بررسی مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو

شرکت مدیران خودرو از معدود شرکت‌های به روز در زمینه مونتاژ انواع خودرو چینی در ایران است. این شرکت با وجود ارائه کراس اوور ایکس۳۳ در سه نسل متمایز، از توقف تولید این خودرو و جایگزینی کامل آن با کراس اوور به روزتر و زیباتر ایکس۵۵ خبر داد و این در حالی است که ایکس۵۵ به عنوان یک محصول نسبتا جدید در بازار کشور، به تازگی مورد فیس لیفت قرار گرفته و به صورت کلی جایگزین خانواده ایکس۳۳ شده است و با نام X55 Pro شناخته خواهد شد.

سال ۱۴۰۰ برای مدیران خودرو سال Pro و یا شاید پر و پیمانی بود. محصولات مدیران خودرو با برند MVM ظاهر جدیدتری پیدا کردند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. از ابتدای سال جاری کراس‌اوورهای چری تیگو ۸ پلاس، تیگو ۷ پرو، ام وی ام X22 پرو و مدل جدید سدان چری آریزو ۵ توربو معرفی شده‌اند و مدیران خودرو خبر از جدیدترین محصولش با نام ام وی ام X55 پرو داده است. ماشین جدید که در سایر کشورها با نام چری تیگو ۴ پرو و چری تیگو 5X شناخته می‌شود، فیس‌لیفت X55 معمولی است.

مزایا و معایب

+ سقف بلند

+ طراحی ظاهری اسپرت

+ کابین زیباتر از مدل قبلی

+ صندوق عقب بزرگ

– فضای کم پا ردیف عقب

فیلم تست و بررسی ام وی ام X55 پرو

ام وی ام X55 پرو، نسل دوم X55 است که با ظاهری به‌روزتر و پیشرانه‌ای قوی‌تر وارد بازار کشور شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری، کابین این کراس‌اوور جمع و جور نیز دستخوش تغییر و تحول شده است تا رانندگان با یک خودرو جدید و مجهز مواجه باشند. همه این موارد را می‌توانید در فیلم تست و بررسی ام وی ام X55 پرو ببینید و از سواری مجازی با این کراس اوور جمع و جور لذت ببرید.

مشخصات فنی

ام وی ام X55 پرو در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه می‌شود و با توجه به اینکه مدیران خودرو X55 معمولی را با پیشرانه توربو به مشتریان ایرانی می‌فروشد، محصول جدید نیز با همین پیشرانه روانه بازار داخلی خواهد شد.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

ارتقا از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار

گشتاور

ارتقا از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن.متر

گیربکس

اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۰.۹ ثانیه

سرعت

۱۸۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت

۷.۱ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۳۵۸ میلیمتر

عرض

۱۸۳۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۷۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۶۳۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۴۰۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

۵۱ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

نمای ظاهری ام وی ام X55 پرو

چری با عرضه تیگو ۴ پرو سعی کرده تا ظاهری جذاب‌تر به محصولش بدهد و در این کار موفق بوده است. مدیران خودرو هم این ماشین چینی را با نام ام وی ام X55 پرو به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

بیشترین تغییرات ظاهری در قسمت جلو دیده می‌شود. جلوپنجره جدید همه خودروهای چری شبیه به هم است و طراحی جذاب‌تر و اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد. سپر نیز هماهنگ با جلوپنجره عوض شده و شکل ورودی‌های هوا، دیفیوزر و کاسه چراغ‌های جلو نسبت به X55 معمولی تغییر پیدا کرده است.

اگرچه نمای جانبی ام وی ام X55 پرو شباهتی به مدل قبلی دارد، اما طراحان سعی کرده‌اند با برجسته‌تر کردن خطوط ظاهری اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر به کراس‌اوور کوچک بدهند. همچنین خط قرمز رنگی دور تا دور پلاستیک‌های اطراف خودرو دیده می‌شود که با کالیبرهای قرمز ترمز همخوانی دارد. عقب خودرو کمترین تغییرات را به خود دیده و فقط طرح چراغ عقب عوض شده و مورد جدید دیگری به چشم نمی‌خورد.

طراحی داخلی

نمای داخلی ام وی ام X55 پرو

با وجود اینکه نمای ظاهری ام وی ام X55 پرو ویژگی‌های اصلی مدل قبلی را حفظ کرده، اما در مورد فضای داخلی این گونه نیست و کابین زیر و رو و از نو طراحی شده است.

سایز نمایشگر لمسی به ۱۰.۲۵ اینچ رسیده و از وسط داشبرد و روی آن و بالای دریچه‌های تهویه منتقل شده تا شمایلی مدرن‌تر داشته باشد. همچنین دریچه‌های سیستم تهویه در میانه داشبرد دیده می‌شود. خط قرمز رنگ روی بدنه در کابین هم به کار رفته و بخشی از داشبرد، رودری‌ها و حاشیه صندلی‌ها را پوشانده است.

برای کنترل سیستم تهویه دیگر نیازی به استفاده از دکمه‌های فیزیکی نیست و همه چیز به صورت لمسی عمل می‌کند، البته دو غربیلک برای بعضی از تنظیمات تهویه وجود دارد.

جلوی صفحه لمسی تهویه، اهرم دنده قرار دارد و مثل بیشتر خودروهای اروپایی جمع و جور کوچک است و در کنار آن پنل شارژ بی‌سیم اسمارت‌فون‌ها نصب شده و با طراحی خاصی که دارد، گوشی را در مسیر دید راننده قرار می‌دهد. فرمان دی کات و کیلومترشمار جدید حس و حال هیجان‌انگیز ظاهر اسپرت را به راننده منتقل می‌کند.

از نظر فضا و گنجایش نباید انتظار داشته باشید که بزرگ‌تر از ام وی ام X55 معمولی باشد و همان ابعاد و اندازه را حفظ کرده است.

تحول در خانواده مدیران خودرو

فیس لیفت ام وی ام X55 پرو

شرکت مدیران خودرو با نشان تجاری MVM، بدون تردید تنها چینی‌ساز بازار خودرو کشور است که از دیدگاه به روزرسانی و بهبود تکنولوژی پیشرو است و حتی خودروسازان داخلی نیز توان رقابت با آن را ندارند. در نتیجه این شرکت از ابتدای سال گذشته در راستای نوسازی کامل ناوگان محصولات تولیدی خود قدم برداشت، حالا دست بر مدل ام وی ام X55 گذاشته است تا با اعمال برخی تغییرات و ارائه برخی بهبودهای فنی و ظاهری، این خودرو را در قالب ایکس۵۵ پرو روانه بازار کند.

اما تغییرات به اینجا ختم نمی‌شود. شرکت مدیران خودرو از این پس تولید مدل‌های تیگو ۵، ام‌ وی ‌ام ۳۱۵ و ام ‌وی ‌ام X33S را متوقف کرده و در عوض مدل‌های آریزو ۵ جدید، تیگو ۷، ایکس۲۲ پرو و ایکس۵۵ پرو جدید را بر خط تولید خود تحت برند MVM روانه بازار خواهد کرد تا این برند خودروساز و قدیمی‌ترین شرکت خودروساز چینی در بازار ایران، حالا با محصولات کاملا جدید در میان مشتریان شناخته شود. سایر محصولات لوکس و رده بالا این خودروساز نیز در قالب برند نوظهور فونیکس به بازار عرضه خواهند شد.

تفاوت‌ های ام وی ام X55 با X55 پرو

نسخه فیس لیفت ایکس۵۵ پرو در مقایسه با نمونه قبلی، تغییرات جزئی را با خود به همراه داشته است که می‌تواند به سادگی از نگاه‌های سرسری افراد غیر خودرویی مخفی بماند. اما دقیقا همین تغییرات است که مدیران خودرو را از سایر خودروسازان چینی و مخصوصا خودروسازان داخلی ایران متمایز می‌کند. در جدول پیش رو، مهم‌ترین المان‌های تغییر یافته در ظاهر و باطن X55 پرو را شاهد خواهید بود.

بخش

تغییرات

جلوپنجره

تبدیل به طراحی سبک کهکشانی (مشابه با محصولات خانواده لوکس فونیکس)

چراغ‌های جلو

گرافیک متفاوت با روشنایی جدید تمام LED بجای هالوژن

ریم‌ها

۱۷ اینچی دو رنگ با تغییر در طراح و سبک طراحی

کالیپر ترمز

رنگ‌آمیزی قرمز در هماهنگی با ذات اسپرت خودرو و ریم‌های دو رنگ آن

چراغ‌های عقب

گرافیک جدید، تبدیل بخش قرمز رنگ از شکل C به حقله کامل

ارتقا توان پیشرانه

ارتقا توان از ۱۴۷ اسب بخار به ۱۵۶ اسب بخار در دور ۵۵۰۰

ارتقا گشتاور پیشرانه

ارتقا گشتاور از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتون.متر در دور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰

تجربه رانندگی با X55 Pro

ایکس۵۵ پرو در نسخه پیشین به سیستم انتقال نیرو مشابه به مدل تیگو ۷، یعنی پیشرانه ۱۴۷ اسب بخاری و ۲۱۰ نیوتون‌.متری با گیربکس دو کلاچ هفت سرعت مجهز بود. برای نسخه امروزی این خودرو، شرکت مدیران خودرو از پیشرانه جدیدتر، به‌روز و البته تغییر یافته فونیکس تیگو ۷ پرو جدید استفاده کرده است که همان نسخه ۱.۵ لیتری توربو چهار سیلندر است با این تفاوت که حالا توان و گشتاور آن به ترتیب به اندازه ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتون.متر افزایش یافته است.

در نتیجه لانچ خودرو از حالت سکون اندکی نرم‌تر و تنبل‌تر از نسل پیشین احساس می‌شود اما در عوض تعویض به دنده مجازی بعدی، به مراتب سریع‌تر صورت گرفته و خودرو سعی دارد تا در حالت اقتصادی و کم مصرف قرار بگیرد. این نکته باعث می‌شود برای یک رانندگی پرشتاب و تند و تیز، میل بیشتری برای استفاده از حالت رانندگی اسپرت (بجای اکو/Eco) داشته باشید و گیربکس را در وضعیت مجازی دستی قرار دهید. این موضوع ضمن افزایش دور موتور برای تعویض دنده‌ها، اختیار را مستقیما در دستان راننده قرار می‌دهد تا تنها به هنگام نیاز اقدام به تعویض دنده کند. جای تردید نیست که این شیوه سواری مصرف نهایی سوخت را از سطح مصرف سوخت استاندارد بیان شده برای خودرو به شکل محسوسی فراتر خواهد برد.

مدیران خودرو تلاش بسیار دارد تا X55 پرو را به عنوان یکی کراس‌اوور سایز کوچک اسپرت در دل مشتریان جای دهد، اما به عنوان راننده باید در نظر داشته باشید که سیستم تعلیق یکپارچه عقب و مکفرسون استرات محور جلو، الزاما برای سواری اسپرت طراحی نشده و کم‌فرمانی از ویژگی‌های بارز این خودرو در پیچ‌های تند و تیز است. در عوض، سواری آن در محیط شهری و حالت استاندارد استفاده از یک کراس‌اوور، بسیار متمدنانه و راحت احساس می‌شود و میزان حساسیت فرمان برقی آن با ویژگی‌های جاده به خوبی هماهنگ است.

۳۷۰ لیتر فضای حمل بار در عقب الزاما جادار و بزرگ احساس نمی‌شود اما نباید از یاد ببرید که تقریبا تمامی رقبای هم کلاس و هم رده با X55 پرو، همگی در همین حدود از فضای بار بهره می‌گیرند که می‌تواند برای یک خانواده کوچک چهار نفره در سفرهای بین شهری منطقی و مناسب ایفای نقش کند. آنچه در فضای داخلی این خودرو اهمیت دارد، فضای سر و پای مناسب سرنشینان عقب و همچنین بهره‌وری از سبک طراحی کاملا یکسان نمای داشبرد از طراحی داشبرد فونیکس تیگو ۷ پرو است که شامل یک داشبرد مدرن و دو رنگ می‌شود که دوخت بخیه قرمز رنگ آن به رودری‌ها و صندلی‌های خودرو نیز راه یافته تا از این ایکس۵۵ پرو اقتصادی، یک خودرو نیمه لوکس و پیشرفته بسازد. نمای داخلی با یک نمایشگر مولتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر ۷.۰ اینچی پشت فرمان در کنار تریم نقره‌ای مات و مشکی پیانویی براق، جلوه‌ای بسیار نوین و متمایز دارد. تجهیزاتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، نظارت بر فشار باد تایرها، تریم دو رنگ داخلی، نورپردازی انتزاعی کابین در هفت رنگ مختلف، سیستم روشنایی تمام LED، سانروف برقی و ورود و استارت بدون کلید از مهم‌ترین ویژگی‌های جانبی رفاهی و ایمنی این خودرو است.

این خودرو در یک تا دو ماه آینده به صورت رسمی و با قیمتی کم‌تر از یک میلیارد تومان روانه بازار خواهد شد. اگرچه هنوز قیمت قطعی آن مشخص نیست، اما برای بازار کمتر از یک میلیارد تومان، ایکس۵۵ پرو رقیب سرسخت و باپشتوانه‌ای در بازار خواهد بود.

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45