پرقدرت ترین خودروها با ارزان ترین قیمت ها

۲۷ آذر ۱۳۹۹ پرقدرت ترین خودروها با ارزان ترین قیمت ها

دوره اتومبیل‌های توربو شارژ و برقی، هر هفته شاهد رونمایی از یک سوپرخودرو یا ابرخودرو جدید، پرقدرت و با قیمت‌های خیلی بالا هستیم. بوگاتی بولیده، اس اس سی تواتارا، مرسدس ای ام جی جی تی بلک سریز و جی ام سی هامر ای وی تعدادی از خودروهایی هستند که به تازگی به باشگاه سوپرخودروهای پرقدرت اضافه شده‌اند.

اما بعضی از راننده‌ها به دنبال خودرویی هستند که علاوه بر اینکه پرقدرت باشد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای هم داشته باشد. در این مطلب پرقدرت‌ترین خودروها با ارزان ترین قیمت ها را در سال 2020 بررسی می‌کنیم.

هر واحد قدرت خودرو در این بررسی با اسب بخار نشان داده می‌شود و قیمت آن نیز به دلار محاسبه شده است.

توجه: همه اتومبیل‌های حاضر در این لیست صرفا پرقدرت‌ترین خودروها نیستند، بلکه قیمت ارزان‌تری دارند.

۵. تویوتا کرولا اسنت اسپورت

(۱۹۱ دلار به ازای هر اسب بخار)

تویوتا کرولا اسنت اسپورت

رتبه پنجم فهرست پرقدرت‌ترین خودروها با ارزان‌ترین قیمت‌ها در اختیار خودروی هاچبک تویوتا کرولا اسنت اسپورت قرار دارد.

در زیر کاپوت این خودروی ژاپنی، یک موتور ۲ لیتری بنزینی ۴ سیلندر از نوع داینامیک فورس است. این موتور ۱۶۷ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز ۲۰۰ نیوتن متر است. این قدرت از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

قیمت مدل پایه تویوتا کرولا اسنت اسپورت از ۲۳،۸۹۵ دلار آغاز می‌شود و ارزش هر اسب بخار آن ۱۹۱ دلار است.

۴. فورد موستانگ آر-اسپک

(۱۹۰.۴۸ دلار به ازای هر اسب بخار)

فورد موستانگ آر-اسپک

 

در جایگاه چهارم فهرست پرقدرت‌ترین خودروها با ارزان‌ترین قیمت‌ها، فورد موستانگ آر اسپک قرار دارد. این خودرو به صورت محدود تولید می‌شود.

این مدل فورد با همکاری شرکت هرود پرفورمنس ساخته شده است. موتور اصلی این خودرو ۵ لیتری و از نوع V8 بوده و با یک سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری تقویت شده است. قدرت موتور تقویت‌شده این خودرو آمریکایی به ۷۰۰ اسب بخار می‌رسد و گشتاور آن ۸۳۰ نیوتن متر است.

قدرت موتور فورد موستانگ آر-اسپک از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همچنین این مدل فورد از جعبه دنده اتوماتیک استفاده نمی‌کند.

فقط ۵۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده و قیمت آن با احتساب همه هزینه‌ها به ۹۹،۶۱۶ دلار می‌رسد. هر اسب بخار فورد موستانگ ۱۹۰.۴۸ دلار ارزش دارد.

۳. فورد موستانگ جی تی

(۱۸۹.۳۵ دلار به ازای هر اسب بخار)

فورد موستانگ جی تی

با توجه به اینکه فورد موستانگ آر-اسپک ۲۴۵ اسب بخار قوی‌تر است، اما این فورد موستانگ جی تی است که نسبت قدرت به قیمت بهتری دارد و در این فهرست در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

در زیر کاپوت این مدل فورد، یک موتور از نوع کایوت V6 قرار دارد که ۴۵۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و دارای گشتاور ۵۵۶ نیوتن متر است و از طریق جعبه یک دنده شش سرعته دستی و یا یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک، چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد.

قیمت فورد موستانگ جی تی مقرون به صرفه بوده و در مدل پایه ۶۴،۱۹۰ دلار است. نسبت قیمت به قدرت این خودرو آمریکایی ۱۸۹.۳۵ دلار بر اسب بخار است.

۲. کرایسلر ۳۰۰ اس آر تی کور

(۱۸۸.۴۳ دلار به ازای هر اسب بخار)

کرایسلر ۳۰۰ اس آر تی کور

دومین خودرو در فهرست پرقدرت‌ترین خودروها با ارزان‌تر قیمت با موتور V8 امریکانا آمده اس: کرایلسر ۳۰۰ اس آر تی کور.

این سدان با یک پیشرانه V8 کمتر از ۱۰۰،۰۰۰ دلار قیمت دارد. موتور این مدل کرایسلر ۶.۴ لیتری است و می‌تواند ۴۶۹ اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور این خودرو نیز ۶۳۷ نیوتن متر است. قدرت موتور کرایسلر از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

کرایسلر ۳۰۰ اس آر تی کور ۶۵،۹۵۰ دلار قیمت دارد که ارزش هر اسب بخار آن را به ۱۸۸ دلار می‌رساند.

نکته عجیبی درباره نحوه فروش این خودرو وجود دارد. کرایسلر را می‌توان فقط از طریق کارخانه سفارش داد و امکان خرید آن از نمایشگاه‌های اتومبیل میسر نیست.

۱. تویوتا کمری اس ایکس وی ۶

(۱۷۲.۲۸ دلار به ازای هر اسب بخار)

تویوتا کمری اس ایکس وی ۶

رتبه اول لیست پرقدرت‌ترین خودروها با ارزان‌ترین قیمت در اختیار تویوتا کمری اس ایکس وی ۶ است. این خودروی ژاپنی یکی از ارزان‌ترین خودروهای شش سیلندر در جهان محسوب می‌شود.

یک موتور بنزینی ۳.۵ لیتری V6 اسپرت روی تویوتا کمری نصب شده، که ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولی می‌کند و گشتاور آن نیز ۳۶۲ نیوتن متر است. نیروی موتور کمری از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

قیمت تویوتا کمری با یک موتور V6 برابر است با ۳۸،۵۹۰ دلار. این مدل تویوتا از نظر قدرت با رقبایی مثل سوبارو لیبرتی و مزدا ۶ توربو شارژر و همین طور هاچبک‌های اسپرت توربو شارژر برابری می‌کند. نسبت قیمت به قدرت تویوتا کمری اس ایکس ۱۷۲.۲۸ دلار به ازای هر اسب بخار است.

نویسنده: میلاد قزللو