ایمن‌ترین خودروهای جهان در سال 2018

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ایمن‌ترین خودروهای جهان در سال 2018

موسسات فراوانی در سراسر جهان وجود دارند که در پایان هر سال میلادی، پس از بررسی‌ و ارزیابی‌های متعدد لیستی از «ترین‌های دنیای خودرو» را منتشر می‌کنند؛ در این میان، موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) به عنوان یکی از معتبرترین موسسه‌های ایمنی خودرو، هر ساله لیست ایمن‌ترین خودروهای جهان که موفق به کسب «نشان ایمنی بالا» از این موسسه شده‌اند را اعلام می‌کند.

در لیست سال 2018 محصولات برندهایی همچون تویوتا، هیوندای، کیا و … به چشم می‌خورد؛ جالب است بدانید در این لیست، تنها یک خودرو آمریکایی مشاهده می‌شود.

موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا(IIHS)

ایمن ترین ماشین های جهان در سال 2018

سال 1959 موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها یا Insurance Institute for Higway Safety 2018 در شهر آرلینگتون ایالت ویرجینیا با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بیمه آمریکایی تاسیس شد. در ابتدا این موسسه به عنوان یک موسسه آموزشی و علمی تنها از تحقیقات و فعالیت‌هایی انجام شده در زمینه «افزایش ایمنی حمل و نقل بزرگراه‌ها» حمایت می‌کرد.

در سال 1992 موسسه ایمنی بزرگراه‌ها، شرکت «مرکز تحقیقات خودرویی» را به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های خود تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون، توانسته با انجام آزمون‌ها و بررسی‌های متعدد، امنیت خودروها را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز دهد. پس از گذشت سال‌های طولانی، امروزهIIHS  یکی از معتبرترین موسسات ایمنی است که برندهای جهانی به دنبال کسب رتبه از این کمپانی برای خودروهای خود هستند.

تمامی تست‌های انجام شده توسط IIHS برخلاف موسسات ایمنی دیگر که در مکان‌های متعدد انجام می‌شود، در مکانی از قبل مجهز شده، مختص آزمایش‌های IIHS در ایالت ویرجینیا انجام می‌‌شود. همچنین نحوه امتیازدهی در این موسسه نیز متفاوت از موسسات دیگر است؛ در موسسات دیگر امتیازی که به خودروها داده می‌شود بر مبنای عدد یا ستاره هست؛ در حالی که IIHS  از واژه های خوب، قابل قبول، نسبتا ضعیف و ضعیف برای امتیاز‌دهی خود استفاده می‌کند.

نحوه امتیاز دهیIIHS  برای انتخاب ایمن‌ترین خودروهای جهان

امن‌ترین خودروهای جهان سال 2018

در موسسه ایمنی بزرگراه‌ها، خودروها برای کسب عنوان ایمنی برتر پلاس (TOP SAFETY PICK+) باید در تصادف از روبرو، جناحین، عقب و حتی واژگونی به بالاترین سطح از حفاظت و ایمنی برسند؛ همچنین این خودروها بایستی مجهز به سیستم اجتناب از برخورد نیز باشند.

IIHS  در سال  2018 سختگیرانه‌تر عمل کرد و تست‌های جدیدی را به دستور‌کار خود اضافه نمود. در یکی از این تست‌ها به مسئله ایمنی سرنشینان توجه بسیاری شده است در صورتی که قبل از آن تنها ایمنی راننده مورد بررسی قرار می‌گرفت؛ همین امر باعث شده است که خودروسازان به این موضوع بیش از پیش توجه کنند و امنیت سرنشینان را در صدر دستورالعمل کاری خود قرار دهند. مورد دیگر مربوط به تکنولوژی پیشرفته چراغ‌ها است که خودرو بایستی به امتیاز خوب یا قابل قبول در آن دست‌یابد.

تاکنون 47 خودرو امتیاز ایمنی Top Safety Pick را از موسسه ایمنی بزرگراه‌ها دریافت کرده است. مزدا3، هیوندای النترا و تویوتا کرولا در دسته خودورهای کامپکتی هستند که موفق به کسب این امتیاز شده‌اند. از میان معروف‌ترین خودروهای شاسی بلند که این امتیاز را کسب کردند می‌توان به هوندا CR-V، هیوندای توسان، میتسوبیشی اوت لندر و مزدا CX-5  اشاره کرد.

در سال 2018 موسسه IIHS، لیستی شامل 15 خودرو که موفق به کسب بالاترین امتیاز ایمنی شده‌اند را به شرح زیر اعلام کرد:

خودروهای کوچک

سوبارو

  • کیا فورت / سراتو (فقط سدان – کشور سازنده: کره جنوبی)
  • کیا سول (کشور سازنده: کره جنوبی)
  • سوبارو ایمپرزا (کشور سازنده: ژاپن)
  • سوبارا WRX (کشور سازنده: ژاپن)

خودروهای متوسط

تویوتا کمری

  • سوبارو لگاسی (کشور سازنده: ژاپن)
  • سوبارو اوت بک (کشور سازنده: ژاپن)
  • تویوتا کمری (کشور سازنده: ژاپن)

خودروهای لوکس بزرگ

جنسیس جی 90

  • ب ام و سری 5 (کشور سازنده: آلمان)
  • جنسیس G80 (کشور سازنده: کره جنوبی)
  • جنسیس G90 (کشور سازنده: کره جنوبی)
  • لینکلن کانتیننتال (کشور سازنده: آمریکا)
  • مرسدس بنز کلاس E ( فقط نسخه سدان – کشور سازنده: آلمان)

شاسی بلند متوسط

هیوندای سانتافه اسپورت

  • هیوندایی سانتافه (کشور سازنده: کره جنوبی)
  • هیوندای سانتافه اسپورت (کشور سازنده: کره جنوبی)

 

شاسی بلند لوکس متوسط

مرسدس بنز GLC

ناگفته نماند که در سال 2018 شرکت هیوندای با شش برنده و شرکت سوبارو با چهار برنده از میان 15 خودروی ایمن جهان، بیشترین جایگاهها را به خود اختصاص دادند.

نکته: در نظر داشته باشید با توجه به اینکه IIHS همچنان در حال برررسی خودورهای جهان است، امکان این وجود دارد که لیست ایمن‌ترین خودروهای جهان در سال 2018 در ماه‌های آینده گسترده‌تر شود.

 

مترجم و نویسنده: شیوا فاضلی

فروش فوری خودرو کارکرده