خداحافظی لامبورگینی با محصولات تمام بنزینی

۸ اسفند ۱۴۰۰ خداحافظی لامبورگینی با محصولات تمام بنزینی

پیشرانه‌های درون‌سوز به پایان حیات خود نزدیک می‌شوند. بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان، وعده داده‌اند که تا سال ۲۰۳۰، این نوع پیشرانه‌ها را به طور کلی از خط تولید خود کنار می‌گذارند و به ساخت محصولات الکتریکی و پاک روی می‌آورند. کمپانی مشهور و محبوب لامبورگینی نیز اعلام کرده است آخرین خودرو تمام بنزینی خود را، در سال میلادی جاری، یعنی ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌کند.

برند خودروسازی لامبورگینی پیش‌تر اعلام کرده بود که تا نیمه دوم دهه جاری، با پیشرانه‌های دورن‌سوز خداحافظی می‌کند. اما به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۲، پایان ابرخودروهای بنزینی این کمپانی بزرگ باشد.

طبق گزارش تهیه شده توسط Automotive News Europe، استفان وینکلمن، مدیرعامل این نام صنعتی بزرگ اعلام کرده است که امسال، آخرین سالی است که لامبورگینی محصولاتی با موتورهای درون‌سوز ارائه می‌دهد.

طبق گفته‌های وینکلمن، با شروع سال میلادی ۲۰۲۲، لامبورگینی در جایگاه و موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت. او با این صحبت‌ها، به رکورد فروش سال ۲۰۲۱ کمپانی خود اشاره می‌کند. این برند توانست در سال میلادی گذشته، ۸ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودرو به بازارهای جهانی عرضه کند. نکته جالب اینجاست که حدود ۶۰ درصد این آمار فروش، یعنی ۵ هزار و ۲۱ دستگاه خودرو، متعلق به خانواده‌ شاسی بلندها یا همان SUV‎‌های این برند است.

همانطور که می‌دانید، این نام محبوب ایتالیایی قصد دارد چهار مدل جدید در سال جاری معرفی کند و آماده ورودی پرافتخار به آینده الکتریکی صنعت خودرو جهان است. هنوز مشخص نیست که این مدل‌ها چگونه هستند یا دقیقا در چه زمانی از آنها رونمایی خواهد شد. به گفته برخی، جایگزین مدل محبوب آونتادور می‌تواند یکی از این چهار مدل جدید باشد. مدل Aventador Ultimae، به عنوان آخرین ماشین مجهز به پیشرانه تمام بنزینی V12 شناخته می‌شود.

سرمایه گذاری عظیم لامبورگینی

لامبورگینی یکی از آن خودروسازانی بود که در زمینه راه اندازی خط تولید محصولات الکتریکی، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام داد. طبق برخی از گزارشات منتشر شده، این برند ایتالیایی برای روی آوردن به محصولات پلاگین هیبرید حدود ۱.۷ میلیارد دلار (۱.۵ میلیارد یورو) هزینه کرد. گفته می‌شود که نتیجه این سرمایه‌گذاری عظیم، گروهی از خودروهای پلاگین هیبرید خواهد بود که در اوایل سال میلادی آینده، یعنی ۲۰۲۳، به بازار جهانی عرضه خواهند شد. با این حال به نظر می‌رسد که این غول خودروسازی تنها به محصولات پلاگین هیبرید بسنده نکرده و برنامه‌هایی برای ارائه خودروهای تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۵ دارد.

این برند ایتالیایی با پشتیبانی گروه فولکس واگن آلمان، می‌تواند آینده خودروهای الکتریکی را در دست بگیرد و رقیب سرسختی برای برندهای بزرگ این زمینه، از جمله تسلا شود.

فروش آنلاین خودرو

منبع: Motor 1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان