ارزان‌ترین خودرو از هر برند خودروساز را بشناسید

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ارزان‌ترین خودرو از هر برند خودروساز را بشناسید

اگر قیمت خودرو وارداتی اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را در ایران بررسی کنید، با اعداد و ارقام میلیاردی مواجه می‌شوید. در حال حاضر میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۸ ارزان‌ترین خودرو خارجی موجود در بازار است. با این حال ۶ تا ۷ برابر از ارزان‌ترین خودرو تولید داخل، یعنی تیبا گران‌تر است. دلیل این قیمت‌های نجومی، افزایش قیمت دلار، ممنوعیت واردات، تعرفه گمرکی و حاشیه سود بالای واردکنندگان است.

با این وجود، ارزان‌ترین خودرو از هر برند خودروساز در بازارهای جهانی، قیمت چندان بالایی ندارند و معمولا کمتر از ۳۵ تا ۳۶ هزار دلار فروخته می‌شوند. در فهرست ارزان‌ترین خودرو از هر برند خودروساز، محصولاتی از بی ام و، تویوتا، هیوندای، سیتروئن، رنو و پژو دیده می‌شود.

ایسوزو دی مکس یوتیلیتی – ۳۴،۵۰۰ دلار

ایسوزو دی مکس یوتیلیتی

ایسوزو دی مکس به سرعت به یکی از محبوب‌ترین وانت‌ها و پیکاپ‌ها تبدیل شد. این خودرو هم برای فعالیت‌های تجاری و هم برای رانندگی آفرود مناسب است و از همه نظر می‌تواند با تویوتا هایلوکس رقابت کند. با ۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار می‌توانید مدل پایه تک‌کابین دی مکس را بخرید اما برای مدل دو کابین باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بی ام و سری ۱ – ۳۵،۵۰۰ دلار

بی ام و سری ۱

خودروهای بی ام و سری ۱ ارزان‌ترین خودرو بی ام و است. با پرداخت ۳۵ هزار و ۵۰۰ دلار می‌توانید یک دستگاه بی ام و 118i SE را خریداری کنید. رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، تهویه مطبوع، چراغ‌های LED، سنسورهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی از آپشن‌های این خودرو آلمانی است.

پژو ۱۰۸ – ۱۷،۵۰۰ دلار

پژو ۱۰۸

وقتی پژو ۱۰۸ را با مدل‌های ۲۰۸، ۳۰۰۸ و ۵۰۸ مقایسه می‌کنیم، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. اما تولید جایگزینی برای این خودرو در عصر اتومبیل‌های برقی مشکل است. طبق گفته مدیرعامل پژو، خودروهای سگمنت A همچنان تولید خواهند شد اما سعی می‌شود خودروهای برقی ارزان‌تری عرضه شود.

تویوتا آیگو – ۱۷،۴۰۰ دلار

تویوتا آیگو

تویوتا آیگو جدید هنوز به بازار نیامده و روی پلتفرم GA-B یاریس ساخته خواهد شد. ارزان‌ترین مدل فعلی آیگو با ۱۷ هزار و ۴۰۰ دلار قابل خرید است اما بیشتر خریداران ترجیح می‌دهند تا مدل میان‌رده آن را تهیه کنند.

داچیا ساندرو اکسس – ۱۱ هزار دلار

داچیا ساندرو اکسس

داچیا ارزان‌ترین برند در بین خودروسازان معروف و معتبر جهانی است، با این حال سعی می‌کند تا ساندرو اکسس را با قیمتی بیشتر از ۱۱ هزار دلار بفروشد. وبسایت و نمایندگی‌های فروش سعی می‌کنند با ارائه آپشن‌های بیشتر، قیمت را بالاتر ببرند. اما اگر ۱۹ هزار دلار هم برای گران‌ترین مدل ساندرو هزینه کنید، باز هم ارزشش را دارد.

دی‌اس ۳ کراسبک – ۳۲،۸۰۰ دلار

دی اس ۳ کراسبک

دی‌اس ۳ کراسبک، دومین خودرویی است که بعد از جدایی دی‌اس از سیتروئن تولید شده است. این خودرو ۱۲ هزار دلار از دی‌اس ۷ کراس‌بک ارزان‌تر است اما همان کلاس و شیک بودن را حفظ کرده. دی‌اس ۳، تجربه‌ای متفاوت از یک شاسی‌بلند کوچک است.

رنو توییزی – ۱۶،۴۰۰ دلار

رنو توییزی

رنو توییزی یک وسیله نقلیه چهار چرخه با یک فرمان و یک جفت در است. اما اگر خودرو بهتری می‌خواهید باید ۵۵۰۰ دلار دیگر برای خرید خودرو مدل پایه رنو کلیو پرداخت کنید.

سانگ یانگ تیوولی – ۱۹،۷۰۰ دلار

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی یک شاسی بلند جمع‌وجور با قیمت یک سوپرمینی است. ارزان‌ترین مدل این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی توربوشارژ است که از موتورهای ۱.۵ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری دیزلی مدل‌های گران‌تر، قدرت بیشتری دارد.

سیتروئن سی۱ – ۱۶،۶۰۰ دلار

سیتروئن C1

سیتروئن C1 ارزان‌ترین خودرو سیتروئن و یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای در بازارهای جهانی است. با این حال قیمت این خودرو نسبت به امکاناتش کمی بالا است و خریداران معمولا کیا پیکانتو، هیوندای i10 و فولکس واگن آپ را ترجیح می‌دهند.

فولکس واگن آپ – ۱۷،۴۰۰ دلار

فولکس واگن آپ

فولکس واگن آپ حالا کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما هنوز بهترین خودروی شهری است که می‌توانید در سال ۲۰۲۱ بخرید. مدل پایه سه در این خودرو ۱۷ هزار و ۴۰۰ دلار قیمت دارد اما برای تهیه مدل پنج در باید ۱۸ هزار دلار هزینه کنید. مدل اسپرت GTI آپ ۲۲ هزار دلار فروخته می‌شود و آپ برقی ۲۸ هزار دلار آب می‌خورد.

کیا پیکانتو – ۱۵،۰۰۰ دلار

کیا پیکانتو

هر چه بیشتر برای کیا پیکانتو هزینه کنید، ارزشش نسبت به قیمتش کمتر می‌شود. با این حال مدل پایه آن کاملا ارزش پرداخت ۱۵ هزار دلار را دارد. این خودرو کوچک، دارای پیشرانه یک لیتری سه سیلندر بنزینی است که مدل‌های GT-Line و GT-Line S با توربوشارژ عرضه می‌شود.

لکسوس سی تی – ۳۶،۰۰۰ دلار

لکسوس CT

لکسوس CT فقط با پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود و از سال ۲۰۱۱ به این سمت نیز تغییرات جزئی پیدا کرده است.

مرسدس بنز کلاس ای – ۳۳،۰۰۰ دلار

مرسدس بنز کلاس A

خرید مدل پایه مرسدس بنز کلاس A مثل اقامت در ارزان‌ترین اتاق یک هتل پنج ستاره است. وقتی به این فکر می‌کنید که مرسدس میباخ GLS مرسدس AMG GT ۴ در کوپه ۲۲۶ هزار و ۱۹۵ هزار دلار قیمت دارند، خرید مرسدس کلاس A با ۳۳ هزار دلار، کاملا قابل قبول است.

مزدا ۲ – ۲۲،۳۰۰ دلار

مزدا ۲مزدا ۲ تنها محصول این خودروساژ ژاپنی است که کمتر از ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. مدل پایه SE-L Nav دارای یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و جعبه دنده شش سرعته دستی است. این خودرو به رینگ‌های آلیاژی ۱۵ اینچی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو و کنترل آب و هوا مجهز است.

میتسوبیشی میراژ – ۱۵،۰۰۰ دلار

میتسوبیشی میراژخرید مدل پایه ورو با ۱۵ هزار دلار نشان می‌دهد که میتسوبیشی میراژ یک خودرو معمولی است. پرداخت ۲۷۰۰ دلار بیشتر برای خرید مدل دیزاین پرو هم تاثیری در بهتر شدن این خودرو نمی‌گذارد.

مینی هچ – ۲۲،۸۰۰ دلار

مینی هچ

خرید یک دستگاه مینی بدون آپشن اضافه، تقریبا غیرممکن است. شخصی‌سازی بخشی از تجربه خرید و فروش خودرو است و به همین ترتیب سفارش مدل پایه مینی کار سختی است.

نیسان میکرا – ۱۹،۲۰۰ دلار

نیسان میکرا

نیسان میکرا مناسب بازنشسته‌ها، دانشجویان و آموزشگاه‌های رانندگی است. N-Sport جدیدترین و جذاب‌ترین مدل میکرا است.

ولوو ایکس سی۴۰ – ۳۴،۸۰۰ دلار

ولوو XC40

ولوو XC40 بهترین شاسی بلند کامپکت است و فقط رنج روور ایووک می‌تواند با آن رقابت کنید. اما برای خرید مدل برقی این خودرو باید ۷۳ هزار دلار پرداخت کنید.

هیوندای آی۱۰ – ۱۷،۵۰۰ دلار

هیوندای i10

هیوندای i10 وقتی برای اولین بار عرضه شد، نصف قیمت کنونی ارزش داشت. از آن زمان، i10 سال‌های زیادی را پشت سر گذاشته و به یکی از بهترین خودروهای کلاس خود تبدیل شده است. این هاچبک کوچک، خودروی باسابقه‌ای است که مجموعه‌ای از آپشن‌های خودروهای رده‌بالا را دارد، به خصوص اگر مدل Premium را بخرید.

 

نویسنده: میلاد قزللو

فروش فوری خودرو کارکرده