مسابقه بازسازی پورشه کلاسیک

۴ بهمن ۱۴۰۰ مسابقه بازسازی پورشه کلاسیک

خودروساز آلمانی پورشه از همان ابتدا که در سال ۱۹۳۱ شکل گرفت تا به امروز، خودروهای اسپرت و جذابی تولید کرده و اگر به آینده این برند آلمانی شک دارید، نگاهی به تایکان و کراس توریسمو بیندازید تا شک و تردیدتان کاملا برطرف شود. با وجود اینکه این خودروهای برقی بی‌سر و صدا هستند، اما هر دوی آنها نمادی از تعهد پورشه به اتومبیل‌های پاک و فوق‌العاده تند و تیز به شمار می‌آیند.

این برند آلمانی تاریخچه‌ای ۹۱ ساله و غنی و پربار دارد و قصد ندارد از این گذشته جذاب دست بکشد. به همین منظور چند باشگاه خودرویی در کانادا به افتخار اتومبیل‌های کلاسیک و قدیمی، در دومین مسابقه بازسازی پورشه کلاسیک شرکت کردند.

پورشه کلاسیک ۳۵۶ و ۹۱۱

پورشه ۳۵۶ B کابریولت

هدف از این مسابقه نشان دادن تخصص گروه‌ها و باشگاه‌ها بود و به همین بهانه‌ها طرفداران و علاقمندان پورشه دور هم جمع شدند. در این گردهمایی خودرویی، شرکت‌کنندگان باید خودروهای کلاسیک پورشه را به همان شرایطی که برای اولین بار از در کارخانه بیرون آمده بودند، برمی‌گرداندند.

این باشگاه‌ها تعدادی از مدل‌های معروف و مشهور پورشه، مثل ۹۱۱ هواخنک و ۳۵۶ کوپه و کابریولت را بازسازی کردند. خودروها باید توسط شرکت‌کنندگان تهیه می‌شد، بر اساس مدل اصلی بازسازی می‌شدند و مراحل احیا و بازسازی آنها ثبت و ضبط می‌شد.

در پایان بازه زمانی مجاز، خودروهای کلاسیک بازسازی‌شده به مرکز قطعات و توزیع پورشه در انتاریو کانادا فرستاده شدند. در این مرحله، گروه داوران متشکل از کارشناسان پورشه، خودروها را بر اساس وضعیت اتومبیل، بازسازی، پشتیبانی بازاریابی و ارتباطات، مورد ارزیابی قرار دادند.

به گفته راجات توکرال، یکی از مدیران پورشه کانادا، هدف از این مسابقه نمایش توانایی‌ها و قابلیت‌ها برای بازسازی خودروهای پورشه کلاسیک است.

پورشه ۹۱۱ تارگا

هر کدام از گروه‌های شرکت‌کننده خودروهای مختلفی را انتخاب کردند و برای بازسازی پورشه کلاسیک خودشان، روش‌های متفاوتی را در پیش گرفتند. از این ماشین‌های قدیمی می‌توان به یک دستگاه ۳۵۶ B کوپه و یک دستگاه پورشه ۹۱۱ ۹۹۳ با ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد اشاره کرد.

منحصربه‌فردترین خودرو این مسابقه، پورشه ۹۳۰ توربو است که توسط مرکز پورشه لندن با رنگ آبی بازسازی شد. همچنین می‌توان از یک پورشه ۹۱۱ سافاری، با طراحی داخلی خاص و قد بلند نام برد.

 

داوران همه قطعات و بخش‌های خودروها، از گیربکس و پیشرانه تا سیم‌کشی و بدنه را به دقت مورد بررسی قرار دادند. همچنین ماشین‌های پورشه ۳۵۶ در بخشی جدا از مدل‌های مختلف پورشه ۹۱۱ داوری شدند.

در نهایت، یک دستگاه پورشه ۳۵۶ B کابریولت ۱۹۶۰ به عنوان بهترین پورشه کلاسیک در کلاس ۳۵۶ انتخاب شد و پورشه ۹۱۱ تارگا کاممورتیو ادیشن ۱۹۸۶ رتبه اول کلاس ۹۱۱ را به خود اختصاص داد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو