ارزشمندترین برندهای خودروسازی سال 2020

۱۸ آبان ۱۳۹۹ ارزشمندترین برندهای خودروسازی سال 2020

در دنیای امروز که تعداد کمپانی‌های خودروسازی قدر کم نیست، این برندها همیشه در حال تلاش برای ارائه دادن بهترین محصولات و خدمات به مشتریان خود هستند. به همین دلیل در بازار داغ و رقابتی این صنعت، برخی از محصولات و شرکت‌های سازنده‌شان نسبت به دیگر رقبا یک سر و گردن بالاتر هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، اختراعات خارق‌العاده‌ای، مانند انواع دستیارها و سیستم‌ها، قابلیت خودران و… در این زمینه اتفاق می‌‌افتد. بنابراین تعداد طرفداران این صنعت و بازار، حدودا 50 سال است که طرفداران، دیگر تنها به افراد علاقه مند به ماشین‌های مختلف محدود نمی‌شود بلکه هرکسی به تکنولوژی علاقه داشته باشد، به نوعی طرفدار دنیای ماشین‌ها نیز است. در طی 20 سال اخیر، این دنیای شگفت انگیز، تغییرات قابل توجهی داشته است. از ابر ماشین‌ها گرفته تا خودروهای سبز و دوست دار محیط زیست و ماشین‌های ایمن را در اختیار داشته است.

این تکنولوژی‌های جدید و تلاش برای پیشی گرفتن از بهترین‌های بازار با تولید محصولی بهتر، ارزش این کمپانی‌ها را مشخص می‌کند.

در این مطلب، لیستی از 10 برند ارزشمند سال 2020 تهیه کرده و آن‌ها را به ترتیب از آخر به اول بررسی خواهیم کرد. البته شاید از همین حالا، جایگاه اول و ارزشمندترین برند این لیست بری خیلی‌ها مشخص باشد!

10. کمپانی هیوندای موتور (Hyundai Motor Company)

آیا می‌دانستید که کمپانی هیوندا، اولین برند خودروسازی کشور کره جنوبی است؟ آیا می‌دانستید که این غول خودروسازی، شامل بسیار از زیر مجموعه‌های قدرتمند دیگری مانند کیا موتورز (Kia Motors) و جنسیس موتورز (Genesis Motors) می‌شود؟ این برند آسیایی، پس از سال‌ها تلاش و پشتکار، حالا سومین خودروساز بزرگ دنیا محسوب می‌شود (آن هم در دنیایی که برندهای اروپایی بازار را قبضه کرده اند!) و بزرگ‌ترین کارخانه ماشین‌ سازی را در اختیار دارد.

 

کمپانی هیوندای موتور

9. فراری  (Ferrari NV)

نهمین جایگاه در این لیست، متعلق به کمپانی فراری است. خیلی‌ها به محض شنیدن نام فراری، صدای غرش موتورهای قدرتمند و خشمگین در ذهنشان تداعی می‌شود. فراری ایتالیایی، از ابتدا تبحر خاصی در طراحی و ارائه بهترین ماشین‌های اسپرت بازار داشته است. این برند، سال‌ها پیش کمپانی والد خود را یعنی فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) ترک کرد و در سال 2020، به یکی از ارزشمندترین کمپانی‌ها تبدیل شد و در این لیست جای گرفت.

 

فراری NV

8. کمپانی فورد موتور (Ford Motor Company)

هشتمین برند این لیست، کسی نیست جز برند محبوب آمریکایی فورد. کمپانی فورد یکی از قدیمی‌ترین‌های این لیست است، بنابراین ما هم احترام زیادی برایش قائل هستیم! این کمپانی دوست داشتنی در سال 1903 تاسیس شد. در واقع می‌توان گفت که قدمت آن با قدمت صنعتی که در آن فعالیت دارد برابری می‌کند. یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها و بزرگ‌ترین دستاوردهای این شرکت، سرمایه گذاری 11.5 میلیارد دلاری آن برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی و سبز و هوای پاکیزه است.

 

کمپانی فورد موتور

7. ب ام و (BMW یا همان Bayerische Motoren Werke AG معروف)

شاید برای خیلی‌ها، نام کامل کمپانی ب ام و غریب یا حتی کمی ترسناک باشد! این کمپانی آلمانی معروف که به تولید محصولات لوکس و رده بالا نیز معروف است، در سال 1916 تاسیس شد و حالا با سرمایه‌ای برابر با 42 میلیارد دلار آمریکا، یکی از معروف‌ترین و البته ارزشمندترین برندهای جهان است. با توجه به پیش رفتن دنیا به سمت و سوی استفاده از خودرهای پاک و پیشی بینی بالا رفتن تقاضای بازار، ب ام و تصمیم گرفت دومین کارخانه تولید باتری محصولات الکتریکی را در کشورش آلمان، راه اندازی کند.

 

کمپانی ب ام و

6. کمپانی هوندا موتور (Honda Motor Company, Ltd)

افتخار آفرینی کمپانی‌های آسیایی در صنعت خودرو کم نیست. در حال حاضر، کمپانی هوندا بزرگ‌ترین تولید کننده خودرو در کشور ژاپن، و بزرگ‌ترین سازنده موتورسیکلت در دنیا است. همچنین این افتخار را داشت که سال گذشته، با فروش حدودا 5.3 میلیون دستگاه خودرو، یکی از قابل اعتمادترین برندهای دنیا باشد. در حال حاضر، این کمپانی سالن‌های نمایشگاهی مجازی در کشور هند راه اندازی کرده که زاویه دید 360 درجه دارند. تا حالا، این برند دومین شرکت آسیایی لیست ما بود، در انتظار سومین کمپانی باشید.

 

کمپانی هوندا

5. دایملر  (Daimler AG)

شاید اکثر افراد، این کمپانی را با نام مشهور مرسدس بنز (Mercedes-Benz) بشناسند. این کمپانی که در سال 1926 تاسیس شد، دومین برند آلمانی این لیست بوده و از لحاظ ارزش، در پنجمین جایگاه این لیست قرار می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که این برند محبوب، در ساخت وانت پیشرو است.

دایملر

4. کمپانی جنرال موتورز (General Motors Company)

جنرال موتورز که بیشتر با نام GM شناخته می‌شود، یک کمپانی آمریکایی و چهارمین خودروساز بزرگ دنیا محسوب می‌شود. از فرزندان و زیرمجموعه‌های بزرگ این کمپانی، می‌توان به برندهایی همچون شوررولت (Chevrolet)، کادیلاک (Cadillac)، GMC و بیوک (Buick) اشاره کرد.

جنرال موتورز

3. فولکس واگن (Volkswagen)

کمپانی فولکس واگن آلمانی که معنای «خودروی مردم» است، بزرگ‌ترین و البته مفیدترین یادگار هیتلر و جنگ جهانی دوم است. این برند 83 ساله، با مدل کلاسیک و معروف خود یعنی بیتل (Beetle) به شهرت رسید. باید بدانید که در حال حاضر فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ جهان است.

کمپانی فولکس واگن

2. کمپانی تویوتا موتور

این هم سومین برند آسیایی این لیست که به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته شده و در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. شرکت تویوتا به طور سالانه، بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین سواری تولید می‌کند. تا پیش از اینکه کمپانی ایلان ماسک و کمپانی تسلا در سال 2020 جایگاه اول را از آن خود کنند، این شرکت ژاپنی ارزشمندترین خودروساز دنیا بود.

کمپانی تویوتا

1. تسلا (Tesla, Inc)

از لحاظ سن و سال، کمپانی آمریکایی تسلا حکم یک نوجوان را میان ریش سفیدهای جمع خودروسازها دارد. این شرکت در مدت زمانی کوتاه، بیش از هر شرکت دیگری تلاش کرده و خود را به جایگاه اول لیست ارزشمندترین‌ها برساند. این کمپانی که تنها 17 سال سن دارد، در سال 2003 تاسیس شد و به عنوان یادبودی از نیکولا تسلا، دانشمند بزرگ، تسلا نام گرفت. بزرگ‌ترین شاخصه و ویژگی این شرکت، تبحر آن در تولید ماشین‌های الکتریکی است.

کمپانی تسلا

 

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان