بررسی مشخصات فنی جک KMC K7

۸ خرداد ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی جک KMC K7

از جدیدترین کراس‌اوورهای وارد شده به بازار کشورمان، جک Jiayue X7 است که توسط کرمان موتور با نام KMC K7 عرضه می‌شود. نسخه عرضه شده در کشورمان، فیس لیفت این خودرو بوده که تغییرات آن را می‌توان در بخش‌های بیرونی و داخل اتاق دید.

یکی از ویژگی‌های مثبت در خصوص KMC K7 این است که در واقع به‌روزترین نسخه این خودرو بوده و این اتفاقی است که تا به حال کمتر در کشورمان دیده شده است. چرا که در اکثر مواقع، خودرویی که در حال خروج از سبد تولیدات بوده و یا یک نسل از آن گذشته است، وارد بازار ایران شده است. زمزمه‌های ورود این خودرو، حدود یک سال قبل شنیده می‌شد و حالا، برنامه‌های پیش فروش و تحویل ۶۰ روزه آن، در پیش است.

 

مزایا و معایب

+ ظاهر مدرن و امروزی

+ پیشرانه پرقدرت

+ مصرف سوخت پایین

+ آلایندگی اندک و استاندارد یورو ۵

+عرضه با گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه

+ امکانات رفاهی و ایمنی خوب

– قیمت بالا

– شتاب نسبتا پایین

فیلم تست و بررسی کی ام سی K7

کی ام سی K7 جدیدترین شاسی بلند کرمان موتور ظاهری متفاوت با دیگر خودروهای بازار دارد. جلوپنجره بزرگ با نوارهای عمودی، دندان‌های تیز و برنده جانوران درنده را تداعی می‌کند و البته پیشرانه آن نیز کمک می‌کند تا از رقبا پیشی بگیرید. دیدن ویدیوی کی ام سی K7 با ظاهر متفاوت می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز باشد.

مشخصات فنی

خودرو KMC K7 از یک پیشرانه چهارسیلندر بنزینی با توربوشارژر بهره می‌برد که حجمی برابر ۱.۵ لیتر، توانی برابر با ۱۷۱ اسب بخار و گشتاوری به مقدار ۲۵۱ نیوتن‌.متر دارد. از نکات مثبت آن، برخورداری از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک ۶ سرعته است که این روزها در بسیاری از محصولات جدید چینی دیده می‌شود. لیست امکانات فنی، رفاهی و ایمنی این خودرو بالاست و می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در بازار کشورمان دانست. در این خودرو از ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی ساده در عقب استفاده شده و سامانه‌های کمکی حرکتی مثل برنامه پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، کروز کنترل، کمک به حرکت در سرازیری و سربالایی در آن دیده می‌شود.

مشخصات کلی

نوع موتور خطی بنزینی
حجم موتور بنزینی ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژر
حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۵۱ نیوتن.متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
محور محرک محور جلو
شتاب ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
سیستم فرمان برقی
نوع بدنه کراس اوور سایز متوسط
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۷۷۶ میلیمتر
عرض ۱۹۰۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۷۶۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۷۵۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۷۳۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۹۶۰ قابل افزایش تا ۱۳۵۸ لیتر
حجم باک سوخت ۶۴ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
چراغ بدرقه دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب ندارد
دوربین جانبی ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
استارت از راه دور دارد
تهویه اتوماتیک دارد
تهویه سرنشینان عقب دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
گرم‌کن صندلی عقب ندارد
سردکن صندلی جلو دارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
گرم‌کن شیشه عقب دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد
سنسور باران ندارد

طراحی ظاهری

نمای جلویی KMC K7

می‌توان گفت که طراحی این خودرو در مقایسه با خودروهای روز دنیا، طراحی قابل قبول و مدرن است. طرحی که در اولین نگاه ما را یاد جیپ چروکی می‌اندازد که در این میان، چراغ های باریک جلو این خودرو و فرم کلی اتاق، بسیار موثر است. ضمن اینکه می‌توان در آن، رگه‌هایی قوی از طراحی محصولات اخیر هیوندای را نیز دید. جلوپنجره، عریض و بزرگ است و خطوط کرومی آن که به صورت عمودی قرار دارند، نمایی لوکس را پدید می‌آورند. در بالای جلوپنجره و در جایی که در همه خودروها، چراغ های بزرگ جلو قرار دارند، چراغ‌های روشنایی روز جا گرفته‌اند که بسیار باریک و کشیده هستند. چراغ‌های قرار گرفته در دو طرف سپر به عنوان چراغ‌های اصلی خودرو، وظیفه روشن کردن مسیر را در زمان تاریکی بر عهده دارند.

در نمای عقب، طرح چراغ‌ها شبیه به شاسی بلندهای ب‌ ام‌ و است. طرحی که امروزه در برخی از خودروها دیده می‌شود و چراغ‌های عقب به نوعی به هم متصل هستند. در این بخش، اسپویلر سقفی عقب در کنار اگزوزهای دوتایی که در هر طرف قرار دارند و از دیفیوزر عقب خارج شده‌اند، نمایی اسپرت و قلدر به این خودرو می‌دهد. در نمای بغل، شاهد طرحی نسبتا ساده و البته زیبا هستیم. شاخص‌ترین قسمت این بخش، خط شانه روی درب‌هاست که از چراغ راهنمای روی گلگیر جلو به چراغ عقب می‌رسد. پنجره‌های جانبی، طرحی معمولی دارند و رینگ‌ها نیز چندان زیبا و خاص طراحی نشده‌اند.

طراحی داخلی

نمای کابینKMC K7

داخل اتاق از دیگر برگ‌های برنده این خودرو است. مجموعه‌ای مدرن و به‌روز که می‌توان آن را از برترین‌های فعلی در بازار کشورمان دانست. همچون بسیاری از خودروهای روز دنیا، دیگر خبری از نمایشگرهای آنالوگ و عقربه‌ای در پشت فرمان نیست و به جای آن یک صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، اطلاعاتی مثل سرعت خودرو، دور موتور، وضعیت موتور، دمای آب و فشار روغن و دیگر اطلاعات مربوط را نمایش می‌دهد. همچنین نمایشگر دیگری برای بخش مالتی مدیا در وسط داشبرد قرار دارد. کنسول وسط نیز طراحی زیبایی داشته و دسته دنده نیز طرحی مدرن و خاص دارد. در دیگر قسمت‌های اتاق مثل رودری‌ها، سقف و صندلی‌ها، نمایی ساده و به دور از طرح‌های رادیکالی دیده می‌شود.

خودرویی خوب با قیمت بالا

نمای پشتی KMC K7

در بازار کشورمان، چندین خودرو دیگر نیز در این کلاس قرار دارند که از قوی‌ترین آنها باید به فیدلیتی پرایم از گروه بهمن و تیگو ۷ پلاس از مدیران خودرو اشاره کرد. در حال حاضر برای خرید خودرو KMC K7 باید حدود یک میلیارد و صد و هشتاد میلیون تومان هزینه کرد که البته هنوز عرضه چندانی به بازار نداشته است. می‌توان گفت این خودرو با داشتن لیست وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی و البته چهره‌ای خاص و زیبا، می‌تواند رقیب سرسختی از این نظر برای دو محصول ذکر شده باشد. البته که از نظر قیمتی نیز با آنها اختلاف قابل توجهی دارد که همین قضیه ممکن است در فروش آن اثر منفی داشته باشد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: علیرضا داودی