بررسی پژو 407، سدان فرانسوی که در ایران به حقش نرسید!

۲۳ تیر ۱۳۹۹ بررسی پژو 407، سدان فرانسوی که در ایران به حقش نرسید!

پژو ۴۰۷ یک سدان نسبتا درشت جثه از تولیدات شرکت فرانسوی پژو سیتروئن است که طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ روی خط تولید این شرکت حضور داشت.

به گزارش خودرو45 این محصول در قالب بدنه‌های سدان، کوپه و استیشن واگن همراه پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی روانه بازارهای مختلف شد که البته از سال ۲۰۰۸ تنها نمونه سدان آن به کشورمان راه پیدا کرد. قیمت بالای این خودرو سبب شد تا علی رغم محبوبیت نسبی آن در میان مشتریان، شاهد استقبال گسترده خریداران ایرانی از ایم مدل نباشیم. به هر روی در مطلب پیش رو قصد داریم تا پژو ۴۰۷ را از زوایای گوناگون همچون: طراحی ظاهری، طراحی داخلی، آپشن‌ها و امکانات، مشخصات فنی، وضعیت فروش و … مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری پژو ۴۰۷

در همان نگاه اول به بدنه پژو ۴۰۷ و به ویژه نمای روبروی این سدان فرانسوی، خیلی زود متوجه تعلق آن به کمپانی پژو خواهید شد. خصوصا نوع طراحی چراغ‌های کشیده و بزرگ جلو و حالت خندان دریچه تهویه بزرگ تعبیه شده در وسط سپر شباهت زیادی با دیگر محصول معروف پژو در ایران یعنی ۲۰۶ دارد. لوگوی بزرگ شیر ایستاده در فضای مابین چراغ‌های جلو تاکید دیگری بر تعلق این محصول به کمپانی فرانسوی پژو است و به طور کل شاهد طرح نسبتا جالب و خنده‌رو در قسمت چهره پژو ۴۰۷ هستیم.

در نمای جانبی نیز با حالت آشنای فریم پنجره‌ها به ویژه در قسمت شیب شیشه جلو و سبک طراحی ستون c مواجه می‌شویم که یادآور نمای بغل پژو ۲۰۶ خواهد بود. با وجود آنکه یک خط شانه‌ای در قسمت زیرین فریم پنجره‌ها، انتهای چراغ‌های جلو و عقب را به یکدیگر متصل کرده و یک خط دیگر نیز از وسط سپر جلو تا انتهای سپر عقب در بخش تحتانی بدنه کشیده شده است، اما نمای جانبی پژو ۴۰۷ همچون برخی خودروهای جدید حالتی عضلانی و خوش تراش به خود نگرفته است. با وجود این از سادگی نمای کناری 407 با اعمال این تغییرات تا حدودی کاسته شده است. در بخش عقب پژو ۴۰۷ شاهد طول کوتاه درب صندوق و چراغ‌های یک تکه با فرمی نسبتا ساده و بزرگ در دو طرف آن هستیم که حالتی شبیه به سدان‌های فست بک را برای این محصول فرانسوی رقم زده است. فرم ساده سپر نیز از هماهنگی کامل با سایر المان‌های بدنه بهره می‌برد. به‌طور کل سبک طراحی ظاهری پژو ۴۰۷ تا تقریبا جذاب از آب درآمده و توانسته است نیازهای بصری مشتریان را تا حد امکان برآورده سازد.

 

طراحی ظاهری پژو ۴۰۷

طراحی داخلی پژو ۴۰۷

پس از ورود به فضای داخل پژو ۴۰۷ یک داشبورد نسبتا حجیم را در مقابل خود مشاهده خواهید کرد که طراحی آن خیلی مدرن به نظر نرسیده و به خصوص کنسول میانی با آن دریچه‌های تهویه مستطیلی‌ شکل، جلوه جذابی را در برای شما پدید نخواهد آورد. همچنین انواع و اقسام دکمه‌های تعبیه شده روی کنسول میانی حضور دارند که احتمالا کار با آنها حین رانندگی می‌تواند برای برخی افراد اندکی گیج‌کننده باشد.

البته سادگی موجود در داشبورد تا حدی دلنشین و خوشایند احساس می‌شود و نمی‌توان انتقادات گسترده را به سوی آن روانه ساخت. همچنین طرح غربیلک فرمان سه شاخه این محصول هم شبیه پژو ۲۰۶ بوده و چندان مدرن به نظر نمی‌رسد؛ وضعیت مشابهی نیز بر پنل کیلومتر بار پشت فرمان با نشانگرهای آنالوگ و یک صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری حاکم شده است. متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین از لحاظ کیفی وضعیت نسبتا مناسبی داشته و قابل قبول به نظر می‌رسد. هم‌چنین کابین پژو ۴۰۷ فضای تقریبا جادار و کافی را برای حضور پنج سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت فراهم آورده است و می‌تواند محیطی لذت‌بخش و نسبتا وسیع را در اختیار کاربران خود قرار دهد. حجم صندوق عقب پژو ۴۰۷ برابر با ۴۰۷ لیتر بوده که در این کلاس چندان بزرگ محسوب نمی‌شود. با این حال می‌توان لوازم یک مسافرت چهار نفره را با حداقل محدودیت درون آن جای داد.

به طور کل طراحی داخلی پژو ۴۰۷ جلوه مدرن و جذابی ندارد اما کابین جادار و متریال مناسب این محصول می‌تواند رضایت خاطر مشتریان را تا حد مناسبی برآورده سازد.

طراحی داخلی پژو ۴۰۷

 آپشن‌ها و امکانات پژو 407

از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی موجود در پژو ۴۰۷ می‌توان به مواردی همچون: ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، سامانه‌های کنترل پایداری و کشش، شش عدد کیسه هوا، رادیو دیجیتال با کنترل پشت فرمان، چراغ‌های اتوماتیک، حسگر باران، مه شکن های جلو و عقب، سامانه شستشوی چراغ‌ها، آینه وسط الکتروکرومیک، کنسول صندلی عقب، حسگر پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه عقب، آینه‌های تاشونده برقی جانبی، پرده شیشه عقب و سانروف اشاره کرد.

مشخصات فنی پژو 407

این سدان خوش هیبت فرانسوی از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲۰۰۰ سی سی نیرو دریافت می‌کند. بیشینه قدرت حاصل از پیشرانه مذکور برابر با ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بوده و نهایت گشتاور آن نیز به رقم ۲۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه خواهد رسید. یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار نیز با پیشرانه همراه شده تا این نیرو را به سوی چرخ‌های جلو انتقال دهد. شتاب صفر تا صد پژو ۴۰۷ برابر با ۱۰.۵ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. همچنین میانگین مصرف سوخت این سدان ۱۴۴۶ کیلوگرمی نیز حدود ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

مزایا و معایب peugeot 407

از جمله مهمترین مزیت‌های پژو ۴۰۷ می‌توان به مواردی همچون طراحی ظاهری مناسب، کابین جادار، امکانات رفاهی مطلوب، ایمنی بالا، عملکرد فنی قابل قبول اشاره کرد. از سوی دیگر محدودیت واردات این محصول سبب شده تا خدمات پس از فروش آن در بازار ایران چندان گسترده نبوده و لوازم یدکی آن نسبتا کمیاب و گران قیمت باشد که این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای مالکان آن در پی داشته باشد.

 

نمای عقب پژو 407

وضعیت فروش پژو ۴۰۷ در ایران

پژو ۴۰۷ با تمام شایستگی‌هایی که داشت به دلیل عرضه نامناسب و محدود به کشورمان نتوانست آن‌طور که باید و شاید مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گیرد. همچنین قیمت بالایی که شرکت ایران خودرو برای این محصول خود در نظر گرفته بود نیز در ناکامی آن تاثیر بسزایی داشت. بنابراین باید بدانید که وضعیت فروش پژو ۴۰۷ در بازار ایران چندان مطلوب نبوده و معاملات آن با رونق مناسب همراه نیست. در نتیجه مالکان پژو ۴۰۷ برای فروش اتومبیل خود باید مدتی در انتظار از راه رسیدن مشتری مناسب بمانند.

 

 

نویسنده: حسین باباپور