استعلام معاینه فنی خودرو (نحوه گرفتن استعلام معاینه فنی)

۲۵ مهر ۱۴۰۰ استعلام معاینه فنی خودرو (نحوه گرفتن استعلام معاینه فنی)

دریافت معاینه فنی از سال‌های قبل برای کاهش آلودگی هوای شهرها اجباری شده است. به همین دلیل، بهترین کار این است که ابتدای هر سال نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنید، چرا که در غیر این صورت هر روز ۵۰ هزار تومان جریمه برای خودروی شما ثبت می‌شود. اما چگونه باید برای معاینه فنی اقدام کرد و چطور می‌توان از فرا رسیدن موعد اقدام برای معاینه فنی باخبر شد؟

استعلام وضعیت معاینه فنی خودرو

بخشی از کسب اطلاع برای معاینه فنی، مربوط به استعلام وضعیت فعلی معاینه فنی یا همان گواهی است. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌توانید از آخرین وضعیت گواهی معاینه فنی خود با خبر شوید.

۱. استعلام پیامکی

برای استعلام پیامکی وضعیت معاینه فنی، باید عدد ۱ را به شماره ۲۰۰۸ ارسال کنید. نکته مهمی که این روش استعلام دارد، اطلاع به مالک خودرو از ۱۰ روز قبل از منقضی شدن گواهی معاینه فنی است.

۲. استعلام اینترنتی

راه دیگر برای استعلام وضعیت فعلی گواهی معاینه فنی خودرو، مراجعه به سایت symfa.ir است. از طریق این سایت می‌توانید مطلع شوید که معاینه فنی خودروی شما معتبر است یا خیر و آیا از زمان انقضای آن باقی مانده است.

۳. استعلام با کد USSD

کافی است کد ستاره ۲۰۰۸ مربع (*۲۰۰۸#) را در گوشی تلفن خود وارد کنید تا از وضعیت معاینه فنی خود با خبر شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که در تمامی روش‌های استعلام معاینه فنی، باید کد VIN خودرو را از روی کارت ماشین وارد کنید.

رزرو معاینه فنی خودرو

بخش دیگر مربوط به رزرو معاینه فنی است؛ بدان معنا که دیگر نیازی نیست برای دریافت نوبت، به مراکز معاینه فنی مراجعه کنید. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید قبل از مراجعه، نسبت به دریافت نوبت و رزرو اقدام کنید.

۱. رزرو معاینه فنی با تهران من

یکی از راحت‌ترین روش‌های رزرو معاینه فنی، مراجعه به وب‌سایت تهران من و بررسی مراکزی است که در زمان مورد نظر شما، امکان انجام معاینه فنی را دارند.

برای این کار ابتدا به سایت تهران من وارد شوید، برای ورود به سایت ثبت‌ نام کرده و وارد پنل کاربری خود شوید. در مرحله بعد، کافی است گزینه رزرو معاینه فنی را از پنل کاربری خود انتخاب کنید و بقیه مراحل را انجام دهید.

۲. سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی)

راه دیگر، مراجعه به سامانه یکپارچه معاینه فنی است. برای این کار وارد سایت سیمفا شوید و نسبت به رزرو اقدام کنید.

نکات مهم پیش از استعلام معاینه فنی

  • در تمامی روش‌های استعلام معاینه فنی، باید VIN خودرو را وارد کنید.
  • خودروهایی که پلاک مجاز ندارند، امکان ثبت‌ نام را نخواهند داشت.
  • می‌توانید با کسب اطلاع از سال ساخت خودرو، از زمان مراجعه به معاینه فنی مطلع شوید.

 

فروش فوری خودرو

نویسنده: سپیده اشرفی