ام جی مِیز، خودرویی از آینده

۴ مهر ۱۴۰۰ ام جی مِیز، خودرویی از آینده

MG Maze مدل مفهومی یک خودرو الکتریکی است که در طراحی آن از بازی‌های ویدیوی کمک گرفته شده است.

شاید ارائه مدل مفهومی خودرویی جذاب و جالبی همچون ام‌جی میز، بیش از هر شخص دیگری طرفداران بازی‌های کامپیوتری را به وجد آورد. این مدل مفهومی عجیب و غریب به شکلی طراحی شده که انگار توسط یک ماشین زمان، از آینده به حال سفر کرده است.

همانطور که پیش‌تر عنوان شد، این خودرو خیالی، ام‌جی میز نام دارد. کلمه Maze در زبان انگلیسی به معنای «هزارتو» است.

میز توسط یک استودیو به نام SAIC Design طراحی شده است که در لندن قرار دارد. این استودیو و طراحان خوش ذوقی که دارد توانسته‌اند طراحی برخی از مدل‌ها و پروژه‌های ام‌جی موتورز (MG Motors) معروف را در کارنامه درخشان خود ثبت کند. به نظر می‌رسد که هدف از طراحی یک چنین مدل مفهومی خودرویی با این شکل و شمایل، تبدیل تجربه رانندگی در بازی‌های کامپیوتری به واقعیت برای گیمرها باشد.

صاحبان خوش اقبال ام‌جی میز می‌توانند بهترین تجربیات گیمینگ را در خاطرات خود ثبت کنند. تصور کنید که به جای نشستن روی کاناپه خانه و بازی با دسته کنسولتان در یک تلویزیون نسبتا باکیفیت (یا حتی بی‌کیفیت)، در یک فضا شبیه کابین خودرو بنشینید و به جای دسته بازی کنسول، فرمان را با دو دست بگیرید. البته که به جای نگاه کردن به ال سی دی تلویزیون، با یک رابط کاربری پیشرفته و پیچیده سر و کار خواهید داشت.

نمایی از ام جی میز

تجربه گیمینگ با این ابرسیستم مانند بازی با یک کامپیوتر بزرگ است که قصد دارد قدرت و هوش پیچیده خود را به رخ بکشد. بدنه این خودرو مختص گیمینگ از جنس پلی‌کربنات و مجهز به قطعات کامپیوتری همچون پردازند، کارت گرافیکی، سیستم خنک کننده، موتور و باتری‌های قابل تعویض مجهز است.

در ورودی و سقف ام‌جی میز به صورت یک پارچه و عمودی باز شده و نسبت به درهای خودروهای واقعی فضا و متریال کمتری استفاده می‌کند، در نتیجه آسیب کمتری به محیط زیست می‌زند. یکی دیگر از مواردی که در نگاه اول بسیار جلب توجه می‌کند، بدنه زاویه‌دار این خودرو گیمینگ است که ظاهری بسیار خاص به آن می‌بخشد. به گفته این استودیو، هدف از طراحی این مدل مفهومی و اجرای احتمالی آن در آینده، پیاده کردن تجربه گیمینگ خانه در فضای خودرویی است. این محصول می‌تواند به بخشی از پروژه‌های «گنج‌یابی دنیای واقعی یا همان real world treasure hunt» تبدیل شود.

مطالب مرتبط:

اگر قرنطینه‌های مربوط به ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد، میز می‌تواند به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های روز دنیا تبدیل و حتی از خودروهای واقعی هم محبوب‌تر شود. از آنجایی که هنوز در تولید این خودرو شک و شبه‌هایی وجود دارد، اطلاعات تکنیکی و فنی چندانی از آن در دسترس نیست.

فروش فوری خودرو

منبع: autocar / topgear

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان