مراقبت از لاستیک خودرو در روزهای برفی

۱۱ دی ۱۴۰۲ مراقبت از لاستیک خودرو در روزهای برفی

یکی از مشکلاتی که در فصل سرما گریبان گیر رانندگان می‌شود، تایرهای نامناسب و غیر ایمنی هستند که جز دردسر چیزی ندارند. تایر اصولی و استاندارد یکی از موارد بسیار مهمی است که رانندگان، آن هم در روزهای برفی، حتما باید به آن توجه کنند.

تا به حال به اهمیت تایر خودرو فکر کرده‌اید؟ شرط می‌بندیم که وقتی به مهم‌ترین نکات یک خودرو فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد موتوری قدرتمند است که صدای غرش‌اش به آن سر دنیا می‌رسد و صفر تا ۱۰۰ را در کمتر از سه ثانیه پر می‌کند. ما هم مخالفتی نداریم، اما نکته اینجاست که اگر روزی در برف گیر کنید، این پیشرانه قدرتمند به تنهایی نمی‌تواند شما را از شرایط سخت نجات دهد. بگذارید جور دیگری بگوییم؛ اگر خودرو شما تایرهای خوبی نداشته باشد، با یک خودرو قراضه هیچ فرقی نخواهد داشت! حالا شاید با این تشبیه که کمی هم اغراق‌آمیز است، به اهمیت تایرهای خودرو پی ببرید!

اهمیت تایر مناسب در زمستان

بیایید به شهرهای سرد و برفی سفر کنیم. تصور کنید در جایی زندگی می‌کنید که در زمستان زمین حسابی یخ می‌بندد، یا به محض بازکردن درب خانه، با حجم عظیمی از برف رو‌به‌رو می‌شوید. در چنین شرایطی، تایر بد از عذاب الهی هم بدتر است! در چنین موقعیتی، نه اندازه سیستم ترمز خودرو مهم است، نه اسب بخار موتور. تنها چیزی که در این چنین مواقعی شما را یاری می‌کند، تایری با کیفیت و مناسب است تا به لطف آن در روزهای برفی، از کار و زندگی‌تان نیفتید.

تمامی این‌ها را گفتیم تا اهمیت تایر در زمستان ملکه ذهن‌تان شود. در روزهای گرم یا روزهای بارانی، تقریبا هر نوع تایری که داشته باشید برنده‌ اید، اما در روزهای برفی با تایر بد، خودرو به راحتی زمین گیر می‌شود. در این شرایط که زمین لغزنده و یخ زده است، چرخ‌های بیچاره نمی‌توانند آنطور که باید اصطکاک ایجاد کرده و در نهایت تعادل خود را حفظ کنند.

تفکر سنتی درباره تایر ها

سلامت تایر در روزهای برفی

در گذشته و طبق تفکر سنتی درباره تایرها به افرادی که راهی جاده‌های برفی می‌شدند، می‌گفتیم که دو جفت تایر برفی برای خود دست و پا کنند، چرا که چرخ‌های all-season در شرایط سخت دستشان در پوست گردو می‌گذاشتند، اما این تایرهایی که در این ویدیو کلیپ می‌بینید، تمامی معادلات قدیمی را بهم می‌زنند.

در این ویدیو Jonathan Benson، یوتیوبر حرفه‌ای و معروف را می‌بینید که این تایرهای شگفت‌انگیز را تست می‌کند. بنسون یکی از کسانی است که تقریبا اکثر تایرهای جدید و روز بازار را امتحان کرده است. او در یکی از قسمت‌های پادکست Motor1’s Rambling About Cars، از عشق و علاقه خود به تایرها و از اهمیت غیر قابل انکار آن‌ها می‌گوید.

در این ویدیو، جاناتان هفت نوع تایر all-season را در مرکز تست زمستانی میشلن در میشیگان امتحان می‌کند. طولانی‌ترین تست او با تایرهای زمستانی Genesis G70 170 ثانیه و کوتاه‌ترین تستش با بدترین تایرهای تمام-فصول حدودا ۱۱۰ ثانیه طول کشید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان