برندها و مدل‌ های خودرویی نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ برندها و مدل‌ های خودرویی نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱

صنعت خودروسازی با همه‌گیری بیماری کرونا کنار آمده است. کارخانه‌ها و خطوط تولید تک تک به روال سابق خود بازگشته و نمایشگاه‌ها مجددا برگزار می‌شوند. این بار نوبت به یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی آلمان و جهان رسیده است تا در مونیخ، جانی تازه به این صنعت خفته ببخشد.

نمایشگاه خودرو مونیخ که با نام  IAA Mobility نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی، به ویژه در تاریخ آلمان است. در این نمایشگاه بار دیگر برندهای خودروسازی بزرگ و کوچک گرد هم آمده تا با عرضه جدیدترین‌ها و بهترین‌های خود جهان را شگفت زده کنند. این نمایشگاه امسال جایگزین نمایشگاه خودرو فرانکفورت شد. از مهم‌ترین خودروسازان حاضر در این رویداد می‌توان به مرسدس-بنز، هیوندای، کیا، اسمارت و… اشاره کرد.

۱. شاهکارهای جدید آئودی

برند محبوب و پرطرفدار آئودی که خاستگاهش آلمان است، پرقدرت و با مدل‌های مفهومی جدیدی به عرصه بازگشت.

گرندسِفیِر

نمایی از آئودی گرندسفیر

این مدل «گرندسِفیِر / Grandsphere» نام دارد و محصولی تمام الکتریک و لوکس محسوب می‌شود. آنطور که به نظر می‌رسد، آئودی قصد دارد گرندسِفیِر را به عنوان جانشینی برای لیموزین A8، راهی بازار کند. این خودرو که به سطح چهارم فناوری خودران مجهز است، با پک باتری ۱۲۰ کیلووات-ساعتی خود ۷۱۹ اسب بخار نیرو و ۹۶۰ نیوتن.متر گشتاور تولید خواهد کرد.

اسکای‌ سِفیِر

نمایی از آئودی اسکای‌سِفیِر

«اسکای‌سِفیِر / Skyspehere» یکی دیگر از شاهکارهای این کمپانی در نمایشگاه امسال بود. البته که این مدل مفهومی چند هفته پیش از شروع نمایشگاه رونمایی شد تا جهت‌گیری جدید برند را در زمینه طراحی به رخ دیگر رقبا کشد. این رودستر لوکس ظاهری رایدکال و جدید دارد و پک باتری آن به تولید ۶۳۱ اسب بخار نیرو کمک می‌کند.

۲. بی ام و، نمایی از آینده

کمپانی بزرگ بی ام و یکی دیگر از نام‌هایی بود که در چند روز نخست نمایشگاه خوش درخشید. این برند مهم با سه مدل در نمایشگاه خودرو مونیخ ظاهر شد و نمای روشنی از آینده این صنعت به تصویر کشید.

بی ام iX3 فیس لیفت

نمایی از بی ام iX3 فیس لیفت

همانطور که از نامش مشخص است، این مدل فیس لیفتی از iX3 است که با یک موتور تمام الکتریکی و فناوری‌های جدیدتری معرفی شد.

بی ام و iX5 هیدروژنی

نمایی از بی ام و iX5 هیدروژنی

iX5 هیدروژنی که یک شاسی بلند تمام عیار است و هیچ گونه آلایندگی و آلودگی تولید نمی‌کند، در نمایشگاه خودرو مونیخ معرفی شد. این خودرو آلمانی سال میلادی آینده به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

بی ام و i Vision Circular

نمایی از بی ام و i Vision Circular

یکی از مدل‌های مفهومی بحث برانگیز و جالب توجه امسال، بی ام و i Vision Circular بود. این خودرو می‌تواند به عنوان نماد و الگوی خودروهای آینده معرفی شود. یکی از نکات بسیار مهم طراحی این مدل مفهومی، شکل متفاوت گریل‌ آن بود. این محصول به طور ۱۰۰ درصد از مواد بازیافتی تولید شده است.

۳. جلب توجه کاپرا در نمایشگاه

برند اسپانیایی کاپرا یکی دیگر از خودروسازانی بود که با معرفی دو مدل جدید توانست در نمایشگاه خودرو مونیخ خودنمایی و جلب توجه کند.

کاپرا بورن

نمایی از کاپرا بورن

بورن یک محصول تمام الکتریکی اسپانیایی است که تا حد قابل توجهی، فولکس واگن ID.3 را تداعی می‌کند. این محصول جذاب و خوش ساخت با دو پیشرانه مختلف ۱۵۰ اسب بخاری و ۲۳۱ اسب بخاری ارائه می‌شود.

کاپرا اربِن رِبِل

نمایی از نمایی از کاپرا بورن

همانطور که از نام این مدل مفهومی جذاب پیداست، ظاهری سرکش (rebel) و خاص دارد و در همان نگاه اول به شدت جلب توجه می‌کند. با ارائه این محصول، کمپانی کاپرا به سمت طراحی و تولید خودروهای الکتریکی کوچک‌تر و مقرون به صرفه پیش می‌رود.

۴. داچیا و مدل جاگر

نمایی از داچیا جگر

جاگر که جدیدترین محصول کمپانی داچیا محسوب می‌شود و در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد. این خودرو هفت سرنشین از همان طراحی و معماری ساندرو محبوب و مشهور بهره می‌برد. از قرار معلوم پیشرانه‌های این مدل نیز یکسان خواهد بود.

۵. کیا و اسپورتیج جدید

نمایی از کیا اسپورتیج GT-line

کمپانی آسیایی کیا از مدل جدید اسپورتیج پرطرفدار که در قامت یک شاسی بلند پلاگین هیبرید ظاهر می‌شود، رونمایی کرد. این اسپورتیج خوش ساخت به یک پک باتری ۱۳.۸ کیلووات-ساعتی و یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز است.

۶. مرسدس بنز و ناوگان الکتریکی

کمپانی مرسدس بنز از همیشه پرقدرت‌تر ظاهر شد و شش محصول جدید را در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ معرفی کرد.

مرسدس EQE

نمایی از مرسدس EQE

EQE یکی از مهم‌ترین محصولات این برند بود، چرا که رقیب سرسختی برای تسلا مدل اس به حساب می‌آید. این محصول سال میلادی آینده به عنوان سدانی تمام الکتریک وارد بازار می‌شود. از قرار معلوم مرسدس بنز EQE می‌تواند ۲۹۱ اسب بخار نیرو تولید کند.

مدل مفهومی EQG

نمایی از مرسدس EQG

این مدل نمایی از نسخه تمام الکتریکی کلاس G محسوب می‌شود. این آفرودر که ۷۶۱ اسب بخار نیرو دارد، سال ۲۰۲۴ وارد بازار جهانی می‌شود.

این برند آلمانی مهم و بزرگ از مدل‌های دیگری همچون C-Class All-Terrain، Mercedes-AMG GT 4-Door 63 S E-Performance و مدل مفهومی مایباخ EQS نیز رونمایی کرد.

۷. درخشش اورا، استارتاپ چینی

نمایی از اورا کت

اورا یک استارتاپ تازه نفس است که تحت نظر کمپانی گریت وال چین فعالیت می‌کند. این برند جوان در نمایشگاه مونیخ جدیدترین محصول خود، اورا کَت (ORA Cat) را معرفی کرد. این خودرو الکتریکی جمع و جور یک پک باتری ۶۳ کیلووات-ساعتی دارد و ۱۷۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

۸. مدل مفهومی رویایی پورشه میشن آر

نمایی از پورشه Mission R

پورشه Mission R یکی دیگر از مدل‌های مفهومی آلمانی بود که در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۱ درخشید. اگر پورشه ۷۱۸ کایمن یک خودرو الکتریکی بود، بدون شک همتای این مدل مفهومی جذاب می‌شد. این خودرو برقی با دو موتور الکتریکی، قادر به تولید ۱۰۸۶ اسب بخار نیرو است.

۹. رنو و سه محصول جدید

رنو، برند فرانسوی پرطرفدار، یکی دیگر از کمپانی‌هایی بود که با حضور پررنگش در نمایشگاه امسال، طرفداران خود را به وجد آورد و محصولاتی جدید معرفی کرد.

رنو مگان E-Tech

نمایی از رنو مگان E-Tech

مگان E-Tech یک خودرو تمام الکتریکی است که رنو از مدت‌ها پیش وعده داده بود. پیش بینی می‌شود که این محصول به رقیب سرسخت فولکس واگن ID.3 تبدیل شود.

رنو ۵

نمایی از رنو ۵

رنو ۵ محصول الکتریکی دیگری از این برند فرانسوی بود که در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که موبالایز لیمو، یکی دیگر از مدل‌های معرفی شده توسط رنو در نمایشگاه بود.

۱۰. اسمارت و مدل مفهومی #1

نمایی از اسمارت #1

#1 یک مدل مفهومی تر و تمیز از برند اسمارت، زیرمجموعه جدید جیلی چینی بود. این شاسی بلند الکتریکی بر خلاف دیگر مدل‌های اسمارت جمع و جور نیست و در سال ۲۰۲۳ به دیگر رقبای خود در بازار می‌پیوندد.

۱۱. فولکس واگن و ID. Life

نمایی از فولکس واگن ID Life

بدون شک آی دی لایف یکی از شاهکارهای برند فولکس واگن در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ بود. این مدل مفهومی کراس‌اووری تمام الکتریکی را به نمایش می‌گذارد که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. این خودرو جذاب و جالب از مواد اولیه پایدار تولید شده است.

فروش فوری خودرو

منبع: autoexpress

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان