گران‌ ترین خودروهای جهان

۲۵ اسفند ۱۴۰۲ گران‌ ترین خودروهای جهان

وقتی پای خودروهای لوکس و ابرماشین‌ها به میان می‌آید، اسامی خاصی مثل فراری و لامبورگینی و رولز رویس در ذهنمان نقش می‌بندد. این شرکت‌ها ماشین‌هایی جذاب، سریع، زیبا و قوی را برای ثروتمندترین خریداران طراحی و تولید می‌کنند. قیمت گران‌ترین خودروهای جهان از یک میلیون دلار شروع می‌شود و تا ۲۸ میلیون دلار می‌رسد. قیمت این خودروها برای اهالی اروپا و آمریکا هم بالاست، چه برسد به ما ایرانی‌ها که اگر بخواهیم قیمت‌ها را از دلار به تومان و ریال تبدیل کنیم، صفر کم می‌آوریم.

دتوماسو P72

دتوماسو P72

قیمت: ۱.۳ میلیون دلار

دتوماسو P72 تعریف زیبایی است. این ابرخودرو خوش‌فرم در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۱۹ با موتور V8 فورد سوپرشارژ به قدرت ۷۰۰ اسب بخار معرفی شد. مدل P72 نقطه بازگشت دتوماسو به صنعت خودرو بعد از ۳۰ سال است و حداقل ۱.۳ میلیون دلار برای خریدار آب می‌خورد.

فراری لافراری

فراری لافراری

قیمت: ۱.۴ میلیون دلار

این فراری خوش‌ساخت در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد و با قدرت ۹۵۰ اسب بخار پیشرانه هیبریدی و حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت دنیا را شگفت‌زده کرد. فراری لافراری این مدل با قیمت ۱.۴ میلیون دلار یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای این لیست محسوب می‌شود. طی حیات سه ساله لافراری سرخ رنگ از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، تنها ۴۹۹ دستگاه از آن ساخته شد.

پاگانی هوایرا

پاگانی هوایرا

قیمت: ۱.۴ میلیون دلار

پاگانی هوایرا که توسط شخص هوراچیو پاگانی طراحی شده است، به عنوان یکی از جذاب‌ترین موارد این لیست شناخته می‌شود. این محصول ایتالیایی اصیل ۱.۴ میلیون دلاری در تیراژ بسیار محدود و بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تولید می‌شد. تمامی ۱۰۰ دستگاه پاگانی هوایرا تولیدشده در این شش سال دست‌ساز است. این خودرو به لطف موتور مرسدس AMG V12 خود، ۷۲۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

استون مارتین ولر

استون مارتین ولر

قیمت: ۱.۵ میلیون دلار

جدیدترین محصول استون مارتین قبلا پیش‌فروش شده است و امکان خرید خودرو برای مشتریان جدید وجود ندارد. استون مارتین ولر با موتور V12 و گیربکس دستی تنها به تعداد ۱۱۰ دستگاه ساخته شده است وکمی بعد از معرفی در اوایل سال ۲۰۲۳، همه آنها پیش‌فروش شد. ۱۱۰ مشتری خوش‌شانس برای خرید یک دستگاه استون مارتین ولر حداقل ۱.۵ میلیون دلار هزینه کردند که با آپشن‌ها و شخصی‌سازی‌ها قیمت این خودرو به بیش از ۲ میلیون دلار رسید.

مک لارن الوا

مک لارن الوا

قیمت: ۱.۷ میلیون دلار

اِلوا شاهکار دیگری از کمپانی بریتانیایی مک‌لارن محسوب و به عنوان‌ یکی از گران‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شود. این ابرخودرو جسور و جذاب بر خلاف بسیاری از خودروهای هم‌کلاس خود شیشه جلو ندارد. مک لارن الوا به یک موتور تویین توربو ۴ لیتری V8 مجهز است که بدون هیچ زحمتی ۸۰۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این محصول زیبا و خوش رنگ ۱.۷ میلیون دلار قیمت دارد.

فراری مونتزا

فراری مونتزا

قیمت: ۱.۷ میلیون دلار

این فراری جذاب و خوش قیافه نیز مانند مورد قبلی بخشی به عنوان شیشه جلو ندارد. مدل SP1 تنها برای یک سرنشین و مدل SP2 برای دو سرنشین فضا و صندلی دارد. مشخصات فنی این دو برادر با یکدیگر متفاوت نیست و هر دو از یک موتور ۶.۵ لیتری V12 با ۸۰۹ اسب بخار نیرو بهره می‌برند. فراری مونتزا ۱.۷ میلیون دلار قیمت دارد.

گوردون موری T.33

گوردون موری T.33

قیمت: ۱.۷ میلیون دلار

گوردون موری T.33 دومین و مقرون به صرفه‌ترین خودرو در دوره جدید فعالیت خودروساز بریتانیایی است. حداکثر دور موتور این خودرو با پیشرانه ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی به قدرت ۶۰۷ اسب بخار به ۱۰،۵۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. گوردون موری قول عرضه این خودرو را به قیمت ۱.۷ میلیون دلار و با فرمان راست و چپ داده، البته همه ظرفیت تولید پیش فروش شده است.

بنتلی باکالار

بنتلی باکالار

قیمت: ۱.۹ میلیون دلار

بنتلی باکالار یکی از آن خودروهای خاص و تیراژ محدود صنعت خودروسازی بریتانیا محسوب می‌شود که تنها ۱۲ دستگاه از آن تولید شده است. یکی از نکاتی که در همان ابتدا توجهات را به خود جلب می‌کند، طراحی و رنگ خاص و متفاوت باکالار است که بیننده را به یاد یک تکه طلای خالص می‌اندازد. این مدل با یک موتور توربوشارژ ۶ لیتری W12 ارائه شده و ۶۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. باکالار با قیمتی برابر ۱.۹ میلیون دلار تحویل مشتریان شده است.

بنتلی مولینر باتور

بنتلی مولینر باتور

قیمت: ۲ میلیون دلار

موج برقی‌سازی در حال رسیدن به همه خودروسازان است و بدین ترتیب بنتلی تا سال ۲۰۳۰ یک خودروساز تمام برقی خواهد بود. اما قبل از اینکه همه ماشین‌ها برقی شود، بنتلی مولینر باتور با پیشرانه W12 تحویل مشتریان می‌شود. باتور با با قدرت ۷۱۰ اسب بخار از موتور تویین توربو، قوی‌ترین بنتلی تاریخ است. از آنجا که فقط ۱۸ دستگاه از آن ساخته خواهد شد، با قیمت ۲ میلیون دلار فروخته می‌شود.

لوتوس اوایا

لوتوس اوایا

قیمت: ۲.۱ میلیون دلار

لوتوس با ماشین اسپرت امیرا و شاسی‌بلند برقی الترا به دنیای خودرو بازمی‌گردد. این خودروساز قصد دارد در چند سال آینده محصولات جدیدی را عرضه کند که یکی از آنها خودرو پرطرفدار لوتوس اوایا (Evija) است. این سوپراسپرت با قیمت ۲.۱ میلیون دلار به فروش می‌رسد و ۲۰۰۰ اسب بخار نیرو را از ۴ موتور الکتریکی می‌گیرد. لوتوس می‌خواهد فقط ۱۳۰ عدد از اوایا بسازد.

ریماک نورا

ریماک نورا

قیمت: ۲.۴ میلیون دلار

ریماک نورا (Nevera) با ۲.۴ میلیون دلار عنوان گران‌ترین خودرو برقی را به خود اختصاص داده است و فقط چند صد هزار دلار از دومین خودرو گران برقی قیمت بیشتری دارد. نورا با قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵۹ نیوتن.متر، ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از ۲ ثانیه پر کند و به حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت برسد.

پاگانی اوتوپیا

پاگانی اوتوپیا

قیمت: ۲.۵ میلیون دلار

اول زوندا، بعد هوایرا آمد و در نهایت نوبت به پاگانی اوتوپیا رسید. اوتوپیا با ۸۵۲ اسب بخار قدرت و گیربکس دستی ۷ سرعته، قوی‌ترین پاگانی جاده‌ای است که تاکنون تولید شده و فقط ۹۹ دستگاه از آن در سراسر جهان موجود است. هر کدام از آنها ۲.۵ میلیون دلار می‌ارزد.

پینینفارینا باتیستا

پینینفارینا باتیستا

قیمت: ۲.۵ میلیون دلار

پینینفارینا باتیستا که از نام بنیان‌گذار کمپانی، یعنی باتیستا فارینا، گرفته شده، برندی است که نام آن با افتخار روی زبان‌ها جاری می‌شود. باتیستا اولین‌بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ معرفی شد و خودرویی کاملا الکتریکی که ۱۸۲۷ اسب بخار قدرت دارد. اگر زمان ۰ تا ۱۰۰ ثانیه یک سوپراسپرت معمولی برای شما خیلی آرام به نظر می‌رسد، پینینفارینا می‌گوید که باتیستا در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. پینینفارینا قصد دارد ۱۵۰ نمونه از باتیستا بسازد که هزینه ساخت هر یک از این خودروها ۲.۵ میلیون دلار است.

مرسدس پراجکت وان

مرسدس پراجکت وان

قیمت: ۲.۷ میلیون دلار

کمپانی مرسدس بنز مدتی پیش وعده ساخت هایپرکار Project One را به ماشین‌بازها داده بود. مرسدس پراجکت وان اولین بار در مارس ۲۰۱۷ معرفی شد و اواخر همین سال اولین مدل مفهومی آن پیش روی علاقمندان قرار گرفت. حالا با گذشت پنج سال از اولین معرفی، Project One بالاخره پا به جاده‌ها می‌گذارد. زمانی که این وعده عملی شود، این هایپرکار هیبریدی، بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار، قدرت خواهد داشت. قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، ۲.۷ میلیون دلار است.

استون مارتین ویکتور

استون مارتین ویکتور

قیمت: ۳ میلیون دلار

برخی از محصولات کمپانی استون مارتین به دلیل تبدیل شدن به خودروهای فیلم‌های جیمز باند به شهرت رسیدند، اما داستان برای ویکتور شیک و خوش‌قیافه این‌طور نیست. استون مارتین ویکتور به عنوان یکی از خاص‌ترین پروژه‌های این خودروساز بریتانیایی شناخته می‌شود. این خودرو ۳ میلیون دلاری روی پلتفرم One-77 ساخته شده است.

هنسی ونوم F5 رودستر

هنسی ونوم F5 رودستر

قیمت: ۳ میلیون دلار

این خودرو همان هنسی ونوم F5 است، اما بدون سقف. هنسی ونوم F5 رودستر از همان موتور ۶.۶ لیتری V8 تویین توربو مدل کوپه بهره می‌برد و همان ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن.متر گشتاور را تولید می‌کند. حداکثر سرعت هنسی را ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت تخمین می‌زنند و ۳ میلیون دلار هزینه دارد.

استون مارتین والکری

استون مارتین والکری

قیمت: ۳.۲ میلیون دلار

والکری یکی دیگر از شاهکارهای استون مارتین است که هنوز نیامده قیمت آن ۳.۲ میلیون دلار تخمین‌زده می‌شود. البته لازم به ذکر است که این قیمت هنوز رسمی نیست، اما احتمالا عدد واقعی فرق چندانی با عدد پیش‌بینی شده نخواهد داشت. از قرار معلوم این هایپرکار هیبرید بریتانیایی به یک موتور ۶.۵ لیتری V12 مجهز است که ۱۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. استون مارتین اعلام کرده تنها ۱۵۰ دستگاه از این مدل ویژه وارد خط تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

لیکان هایپراسپرت

لیکان هایپراسپرت

قیمت: ۳.۴ میلیون دلار

سال ۲۰۱۳ بود که صنعت خودروسازی جهان با ورود لیکان هایپراسپرت شگفت‌زده شد. خودرویی با چراغ‌های LED تیتانیومی که ۴۲۰ الماس ۱۵ قیراطی در آن به کار رفته بود و یک صفحه نمایش هولوگرافیک برای ایجاد تصاویر سه بعدی در کنسول مرکزی، خودنمایی می‌کرد. لیکان هایپراسپرت توسط W موتورز ساخته شد. لیکان هایپراسپرت اگرچه خودرو گران‌قیمتی است، اما همچنان یک هایپرکار خشن و تهاجمی با قلبی بسیار قدرتمند به شمار می‌آید. موتور ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر توئین توربوشارژر که ۷۸۰ اسب بخار قدرت دارد، می‌تواند ۹۶۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. قیمت لیکان هایپراسپورت، ۳.۴ میلیون دلار است.

مک لارن سولوس

مک لارن سولوس

قیمت: ۳.۵ میلیون دلار

یک صندلی، ۸۲۹ اسب بخار و ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت. مک‌لارن سولوس تا جای ممکن شبیه ماشین‌های فرمول ۱ است و با موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برآوردها نشان می‌دهد که یک دستگاه مک لارن سولوس ۳.۵ میلیون دلار قیمت دارد.

بوگاتی شیرون پور اسپرت

بوگاتی شیرون پور اسپرت

قیمت: ۳.۶ میلیون دلار

بوگاتی شیرون پور اسپرت نسخه خاصی از شیرون محسوب می‌شود که با تمرکز روی آیرودینامیک، کاهش وزن و توزیع نیرو ساخته شده است. همان پیشرانه ۸ لیتر چهار توربو W16 زیر پوسته پور اسپرت قرار گرفته که با یک گیربکس اتوماتیک جدید هماهنگ شده است. حداکثر قدرت این خودرو به ۱۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. تولید بوگاتی شیرون پور اسپرت از سال ۲۰۲۰ شروع شده و خرید آن ۳.۶ میلیون دلار هزینه دارد.

لامبورگینی سیان

لامبورگینی سیان

قیمت: ۳.۶ میلیون دلار

سیان به دلیل طراحی خاص و ویژگی‌هایی که دارد، به عنوان پل ارتباطی میان این لامبورگینی و آینده صنعت خودروسازی آن شناخته می‌شود. این خودرو جذاب که یکی از گران‌ترین خودروهای جهان است، روی پلتفرم اونتادور SVJ ساخته می‌شود. سیستم قدرت هیبرید این خودرو با کمک گرفتن از یک پیشرانه ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی، ۸۱۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تنها ۶۳ دستگاه از سیان تولید شده و با قیمت ۳.۶ میلیون دلار به فروش می‌رسد.

کونیگزگ CC850

کونیگزگ CC850

قیمت: ۳.۷ میلیون دلار

کونیگزگ CC850 غافلگیری برای علاقمندان خودرو بود و مورد استقبال واقع شد. این خودرو موتور ۵ لیتری V8 توربو دوقلو را از جسکو گرفته و با حداکثر ۱۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸۵ نیوتن.متر گشتاور از گیرکس TWMPAFMPC بهره می‌برد که هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک قابل استفاده است. البته رانندگی با این فناوری برای خریداران ۳.۷ میلیون دلار هزینه دارد.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت +۳۰۰

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

قیمت: ۳.۹ میلیون دلار

افتخار شکستن رکورد ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۳ کیلومتر بر ساعت) به این نسخه از بوگاتی شیرون تعلق دارد. در واقع این محصول به افتخار ثبت این رکورد مهم طراحی و تولید شده است. همان‌طور که از ظاهرش پیداست، تنها ۳۰ دستگاه از آن در سراسر دنیا وجود دارد و قیمت اولیه‌اش ۳.۹ میلیون دلار است. تولید رسمی این خودرو در سال ۲۰۲۱ آغاز شد.

لامبورگینی وننو

لامبورگینی وننو

قیمت: ۴.۵ میلیون دلار

لامبورگینی وننو (Veneno) بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ زاده و تنها ۱۴ دستگاه از آن تولید شد. این خودرو جذاب و خوش‌ساخت، بر اساس یکی دیگر از اعضای خانواده ابرخودروهای لامبورگینی، یعنی اونتادور ساخته شده است. این محصول را در ازای ۴.۵ میلیون دلار در مدل‌های کوپه و کانتورتیبل قابل خرید است. وننو که به عنوان گران‌ترین خودرو لامبورگینی شناخته می‌شود، ۷۴۰ اسب بخار نیرو و ۶۰۹ نیوتن.متر گشتاور دارد.

بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید

قیمت: ۴.۷ میلیون دلار

اگرچه بولاید خشن‌ترین و اسپرت‌ترین بوگاتی این لیست است، اما گران‌ترین آن نیست. بوگاتی بولاید نسبت به امکاناتش قیمتی بسیار معقول دارد، ۳ میلیون دلار. از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به توان فنی ۱۴۷۹ اسب بخاری آن اشاره کرد. حجم موتور بوگاتی بولاید ۸ لیتر است.

بوگاتی میسترال

بوگاتی میسترال

قیمت: ۵ میلیون دلار

بوگاتی میسترال از موتور معروف W16 به قدرت ۱۵۷۷ اسب بخار بهره می‌برد. میسترال جذاب‌ترین المان‌های شیرون را گرفته و در کنار الهاماتی از بولاید و دیوو، خودرو رودستر جذابی می‌شود. بوگاتی می‌خواهد فقط ۹۹ دستگاه میسترال را تولید کند که همه آنها با قیمت ۵ میلیون دلار پیش فروش شده است.

بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

بوگاتی دیوو طراحی خاص و چشمگیری دارد که نمی‌توان به راحتی آن را نادیده گرفت. با اینکه این محصول از شیرون گران‌تر است و ۵.۸ میلیون دلار قیمت دارد، اما بسیاری از نقاط میان این دو هم‌خانواده مشترک است. می‌توان گفت این عضو از خانواده بوگاتی امکاناتی نظیر خنک‌کننده‌های داخلی از جنس فیبرکربن و صدای موتور کمی دارد که قیمت بالاتر آن را توجیه می‌کند. نکته دیگر این است تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو جذاب تولید می‌شود.

اس پی کیاس

اس پی کیاس

قیمت: ۶.۴ میلیون دلار

اسپیروس پانوپولوس یا به‌صورت مخخف SP اتوموتیو، نام جدیدی در دنیای ابرخودروها است. ماشین ۲۰۰۰ اسب بخاری و ۶.۴ میلیون دلاری این شرکت، اس پی کیاس (Chaos به معنی آشوب) نام دارد. اس پی اتوموتیو کیاس با موتور تویین توربو ۴ لیتری V10 یکی از گران ترین خودروهای جهان است و قیمت بالاتری از ماشین‌های لامبورگینی و بوگاتی دارد. یک نسخه از این خودرو به موتور ۳۰۰۰ اسب بخاری مجهز است و ۱۴.۴ میلیون دلار قیمت خورده است.

مرسدس میباخ اکسلرو

مرسدس میباخ اکسلرو

قیمت: ۸ میلیون دلار

مرسدس میباخ اکسلرو یکی از خاص‌ترین محصولات برند آلمانی و البته صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شود. جلوپنجره عجیب و پوزه کشیده این مدل در نگاه نخست جلب توجه می‌کند. با اینکه اکثر خودروهای فهرست گران‌ترین خودروهای جهان جدید و تازه‌نفس هستند، اما اکسلرو در سال ۲۰۰۴ رونمایی شده است. با بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، موتور تویین توربو V12 این خودرو آلمانی ۶۹۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

بوگاتی چنتودیه چی

بوگاتی چنتودیه‌چی

قیمت: ۹ میلیون دلار

دو سال پیش و در هفته خودرویی پِبِل بیچ بود که بوگاتی از این شاهکار جذاب و کمیاب رونمایی کرد. تنها ۱۰ دستگاه از بوگاتی چنتودیه‌چی، یکی از گران‌ترین خودروهای جهان ساخته شده است. این مدل طراحی نوینی از بوگاتی EB110 محبوب و دوست‌داشتی است. طراحی بوگاتی چنتودیه‌چی به قدری خاص است که شاید هر طیف سلیقه‌ای را در بر نگیرد، اما افرادی که دوست دارند صاحب خوش‌شانس یکی از ۱۰ دستگاه چنتودیچی باشید، باید ۹ میلیون دلار بپردازند.

رولزرویس سوئپ تیل

رولزرویس سوئپ تیل

قیمت: ۱۲.۸ میلیون دلار

رولزرویس رتبه‌های دوم و سوم فهرست گران ترین خودروهای جهان تا سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داده است. رولزرویس سوئپ تیل، چهارمین خودرو گران دنیا است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو با قیمت ۱۳ میلیون دلار در زمان عرضه رکوردهای جهان را شکست. سوئپ تیل با پیشرانه ۴۵۳ اسب بخار، هنوز هم جذاب است و نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

بوگاتی لاوواتور نوآر

بوگاتی لا وواتور نوآر

قیمت: ۱۳.۴ میلیون دلار

یکی دیگر از گران‌ترین خودروهای جهان، بوگاتی لا وواتور نوآر (La Voiture Noire) است که برای داشتن آن باید ۱۸.۷ میلیون دلار هزینه کنید. البته که تنها یک دستگاه از این خودرو خاص ساخته شده که همان هم به فروش رسیده است. لا وواتور نوآر برداشت نوینی از طراحی مدل تایپ ۵۷ SC آتلانتیک است که به کلکسیون شخصی ژان بوگاتی تعلق دارد. پیشرانه قدرتمند لا وواتور نوآر بیش از ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند.

رولز رویس بوت تیل

رولز رویس بوت تیل

قیمت: ۲۸ میلیون دلار

رولز رویس با بوت تیل جدید دوباره وارد میدان رقابت شده است. بوت تیل از سال ۲۰۱۷ جانشین مدل سوئپ تیل شد که ۱۲.۸ میلیون دلار قیمت داشت. این خودرو دارای نمای ظاهری دو رنگ خاص، تزیینات سفارشی فوق لوکس داخل کابین، یک «سوئیت میزبان» با یک یخچال و چتر است. قیمت محصولات رولز رویس بسته به نوع سفارش متفاوت است، اما قیمت رولز رویس بوت تیل ۲۸ میلیون دلار برآورد می‌شود.

رولزرویس لارز نوآر دراپ تیل

رولزرویس لارز نوآر دراپ تیل

قیمت: ۳۰ میلیون دلار

یک سال بعد از معرفی بوت تیل، رولزرویس خودرو گران‌قیمت‌تری را با نام لارز نوآر دراپ تیل رونمایی کرد. دراپ تیل به‌عنوان یکی از چهار محصول جدید در هفته خودرو مونتری با رنگ خاص True Loveنمایش داده شد. رولزرویس به‌ندرت قیمت محصولاتش را منتشر می‌کند، اما طبق برآوردها رولزرویس لارز نوآر دراپ تیل با قیمت ۳۰ میلیون دلار و در بعضی منابع ۳۵ میلیون دلار، در رتبه اول گران ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو