چرا تسلا جذاب و پرطرفدار است؟

۲۶ آذر ۱۴۰۱ چرا تسلا جذاب و پرطرفدار است؟

ایلان ماسک و برند معروفش، یعنی تسلا، از تاثیرگذارترین افراد و کمپانی‌های صنعت خودروسازی جهان هستند. این شرکت آمریکایی در سراسر دنیا طرفداران بی‌شماری دارد و محبوبیتش از کیفیت محصولات تولیدی و شخصیت کاریزماتیک شخص ایلان ماسک نشات می‌گیرد.

راه موفقیت و محبوبیت به هیچ عنوان برای تسلا آسان نبود. این برند نوآور که به معرفی سطوح پیشرفته‌تری از تکنولوژی خودران‌ها و محصولات تمام الکتریکی معروف است، با آزمون و خطاهای زیادی به جایگاه فعلی خود دست یافت. با وجود مشکلاتی همچون آتش گرفتن وقت و بی‌وقت خودروها، از کار افتادن سیستم اتوپایلوت و…، تسلا توانست به یکی از تاثیرگذارترین خودروسازان این صنعت بین‌المللی تبدیل شود؛ البته که عوامل بسیاری در این موفقیت و شکل‌گیری پادشاهی ایلان ماسک، نقش داشته‌اند.

فروش مجدد سهام تسلا توسط ماسک

ایلان ماسک ۳.۵۸ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت. از نوامبر ۲۰۲۱، بیش از ۳۹ میلیارد دلار از سهام این شرکت خودروساز فروخته شده است.

چند روز قبل با کاهش ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک با سرمایه ۱۸۱.۳ میلیارد دلاری، جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد و براساس فهرست میلیاردرهای فوربز، در رتبه دوم قرار گرفت

دوج کوین و محصولات تسلا

ایلان ماسک در یکی از جدیدترین توییت‌های خود در ۱۴ ژانویه اعلام کرد که متقاضیان می‌توانند از این پس برای خرید محصولات متفرقه تسلا از دوج کوین (نوعی ارز دیجیتال) استفاده کنند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این توییت ارزش دوج کوین را تا ۲۰ درصد افزایش داد و بیش از ۴۲ هزار مرتبه بازنشر شده است.

البته که این کمپانی آمریکا برای خرید خودروهای تسلا دوج کوین قبول نمی‌کند و تنها تهیه برخی از محصولات دیگر از طریق این رمز ارز ممکن خواهد بود.

سرمایه گذاری جدید تسلا در چین

به گزارش یکی از روزنامه‌های دولتی کشور چین، ایلان ماسک قصد دارد با یک سرمایه‌گذاری بزرگ و قابل توجه، رونقی تازه به کارخانه تسلا در چین ببخشد. این سرمایه‌گذاری ۱۸۸ میلیون دلاری، چهار هزار موقعیت شغلی جدید در این کارخانه ایجاد خواهد کرد.

البته که هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی تسلا یا ایلان ماسک نشان داده نشده است. با این حال، آمار و ارقام نشان می‌دهد که با این سرمایه‌گذاری کلان، حدود چهار هزار نفر دیگر می‌توانند به استخدام کارخانه تسلا در شانگهای چین درآیند. در حال حاضر حدود ۱۹ هزار نفر در این کارخانه به فعالیت مشغول هستند.

فروش سهام تسلا برای حل مشکل گرسنگی جهان

آبان ۱۴۰۰: «اگر سازمان ملل با مدارک کافی و شفاف توضیح دهد شش میلیارد دلار دقیقا چگونه مشکل گرسنگی در جهان را حل می‌کند، من همین حالا سهام تسلا را می‌فروشم و آن را عملی می‌کنم» – این توییتی است که ایلان ماسک، مالک تسلا در پاسخ به حرف‌های اخیر مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل نوشته.

مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP)، دیوید بیزلی با اشاره به ثروت ایلان ماسک و جف بیزوس، از بنیان‌گذاران آمازون، گفته بود این دو نفر تنها با شش میلیارد دلار می‌توانند ۴۲ میلیون انسان را از خطر مرگ از گرسنگی نجات دهند.

مهندسی دقیق، طراحی ظریف

اگر تنها یک مورد باشد که حتی منتقدان این خودروساز آمریکایی نیز سرش اتفاق نظر داشته باشند، طراحی و مهندسی ظریف و دقیق محصولات تسلا است. پیش از حضور جدی این برند در عرصه تولید خودروهای الکتریکی، محصولات زشت، بی‌کیفیت و بی‌هیجان تلقی می‌شدند. سپس ایلان ماسک سوار بر سفینه فضایی سفیدش از راه رسید و صنعت خودروهای برقی را به کمک تسلا مدل اس نجات داد.

به اعتقاد بسیاری از افراد، تسلا مدل اس یک خودرو اسپرت تمام عیار و یکی از معدود محصولاتی است که در ایمنی به راحتی خودروهای تویوتا را در جیبش می‌گذارد.

باتری های باکیفیت و بهینه

باتری تسلا

زمانی که تصمیم می‌گیرید با خودروهای سنتی خداحافظی کرده و به محصولات الکتریکی روی آورید، اولین نکته‌ای که ذهنتان را درگیر می‌کند عمر باتری خودرو است. برای تمام کسانی که عمری را با خودروهای بنزینی سر کرده‌اند، رفتن به پمپ بنزین عادتی دیرینه است. به همین دلیل تسلا تصمیم گرفت با طراحی باتری‌های پرقدرت و باکیفیت و البته راه‌اندازی یک شبکه وسیع از ایستگاه‌های شارژ مخصوص، خود را بیشتر در دل خریداران جا کند. بدون شک می‌توان گفت که باتری‌های تعبیه شده در محصولات این خودروساز از اکثر رقبا بهتر و بهینه‌تر است.

تسلا، خودرویی برای آینده

تشبیه محصولات تسلا توسط موسس این برند از هر مورد دیگری جالب‌تر است. ماسک معتقد است که خودروهای کمپانی‌اش مانند «لپ‌تاپ‌های چرخ‌دار» هستند. این بدان معناست که محصولات تسلا از لحاظ فناوری به قدری غنی و قوی‌اند که هیچ تفاوتی با یک کامپیوتر هوشمند ندارند. به گفته برخی از طرفداران، خودروهای این برند آمریکایی به این دنیا تعلق ندارند و گویی از آینده به زمان ما سفر کرده‌اند.

اینترنت، پشتیبان بزرگ تسلا

طرفداران تسلا

شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که اگر تسلا چند دهه‌ای زودتر به صنعت قدم می‌گذاشت و هرگز توسط اینترنت پشتیبانی نمی‌شد، باز هم می‌توانست به یک چنین جایگاهی دست یابد؟ خیر. چرا؟ زیرا اینترنت به تنها بستر خرید مستقیم محصولات این برند از کمپانی سازنده تبدیل شده است. به عبارت دیگر، ایلان ماسک توانست با محکم کردن جای پای خود در اینترنت و رساندن صدای تسلا به هر چهارگوشه جهان، محبوبیت و موفقیت برندش را چندین برابر کند. او برای فروش محصولاتش از هیچ روشی چشم‌پوشی نمی‌کند، تا جایی چندی پیش اعلام کرد متقاضیان می‌توانند از طریق بیت‌کوین تسلا بخرند!

هیجان، خلاقیت و نوآوری

تسلا مدل اس

هیچ منتقدی را در این صنعت پیدا نمی‌کنید که از «حوصله‌سر بر» بودن یا عدم هیجان هنگام رانندگی با یک خودرو تسلا گلایه کند، چرا که هیجان، خلاقیت و نوآوری در تک تک محصولات این برند موج می‌زند.

پنج سال پیش، یعنی در سال ۲۰۱۶، Model S به سریع‌ترین خودرو تولیدی صنعت و بازار تبدیل شد، چرا که می‌توانست شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها طی ۲.۵ ثانیه مانند آب خوردن پر کند. مدل ۳ که به یکی از مقرون به صرفه‌ترین و ارزان‌ترین محصولات این خودروساز معروف است، برای رساندن سرعت از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. نکته جالب توجه اینجاست که این موتورهای قوی کمترین صدایی تولید نمی‌کنند.

شخصیت کاریزماتیک ایلان ماسک

فاکتور شخصیت جالب و جذاب موسس تسلا یکی از مواردی است که نمی‌توان نادیده گرفت. ایلان ماسک یک نابغه است که در همه زمینه‌ها مهارت دارد. شوق و بلندپروازی او برای سفر به مریخ و راه‌اندازی برند SpaceX، طرفداران او را به وجد می‌آورد. آن‌ها پیرو رهبری هستند که با نبوغ و اعتماد به نفسی غیر قابل انکار، هر ناممکنی را ممکن می‌سازد.

شاید اشاره به مراسم رونمایی از Cybertruck بهترین نمونه از اعتماد به نفس مثال زدنی او، تیم و برندش باشد. زمانی که او با چکش به جان این خودرو ضدگلوله و عظیم‌الجثه افتاد، شیشه‌های سایبرتراک ترک برداشت. شاید اگر شخص دیگری به جای ایلان ماسک بود، در برابر سیل عظیم دوربین‌ها و نگاه حضار خجالت‌زده می‌شد، اما او با حفظ آرامش، خنده و شوخی موقعیت را ماهرانه و به خوبی مدیریت کرد. در نهایت این اتفاق به محبوبیت او دامن زد. پس از آن تصویر صورت خندان ماسک در کنار سایبرتراک آسیب‌دیده به یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین عکس‌های اینترنت تبدیل شد.

ارتش و پادشاهی وسیع ماسک

ماسک و برندش توسط ارتش وسیعی از مشتریان وفادار پشتیبانی می‌شوند. طرفداران این کمپانی در لیست وفادارترین مشتریان صنعت خودروسازی قرار دارند. سال گذشته تسلا توانست به عنوان خودروسازی که بیشترین میزان رضایت مشتری را دارد، در جایگاه نخست لیست برترین‌ها جا خوش کند.

برترین تکنولوژی های برند تسلا

تکنولوژی تسلا

این کمپانی نوآور طی زمان فناوری‌های جدید و مهمی به دنیای خودروسازی معرفی کرده است.

اتوپایلوت

اتوپایلوت نام فناوری است که توسط آن، محصولات این برند به خودران بدل می‌شوند. این قابلیت به تجربه بهتر و لذت‌بخش‌تر رانندگی کمک می‌کند. به کمک سطوح پیشرفته‌تر این فناوری در آینده، رانندگان تسلا می‌توانند بدون هیچ دخالتی از سفر و مسیر خود لذت ببرند.

حالت «سِنتری»

حالت سنتری قابلیتی است که محصولات این خودروساز را یک قدم دیگر به دنیای خودران‌ها نزدیک می‌کند. به لطف این برند در اطراف خودرو دوربین‌های مختلف تعبیه می‌شود تا دید جامع‌تر و وسیع‌تری در اختیار سرنشینان و راننده قرار گیرد.

بازی های کامپیوتری

یکی دیگر از فناوری‌های محبوب این برند، قابلیت لذت بردن از بازی‌های رایانه‌ای پرطرفداری همچون Fallout Shelter یا Backgammon و… در مسیرهای طولانی است.

نتفلیکس و توییچ

اگر علاقه‌ای به بازی‌های کامپیوتری ندارید، می‌توانید از طریق توییچ (Twitch) یا نتفلیکس (Netflix) سفر با محصولات این برند را لذت بخش‌تر کنید. لذت تماشای فیلم در خودرو با یک سیستم صوتی ۳۶۰ درجه مخصوص دو چندان می‌شود.

فروش فوری خودرو

منبع: insideevs / finance.yahoo

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان