نگاهی به آمار خودروهای وارداتی در یک دهه

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ نگاهی به آمار خودروهای وارداتی در یک دهه

بازار خودروهای وارداتی در ایران همواره از جمله بازارهای پرطرفدار بوده است اما از سال ۱۳۹۷ که درهای واردات روی این بازار بزرگ بسته شد، بسیاری از متقاضیان به سمت و سوی خرید و و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده سوق داده شدند. در این میان اما بازار خودروهای چینی به واسطه حضور شرکت های خودروساز داخلی همچنان پر رونق است و تا حدی جای خالی خودروهای جدید در بازار پر شده است. با این حال اما همچنان نیاز به ورود خودروهای جدید در بازار خودروهای خارجی به ایران خالی است.

بازار خودرو، همچنان در انتظار واردات

خرداد ۱۴۰۰: صنعت و بازار خودروی ایران، آبستن تغییرات جدیدی است. کارشناسان می‌گویند با توجه به قرار داد ۲۵ساله ایران و چین، این کشور، پای ثابت صنعت خودرو در ایران خواهد بود.  طی سال‌های ۹۰ تا ۹۷، در حدود ۵۱ هزار و ۹۱۹ دستگاه خودرو به کشور وارد شده است. بازار خودرو این روزها برای ثبات قیمت، بیش از هر زمان دیگری به واردات خودرو نیاز دارد.

 آمار تعداد خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی همواره از جمله پروفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار هستند که طی دهه گذشته علاوه بر آمار چشمگیر واردات آن‌ها به کشور، فروش و معامله این خودروها رونق بیشتری گرفته است.

آمار واردات خودرو

خودروهای وارداتی که همواره طرفداران خاص خود را دارد، از حدود ۱۰ سال گذشته تاکنون روند فروش چشمگیرتری را پیش گرفته‌اند. به گونه‌ای که آمار واردات خودرو در این مدت نشان می‌دهد هر ساله بر تعداد خودروهای ثبت سفارش و وارد شده به کشور افزوده شده است.

این آمار نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۳۹۷، حدود ۴۰ هزار خودرو به کشور وارد شده است.

اما طی یکسال گذشته تاکنون، بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تا اطلاع ثانوی ثبت سفارش و واردات خودرو به کشور متوقف است.

زیرا باید تمامی خودروهای ثبت سفارش شده در سال ۹۷ تعیین تکلیف شوند و مراحل ترخیص و شماره گذاری آن ها تمام و کمال انجام شود. در حال حاضر بیش از پنج هزار خودرو که از حدود یکسال گذشته پشت درهای گمرک مانده بود، در حال طی شدن روند ترخیص هستند. اکنون حدود ۳۸۰۰ خودرو در صف انتظار شماره گذاری این خودروها در صف ستاد سوخت و معرفی به مراکز اسقاط خودرو جهت تهیه گواهی اسقاط هستند. به گفته مقامات مسئول، شماره گذاری خودروهای وارداتی به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

۸ گام اصلی تا شماره گذاری خودروهای وارداتی

1. الزام حضور مالک یا نماینده قانونی او به همراه خودرو در مراکز تعویض پلاک معین شده در مراکز استان‌ها.
2. ارائه کاردکس برای آن دسته از خودروهایی که توسط شرکت های وادکننده خودرو خریداری شده است.
3. ارائه اسناد گمرک شامل پروانه گمرکی و یا گواهی نامه گمرکی.
4. پرداخت دیون دولتی همچون عوارض گمرکی، شهرداری و دارایی.
5. ارائه برگه تسویه حساب بیمه شخص ثالث.
6. پرداخت وجه پلاک برابر با تعرفه پلاک تعیین شده در ابتدای سال.
7. ارائه مدارک احراز هویت ( اصل شناسنامه و کارت ملی).
8. ارائه مدارک محل سکونت مالک خودرو.

فروش آنلاین خودرو

تهیه و تنظیم: تیم محتوا خودرو۴۵