مشخصات فنی هایما s7 پلاس

۱ آذر ۱۴۰۰ مشخصات فنی هایما s7 پلاس

گروه خودروسازی ایران خودرو با همکاری هایما چین طی سال های گذشته خودروهایی همچون هایما ۵ و هایما ۷ را به بازار عرضه کرده است، اما این بار ایران خودرو قصد دارد خودرو هایما S7 پلاس را به بازار ارائه دهد.

شرکت ایران خودرو در سال ۹۸ قصد داشت نسخه نیوفیس هایما اس ۷ را به عنوان هایما s7 پلاس به بازار کشور عرضه کند. نسخه نیوفیس این خودرو از لحاظ طرح چهره، چراغ‌ها، جلو پنجره و سپر کاملا با مدل فعلی متفاوت بوده و به عنوان جدیدترین مدل اس۷ در بازار چین به فروش می‌رسد. اما گویا شرکت ایران خودرو پس از انجام مطالعات بازار سنجی تصمیم گرفته تا هایما s7 پلاس را با همان شمایل قدیمی هایما S7 توربو روانه بازار کند.

مشخصات فنی هایما S7 پلاس

مشخصات

حجم / میزان / تعداد

محور محرک

دیفرانسیل جلو

حجم موتور

۱۷۹۵ سی سی (توربو)

نوع موتور

HM484Q بنزینی

تنفس موتور

توربوشارژ

حداکثر قدرت

۱۷۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۳۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

شتاب

۱۰.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

انتقال قدرت

۶ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی

۸.۶ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

سیستم فرمان

برقی

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

مولتی لینک

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور (کراس اوور)

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

دیسکی

مشخصات

ابعاد و اندازه‌ها

طول

۴۴۹۸ میلیمتر

عرض

۱۸۳۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۷۳۰ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۶۱۹ میلیمتر

وزن خالص

۱۵۴۵ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۶۱ لیتر

قطر رینگ

۱۷ اینچ

چرخ جلو و عقب

R17 235/65

حجم صندوق عقب

۴۰۰ لیتر

تعداد سرنشین

۵ نفر

تفاوت هایما s7 پلاس با s7 توربو

طراحی ظاهری هایما اس 7 پلاس

گرچه این دو نسخه تفاوت زیادی نسبت به یکدیگر ندارند اما برخی جزئیات هایما اس ۷ پلاس نسبت به قبل تغییر کرده که از جمله می‌توان به اضافه شدن نام هایما به قسمت عقب خودرو، تغییر رنگ لچکی پنجره عقب، اضافه شدن گل‌ پخش‌کن به قسمت جلو و استفاده از آینه‌های جانبی مشابه مدل هایما S5 اشاره کرد.

در بخش داخلی نیز برخی تغییرات مشاهده می‌شوند که مهمترین آنها به اضافه شدن پنل لمسی کنترل‌گرهای سیستم تهویه در زیر نمایشگر داشبورد مربوط می‌شود. همچنین اطراف سیستم مالتی مدیا نیز به رنگ مشکی پیانویی درآمده تا جلوه‌های مجلل و مدرن‌تری برای فضای داخلی هایما اس ۷ پلاس رقم زده شود. قطر نمایشگر داشبورد هم از ۷ به ۸ اینچ افزایش یافته و روکش صندلی‌ها به جای چرم، به ترکیب چرمی پارچه‌ای تغییر پیدا کرده است.

مهمترین تحول فنی هایما s7 جدید، کاهش مصرف سوخت آن از ۹.۶ به ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که بدین ترتیب، یکی از مهمترین نقاط ضعف هایما اس ۷ توربو در نسخه پلاس مرتفع خواهد شد.

همچنین گرمکن صندلی جلو از دو به سه حالته تغییر یافته و تنظیم گودی کمر هم به صندلی‌های جلو هایما s7 پلاس اضافه شده است. بسته شدن کامل آینه‌های جانبی، اضافه شدن فندک صندلی‌های عقب، اضافه شدن چراغ داشبورد و امکان پخش فایل MP5  از دیگر تغییرات هایما اس۷ پلاس نسبت به مدل پیشین به شمار می‌روند.

نتیجه گیری

در شرایط فعلی هنوز هیچ‌گونه اطلاعات دقیق مبنی بر قیمت و زمان عرضه هایما S7 پلاس به بازار شنیده نمی‌شود، اما احتمال می‌رود قیمت این خودرو حداقل چند ده میلیون تومان نسبت به نسخه توربو افزایش داشته باشد و عرضه آن نیز به احتمال قوی در بهار ۱۴۰۰ کلید خواهد خورد.

تهیه و تنظیم: تیم تولید محتوا خودرو45