استعلام خلافی خودرو و نحوه پرداخت آن

۲۷ آذر ۱۴۰۲ استعلام خلافی خودرو و نحوه پرداخت آن

حتی رانندگانی هم که احترام بسیاری برای قوانین راهنمایی و رانندگی قائل هستند و این قوانین را رعایت می‌کنند، باز هم ممکن است ناخودآگاه تخلف انجام دهند. پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به نوع تخلف و شرایط آن، راننده را جریمه می‌کند. جرائم رانندگی به‌عنوان خلافی خودرو در سیستم پلیس راهور ثبت می‌شوند تا راننده با احتیاط بیشتری رانندگی کند. استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن با روش‌های مختلفی به‌راحتی امکان‌پذیر است.

خلافی خودرو چیست؟

خلافی خودرو چیست؟

چشم‌پوشی از قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم اجرای آنها به معنی تخلف است و جریمه آن به عنوان خلافی خودرو در سیستم پلیس راهور به ثبت می‌رسد. خلافی و سوابق تخلفات رانندگی توسط افسر پلیس یا دوربین‌های مخصوص ثبت می‌شود و به وسیله قبض یا پیامک به‌اطلاع مالک خودرو می‌رسد. عبور از چراغ قرمز، حرکت مارپیچ، رانندگی با سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند، پارک در محل‌های غیرمجاز، رانندگی با شرایط غیرعادی، رانندگی بدون گواهینامه، نصب تجهیزات اضافی روی ماشین و… همگی جزو تخلفاتی هستند که جریمه آن‌ها به‌عنوان خلافی خودرو در سیستم پلیس ثبت می‌شوند. تسویه خلافی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، مخصوصا اگر مالک قصد فروش آن را داشته باشد.

جریمه‌های رانندگی به ترتیب و با جزئیات کامل به ثبت می‌رسند. البته خلافی خودرو سقف معینی دارد و اگر مبلغ تجمیعی جریمه‌ها از حد خاصی بالاتر رود، خودرو توسط پلیس توقیف و به پارکینگ فرستاده می‌شود. با استعلام خلافی خودرو می‌توان از میزان جریمه‌ها مطلع شد و آن‌ها را تسویه کرد.

اهمیت استعلام خلافی خودرو

هر راننده‌ای ممکن است هر از گاهی دچار تخلفات رانندگی جزئی شود. ورود ناآگاهانه به طرح‌های زوج و فرد، پارک ناآگاهانه در محل‌های غیرمجاز، سیگار کشیدن پشت فرمان، غفلت از بستن کمربند ایمنی، باز شدن ناگهانی درب صندوق عقب و… همگی جزو مواردی هستند که به عنوان تخلف به ثبت می‌رسند. اگرچه این تخلفات جریمه ناچیزی دارند، ولی در صورت عدم پیگیری و تسویه، روی هم جمع و به مبالغ هنگفت تبدیل می‌شوند.

از طرف دیگر، خطاهای انسانی و سیستمی ممکن است موجب ثبت جریمه برای رانندگان شود. تا زمانی که خلافی خودرو را استعلام نکنید، متوجه نخواهید شد که چه جرائمی مرتکب شده‌اید و چه جرائمی به‌اشتباه برای شما ثبت شده است.

اگر مالک ماشین اهمیتی برای استعلام خلافی خودرو به‌صورت دوره‌ای قائل نباشد، جرائم رانندگی روی هم جمع و به مبلغ سنگینی تبدیل می‌شود. البته مشکل فقط پرداخت این هزینه سنگین نیست. در صورتی که مبلغ تجمیعی خلافی از حد خاصی فراتر رود، تردد خودرو غیرمجاز اعلام می‌شود و پلیس حق دارد آن را توقیف کند و به پارکینگ بفرستد. ترخیص خودرو توقیف‌شده در پارکینگ نیز شرایط خاصی دارد و شامل تسویه خلافی خودرو می‌شود.

از این رو بهتر است به‌طور دوره‌ای استعلام خلافی خودرو را بگیرید و آن‌ها را تسویه کنید. اگر جریمه‌ای به‌اشتباه برای شما نوشته شده باشد، تنها با استعلام خلافی خودرو از وجود آن با خبر می‌شوید و می‌توانید اعتراض کنید.

روش های استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو

روش‌های متعدد و در عین حال، ساده‌ای برای استعلام خلافی خودرو و تسویه آن وجود دارد. بنابراین حتی اگر راننده محتاطی هستید، توصیه می‌شود حداقل هر سه ماه یک‌بار، خلافی وسیله نقلیه خود را استعلام کنید تا مبادا جریمه‌ها روی هم تلنبار شوند. ورود به محدوده زوج و فرد ، پارک در محل غیرمجاز و حتی تشخیص اشتباه دوربین ترافیک، همگی دلایلی هستند که باعث جریمه می‌شوند.

استعلام جریمه خودرو و پرداخت آن به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است.

استعلام خلافی از سایت راهور ۱۲۰

سایت راهور ۱۲۰ به نشانی rahvar120.ir بهترین مرجع آنلاین برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه‌های رانندگی به حساب می‌آید و سرویس‌های متعدد را به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در این وب‌سایت خدماتی همچون استعلام نمره منفی، استعلام تخلفات رانندگی، پرداخت الکترونیکی جرائم، استعلام وضعیت پلاک فک‌شده، استعلام تصادفات رانندگی، ثبت‌نام سامانه سخا، رهگیری مدارک سازمانی و… وجود دارند. برای استعلام جریمه خودرو باید ابتدا در سامانه سخا ثبت‌نام کنید تا لیست جریمه‌های پرداخت‌نشده روی صفحه ظاهر شود.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

ساده‌ترین راه برای استعلام خلافی خودرو با پلاک، مراجعه به وب‌سایت‌هایی است که شرکت‌های خصوصی برای این کار راه انداخته‌اند. در این وب‌سایت‌ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو تنها باید پلاک ماشین را وارد کنید تا جرائم ثبت‌شده روی صفحه نمایش داده شوند. ناگفته نماند که استعلام خلافی خودرو از هر روشی به غیر از وب‌سایت اصلی پلیس راهور rahvar120.ir مستلزم پرداخت هزینه است.

استعلام جزئیات خلافی

استعلام ریزخلافی خودرو به‌صورت رایگان تنها از طریق وب‌سایت پلیس راهور ممکن است. در این روش استعلام، نوع تخلف (دوبرگی، خودداری، تسلیمی، الصاقی، دوربین)، شرح تخلف (مثلا عبور از چراغ قرمز)، کد تخلف، تاریخ و ساعت ثبت تخلف، شماره سریال، شماره قبض، شناسه پرداخت، شماره پلاک خودرو و در نهایت مبلغ خلافی به کاربر نشان داده می‌شود. بدین ترتیب پس از ورود به وب‌سایت راهور ۱۲۰، انتخاب بخش «استعلام تخلفات رانندگی» و ثبت بارکد ۸ یا ۹ رقمی کارت ماشین می‌توانید ریزخلافی وسیله نقلیه خود را ببینید.

با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نیز می‌توان از جزئیات خلافی خودرو مطلع شد و آنها را پرداخت کرد. همچنین در صورت اعتراض نسبت به خلافی‌ها، دفتر پلیس +۱۰ شما را برای ثبت شکایت راهنمایی می‌کند. توجه داشته باشید که استعلام جزئیات خلافی در این دفاتر، رایگان نیست.

گذشته از این دو روش حضوری و غیرحضوری، وب‌سایت‌های کاربردی نیز امکان استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن با جزئیات را ارائه می‌دهند. در این برنامه‌ها به شماره پلاک ماشین، کد ملی مالک ماشین و شماره موبایل وی برای استعلام ریزخلافی احتیاج است.

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

با استفاده از کد ملی نیز می‌توان استعلام خلافی خودرو را گرفت، هرچند این روش به ثبت‌نام در سامانه سخا به آدرس sakha.epolice.ir احتیاج دارد. ثبت‌نام در این سامانه مستلزم ورود شماره کارت خودرو، کد ملی مالک خودرو و شماره موبایل وی است. پس از ثبت‌نام، می‌توانید خلافی وسیله نقلیه خود را به‌صورت رایگان مشاهده کنید.

استعلام خلافی با پیامک

پیامک، بهترین روش استعلام خلافی خودرو بدون اینترنت است. این روش با کد ۱۷ رقمی VIN در پشت کارت خودرو انجام می‌شود. برای استعلام جریمه خودرو این کد ۱۷ رقمی را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. سپس، پیامکی با محتوای ثبت عضویت ارسال می‌شود و هزینه سرویس را اطلاع می‌دهد. با پیروی از دستورالعمل‌های بعدی، مبلغ کل خلافی، تعداد جریمه‌ها و تاریخ آخرین به‌روزرسانی روی نمایشگر گوشی هوشمند ظاهر می‌شوند. هزینه نمایش این عملیات به قبض تلفن همراه اضافه یا از شارژ خط اعتباری کسر می‌شود.

استعلام خلافی با کد SSD و USSD

این روش تفاوتی با روش پیامکی ندارد. برای استعلام خلافی خودرو ابتدا کد ستاره ۱۱۰ مربع (*110#) را شماره‌گیری می‌کنید تا وارد سامانه پلیس ۱۱۰ شوید. سپس استعلام جریمه را درخواست دهید. بعد کد ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو را وارد کنید تا نتیجه استعلام از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

استعلام خلافی خودرو با تماس تلفنی

برای آگاهی از جریمه رانندگی به‌صورت تلفنی باید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید. پلیس راهور ناجا این شماره خاص را در دسترس مالکان خودروها قرار داده است تا در هر شرایطی بتوانند از میزان خلافی خودرو مطلع شوند. همچنین با داشتن شناسه پرداخت و شناسه قبض خلافی، که از طریق کد USSD قابل دسترس است، می‌توانید به‌صورت تلفنی اقدام به پرداخت خلافی کنید. تلفن‌بانک پرداخت خلافی خودرو ۰۹۶۲۲ است.

استعلام خلافی از دفاتر پیشخوان

یکی از روش‌های استعلام حضوری خلافی خودرو و پرداخت آن، مراجعه به دفاتر پیشخوان است. با در داشتن مدارکی همچون کارت ملی و کارت خودرو می‌توانید به دفاتر پیشخوان معتبر در سراسر کشور بروید و خلافی خودرو را استعلام و پرداخت کنید. البته روش‌های حضوری معمولا با اتلاف وقت در صفوف طولانی همراه هستند. اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ دقیقا همانند یک دفتر پیشخوان در گوشی موبایل شما، انواع و اقسام خدمات از جمله استعلام و پرداخت جریمه رانندگی را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد.

تسویه خلافی خودرو از عابر بانک

اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق دستگاه‌های ATM بانکی نسبت به استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید. در این روش شناسه قبض خلافی و شناسه پرداخت لازم است. با ورود به بخش پرداخت قبوض و ثبت شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید از مبلغ جریمه مطلع شوید و آن را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که رسید پرداختی را حتما نزد خود نگه دارید.

اپلیکیشن های استعلام خلافی خودرو

اپلیکیشن های استعلام خلافی خودرو

برای استعلام خلافی خودرو و تسویه آن نیازی نیست به‌صورت حضوری به دفاتر پیشخوان یا دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها مراجعه کنید. اینترنت و خدمات آنلاین و غیرحضوری به اندازه کافی در سراسر کشور فراگیر شده است و تنها با نصب یک اپلیکیشن، می‌توانید به‌سادگی عملیات پرداخت خلافی خودرو را انجام دهید. برای استعلام خلافی خودرو و پرداختآن می‌توانید از اپلیکیشن‌های بانکی یا برنامه‌های ویژه‌ای همچون پلیس من کمک بگیرید و جریمه رانندگی خود را صفر کنید.

پرداخت خلافی از طریق اپلیکیشن بانک

اکثر بانک‌های کشور اعم از ملی، سپه، صادرات، پارسیان، سینا، دی، رفاه، پاسارگاد و… از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اختصاصی خود، امکان استعلام و پرداخت خلافی خودرو را برای کاربران فراهم می‌آورند. برای این منظور باید در اپلیکیشن یا وب‌سایت سراغ بخشی به نام «پرداخت قبوض» یا عبارت مشابه بروید. پس از انتخاب این بخش، معمولا انواع قبض‌ها از جمله «پرداخت جریمه» روی نمایشگر ظاهر می‌شود. بدین ترتیب با ثبت شناسه قبض و شناسه پرداخت و سپس با استفاده از کارت بانکی خود می‌توانید جریمه خلافی را تسویه کنید.

اپلیکیشن های پرداخت

با جستجو در گوگل و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS می‌توانید برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه رانندگی را دانلود و نصب کنید. آیتول، فرمون، پیشخوان ۲۴، قبضینو، خلافی خودرو، خلافی پلاس، شوفر و پلیس من، محبوب‌ترین برنامه‌هایی هستند که برای نمایش و پرداخت جریمه خودرو استفاده می‌شوند.

استعلام دو برابر شدن خلافی

طبق قوانین رانندگی کشور، برخی تخلفات نیاز به تسویه فوری دارند، در غیر این صورت مبلغ آن‌ها دو برابر می‌شود. به بیان بهتر، در صورت دریافت برگه جریمه الصاقی، خودداری و تسلیمی، تنها ۶۰ روز فرصت دارید مبلغ خلافی را پرداخت کنید. در غیر این صورت، جریمه دو برابر می‌شود. ولی مهلت تسویه جرائم دوبرگی و همین‌طور جرائم ثبت‌شده به وسیله دوربین نامحدود است. از طریق تمام روش‌های گفته‌شده، می‌توان دو برابر شدن خلافی را استعلام کرد. مراجعه حضوری به پلیس +۱۰، دفتر پیشخوان، خودپرداز بانکی، پیامک، تلفن گویا، وب‌سایت‌های آنلاین راهور ۱۲۰، سامانه سخا و همین‌طور اپلیکیشن‌های متعدد اجازه می‌دهند از خلافی خودرو مطلع شوید و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

سقف خلافی خودرو

سقف پرداخت خلافی خودرو در گذشته ۱ میلیون تومان بود. ولی در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ جریمه رانندگی، سقف پرداخت نیز بیشتر شده است. طبق اعلامیه پلیس راهور ناجا، مالکان خودرو در سال جاری (۱۴۰۲) تا سقف ۳ میلیون تومان جریمه می‌شوند. اگر مبلغ جریمه به این عدد رسید، مالک هرچه سریع‌تر باید نسبت به تسویه خلافی اقدام کند. اگر مبلغ جریمه از ۳ میلیون تومان فراتر رود و مالک در پرداخت بدهی اهمال ورزد، می‌تواند به توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ پلیس منتهی شود.

توقیف خودرو برای خلافی ۱ میلیون تومان

در حال حاضر مصرف داروهای روان‌گردان و افیونی بیشترین مبلغ جریمه را دارد که ۴۲۰ هزار تومان است. کمترین مبالغ نیز مربوط به تخلفات جزئی مثل عدم توجه به اخطار پلیس، باز بودن درب صندوق عقب، سیگار کشیدن حین رانندگی، سوار کردن سرنشین ششم در خودرو سواری و… می‌شود. ولی همین جریمه‌های جزئی در صورت عدم تسویه به‌موقع ممکن است به مبالغ بالای ۱ میلیون تومان برسند. اگرچه قوانین رانندگی به مالک خودرو اجازه می‌دهند تا سقف ۳ میلیون تومان جریمه تلنبارشده داشته باشد، ولی برای راحتی و آسودگی خاطر خودتان هم که شده بهتر است هر از گاهی با استعلام خلافی خودرو، جریمه‌های جزئی احتمالی را پرداخت کنید و اجازه ندهید جریمه به مبالغ بالایی مثل ۱ میلیون تومان برسد.

نحوه پرداخت خلافی خودرو

تقریبا در تمام روش‌های معرفی‌شده برای استعلام خلافی خودرو، امکان پرداخت آن نیز وجود دارد. سریع‌ترین شیوه ممکن برای پرداخت خلافی خودرو، مراجعه به پلیس +۱۰ است، به‌خصوص اگر می‌خواهید وسیله نقلیه خود را بفروشید. برگه تسویه خلافی یکی از مدارک لازم برای فروش خودرو است، ولی ثبت تسویه جرائم رانندگی در سیستم معمولا چند ساعت زمان می‌برد. بنابراین مراجعه به پلیس +۱۰ برای پرداخت خلافی خودرو و دریافت برگه تسویه معتبر می‌تواند موجب سرعت‌بخشی به فرایند فروش خودرو شود.

روش معتبر دیگر برای پرداخت خلافی، مراجعه به سایت رسمی پلیس راهور (راهور ۱۲۰) است. اپلیکیشن‌های متعدد بانکی و کاربردی این امکان را می‌دهند تا حین استعلام خلافی خودرو، مبلغ جریمه را نیز پرداخت کنید. اگر به اینترنت دسترسی ندارید، به سراغ خودپردازهای بانکی بروید و با ورود شناسه قبض و شناسه پرداخت، جریمه رانندگی را تسویه کنید.

دریافت برگه عدم خلافی

برای خرید و فروش خودرو یا ترخیص وسیله نقلیه از پارکینگ پلیس، داشتن برگه عدم خلافی لازم است. این برگه نشان می‌دهد که مالک خودرو تمام تخلف‌های رانندگی را پرداخته است. ولی بر خلاف روش‌های آسان و متنوع استعلام و پرداخت خلافی، دریافت برگه عدم خلافی تنها یک روش دارد و آن مراجعه به پلیس بعلاوه ۱۰ است. برای دریافت برگه عدم خلافی خودرو با در دست داشتن کارت ملی (مالک خودرو) و مدارک ماشین (کارت ماشین، سند خودرو و بیمه نامه خودرو) به نزدیک‌ترین مرکز پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کنید. اگر جریمه‌ای در پروفایل کاربری شما ثبت شده باشد، ابتدا باید جریمه را پرداخت کنید. تنها پس از تسویه‌حساب کامل جریمه‌ها، برگه عدم خلافی به شما تحویل داده می‌شود.

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

برخی مواقع ممکن است به دلایل مختلف مثل خطای انسانی یا تشخیص اشتباه دوربین راهنمایی و رانندگی، راننده به‌اشتباه جریمه شود. در این صورت می‌توان به خلافی خودرو اعتراض کرد. برای اعتراض به خلافی خودرو ۴ حالت وجود دارد.

  • اعتراض به قبض جریمه. برای اعتراض و شکایت به قبض جریمه‌ای که برای شما صادر شده است، باید به مرکز اجراییات شهر خود مراجعه کنید.
  • اعتراض به جریمه دوربین (بدون قبض). در صورت شکایت به جریمه ثبت‌شده توسط دوربین، باید به یکی از مراکز رسیدگی پلیس راهور مراجعه و شکایت خود را مطرح کنید.
  • اعتراض به وضعیت تخلفات رانندگی. ممکن است تخلفات خودرویی را پرداخته باشید، ولی در سیستم ثبت نشده باشد. برای اعتراض به وضعیت تخلفات رانندگی، باید شکایت خود را نزد پلیس +۱۰ مطرح کنید.
  • اعتراض به جریمه بالای ۳ میلیون تومان. اگر خودرو شما به دلیل عبور مبلغ جریمه از مرز ۳ میلیون تومان توسط پلیس توقیف شد، برای اعتراض به جریمه باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی مراجعه کنید. به بیان بهتر، اگر مبلغ خلافی از ۳ میلیون تومان بیشتر باشد، جهت اعتراض باید به مرکز اجراییات پلیس راهور مراجعه و فرم مربوطه را پر کنید تا به شکایت شما رسیدگی شود.

توجه داشته باشید که اعتراض به خلافی خودرو مستلزم ارائه مدارکی مثل اصل کارت ملی مالک ماشین، اصل سند مالکیت ماشین، فرم تکمیل‌شده درخواست اعتراض و کارت شناسایی وکیل مالک است.

نحوه کم کردن خلافی خودرو

نحوه پرداخت خلافی خودرو

با استعلام و تسویه دوره‌ای جرائم رانندگی می‌توانید مانع تجمیع آن‌ها شوید. در این صورت نگرانی خاصی بابت جریمه‌ها نخواهید داشت، چون مطمئن هستید مبلغ جریمه احتمالی به اندازه‌ای نیست که برای شما دردسرساز شود. ولی اگر خلافی خودرو را استعلام و پرداخت نکنید، ممکن است پس از گذشت مدت طولانی میزان تخلفات از سقف ۳ میلیون تومان فراتر رود. در این صورت تردد با خودرو جرم به حساب می‌آید و پلیس حق توقیف وسیله نقلیه شما را دارد.

اگر با استعلام خلافی خودرو متوجه اشتباهی در ثبت جریمه شدید، در صورتی که مبلغ جریمه کمتر از ۳ میلیون تومان باشد می‌توانید به پلیس +۱۰ مراجعه کنید و اعتراض خود را به ثبت برسانید. این اعتراض به مرکز اجرائیات کل کشور فرستاده و در مدت ۱ الی ۲ روز پاسخ‌دهی می‌شود.

ولی اگر مبلغ تجمیعی اعتراض بیش از ۳ میلیون تومان باشد، باید به واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی در استان خود مراجعه و فرم شکایت را پر کنید. پس از ثبت شکایت، چند قاضی تحت نظارت دادرسی راهور وارد عمل شده و پرونده شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت تشخیص اشتباه، مبلغ خلافی را کم می‌کنند. نتیجه این رسیدگی حداقل یک هفته پس از ثبت شکایت به شما اعلام می‌شود.

استعلام خلافی در مناطق آزاد

مناطق آزاد قوانین و مقررات خاص خود را دارند. مالکان خودروهایی که در این مناطق تردد می‌کنند، برای اطلاع از جرائم رانندگی خود می‌توانند به دفاتر محلی پلیس +۱۰ مراجعه و پس از استعلام خلافی خودرو، نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنند.

استعلام خلافی برای فروش خودرو

در معامله خودرو، برگه عدم خلافی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید توسط فروشنده ارائه شود. از آنجا که تسویه خلافی معمولا مدتی پس از پرداخت در سیستم ثبت می‌شود، بهتر است پرداخت خلافی را به روز معامله موکول نکنید. با این حال اگر به هر دلیل در فرایند فروش خودرو نیاز به استعلام خلافی داشتید، می‌توانید از هر یک از روش‌های ذکرشده در این مقاله استفاده کنید تا میزان جریمه به شما نشان داده شود.

با این حال برای پرداخت خلافی بهتر است به پلیس +۱۰ مراجعه کنید، چون به محض پرداخت جریمه احتمالی، برگه عدم خلافی را به شما تحویل می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید فرایند فروش خودرو را بدون معطلی پیش ببرید.

نتیجه گیری

رانندگی با وسایل نقلیه مستلزم رعایت ضوابط خاصی است و نقض هر ضابطه هرچند سهوی با تخلف برابری می‌کند. خطاهای هر راننده در سیستم پلیس به ثبت می‌رسند و دارندگان خودرو وظیفه دارند به‌صورت دوره‌ای نسبت به استعلام و  پرداخت جرائم رانندگی اقدام کنند. استعلام خلافی خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد، چرا که تنها با این روش می‌توان به لیست جرائم دسترسی داشت و در صورت نیاز، اعتراض کرد. به‌علاوه، سقف مبلغ تجمیعی جرائم رانندگی محدود است و عدم آگاهی نسبت به میزان جرائم رانندگی در بلندمدت می‌تواند برای مالک خودرو دردسرساز شود.

سوالات متداول

آیا بدون کد ملی و شماره موبایل مالک می‌‌توان استعلام خلافی با پلاک را گرفت؟

با داشتن پلاک خودرو و مراجعه به وب‌سایت‌های خاص به‌راحتی می‌توانید خلافی خودرو را مشاهده کنید.

آیا استعلام خلافی بدون احراز هویت در سامانه سخا امکان‌پذیر است؟

با مراجعه به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرداخت، بدون نیاز به ثبت اطلاعات در سامانه سخا می‌توانید استعلام خلافی خودرو را بگیرید.

آیا امکان استعلام تخلف برای دیگران را داریم؟

استعلام خلافی خودرو از طریق پلاک نیازی به اطلاعاتی مثل کد ملی ندارد و بهترین روش برای گرفتن استعلام تخلف دیگران است.

چطور با کد VIN استعلام خلافی بگیریم؟

استعلام خلافی خودرو با کد ۱۷ رقمی مندرج پشت کارت خودرو، از طریق پیامک انجام می‌شود. کافیست این کد را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کرد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45