بررسی مشخصات ریگان کوپا T210

۱ مرداد ۱۴۰۰ بررسی مشخصات ریگان کوپا T210

با توجه به افزایش قیمت ارز در سال‌های اخیر و قیمت پایین خودروهای چینی  نسبت به انواع خارجی دیگر، علاقه خودروسازان ایرانی به فروش محصولات چینی همچون ریگان کوپا T210 بیش از پیش شده است. گرچه در این میان نوسانات نرخ ارز باعث رونق خرید ماشین کارکرده بیش از پیش شده است، اما برخی خودروهای صفر چینی همچنان در صدر فروش بازار هستند.

این موضوع تا حدی پیش‌ رفته که تعداد قابل توجهی از  قشر متوسط جامعه، محصولات چینی ماند کوپا T210 را جایگزین محصولات با کیفیت خارجی کرده‌اند. البته باید در نظر داشته باشید که خودروهای چینی نسبت به قیمت‌شان، امکانات خوب و مناسبی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند. شرکت خودروسازی کرمان موتور هم از قافله فروش محصولات چینی عقب نمانده و در این راستا، شرکت ریگان خودرو را مختص تولید و مونتاژ ماشین‌های چینی تاسیس کرده است. ریگان کوپا T210، محصول کراس‌ اور جذاب چینی ریگان خودرو است که به تازگی در بازار خودرو ایران عرض اندام کرده و توجه علاقه‌مندان به ماشین‌های شاسی‌ بلند را به خود جلب کرده است.

کوپا T210 در واقع محصول جیانگ‌نان از زیر مجموعه‌های کمپانی نام آشنای زوتی است. T210 صرفا برای نمونه تولید شده در ایران نام‌گذاری شده و نسخه اصلی آن در کشور مادر (چین) با نام Zotye T600 Copa به فروش می‌رسد.

نکته: هیچ تفاوتی در ظاهر و مشخصات فنی T210 و T600 وجود ندارد؛ در واقع هر دو آن‌ها، یک ماشین اما با نام‌های متفاوت هستند.

مشخصات فنی ریگان کوپا T210

مشخصات

حجم / میزان / تعداد

محور محرک

دیفرانسیل جلو

حجم موتور

۱۴۹۹ سی سی

نوع موتور

TN4G15T بنزینی

تنفس موتور

توربوشارژ

حداکثر قدرت

۱۵۶ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۱۰ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه

شتاب

۹.۲ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

انتقال قدرت

۶ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی

۸.۶ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

سیستم فرمان

برقی

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

مولتی لینک

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط (کراس اوور)

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

دیسکی

مشخصات

ابعاد و اندازه‌ها

طول

۴۶۵۴ میلیمتر

عرض

۱۸۹۳ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۹۶ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۸۰۵ میلیمتر

وزن خالص

۱۶۶۱ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۶۰ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

چرخ جلو و عقب

R18 235/60

حجم صندوق عقب

۳۳۴ لیتر

تعداد سرنشین

۵ نفر

مزایا و معایب کوپا T210

مزایا

  • طراحی ظاهری جذاب، زیبا و اسپرت
  • کیفیت بالای متریال داخل کابین
  • طراحی داخلی اسپرت و مدرن
  • امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خوب
  • شتاب، سرعت و عملکرد مناسب موتور (در قیاس با خودروهای چینی)

معایب

  • قیمت به‌نسبت بالا
  • تک دیفرانسیل بودن
  • قطعات یدکی گران‌قیمت
  • شعبه‌های خدمات پس از فروش کم در سطح کشور
  • افت قیمت زیاد در بازار دست دوم
  • ناهماهنگی بین گیربکس و موتور

 

طراحی ظاهری کوپا T210

طراحی ظاهری ریگان کوپا T210

ظاهر این خودرو نسبت به سایر خودروهای چینی، بسیار متفاوت و در عین حال زیبا است. سازندگان T210 برای طراحی آن، از خودروهای آئودی Q5 و فولکس واگن توراگ ایده گرفته‌اند؛ به عبارتی T210، نسخه کپی و ترکیب شده این دو محصول آلمانی (بیشتر آئودی Q5) است.

ایده طراحی سپر، چراغ‌ها و جلو پنجره در نمای روبرو برگرفته از خودرو فولکس واگن توراگ و طراحی چراغ‌ها، درب صندوق و خطوط روی نمای عقب خودرو یادآور آئودی Q5 است. در واقع T210، مخاطب را به یاد شاسی بلندهای زیبا و جذاب آلمانی می‌اندازد؛ البته فاصله زیاد بین لاستیک‌ها تا گلگیر و رینگ‌های کوچک آن، به عنوان سند محکمی بر چینی بودن آن محسوب می‌شود.

طراحی داخلی کوپا T210

آپشن‌های خودرو ریگان کوپا T210

طراحی داخلی کوپا T210 به اندازه طراحی فضای خارجی آن، شیک و جذاب است. ساخت و مونتاژ قطعات داخلی و همچنین متریال آن که شامل چوب، چرم وپلاستیک است؛ نسبت به قیمت خودرو در قابل قابل قبول‌ترین حد کیفیت قرار دارد.

البته تجربه نشان داده که در ابتدا، خودروهای چینی با کیفیت بالا وارد بازار خودرو ایران شده؛ اما پس از مدتی که موفق به کسب جایگاه مناسبی شدند، به مراتب کیفیت آن‌ها نزولی می‌شود. این کراس اور چینی، فضای راحت و جاداری را برای تک تک سرنشینان ماشین فراهم می‌کند؛ همچنین صندوق عقب هم دارای فضای کافی برای بار است. در مجموع راحتی و ارگونومی فضای داخلی خودرو، نمره خوبی را از آن خود کرده است.

از نکات قابل توجه مثبت در طراحی داخلی کوپا T210 می‌توان به نمایشگر بزرگ جهت گزارش اطلاعات در مرکز داشبورد، نمایشگر دیجیتالی صفحه آمپر، پنل کلید تنظیمات در سمت چپ صندلی شاگرد و طراحی پروانه‎ای شکل کلیدهای تهویه مطبوع اشاره کرد.

از نکات منفی طراحی داخل کابینه آن می‌توان به مواردی همچون قرارگیری نامناسب دسته کروز، دسترسی سخت به کلیدهای سمت راست نمایشگر برای راننده و فضای کم داخل داشبورد اشاره کرد.

نتیجه ‌گیری

نمای پشتی ریگان کوپا T210

اگر شما به دنبال خودرویی با ظاهر زیبا و فول‌ آپشن از میان خودروهای چینی هستید، کوپا T210 گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود. در واقع طراحی آلمانی- چینی این شاسی بلند پرطرفدار، از آن یک رقیب سرسخت برای سایر رقبای موجود در بازار ساخته است. همچنین آپشن‌های تعبیه شده این خودرو، امکاناتی هستند که بیشتر در خودروهای لوکس شاهد حضور آن‌ها هستیم.

اما این خودرو هم مانند تمامی محصولات چینی دارای ایرادهایی همچون تاخیرهای گیربکس، شتاب‌گیری به نسبت ضعیف و ناهماهنگی بین گیربکس و موتور است که منجر به کاهش سرعت ماشین می‌شود.

فروش فوری خودرو

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45