معرفی بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

۲۴ دی ۱۳۹۹ معرفی بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

بنتلی (Bentley)، این خودروساز لوکس بریتانیایی، یکی از محبوب‌ترین برندها در بین لوکس پسندان است. از سری‌های محصولات بسیار پرطرفدار این کمپانی خوش سلیقه می‌توان به خانواده بنتلی بنتایگا (Bentley Bentayga) اشاره کرد که در خوش ساختی و جذابیت رقیب ندارند.

در روزهای ابتدایی سال نو میلادی 2021، با رونمایی از یک شاسی بلند لوکس جدید، یعنی بنتایگا هیبرید 2021 (Bentley Bentayga Hybrid 2021) یک عضو به این خاندان اضافه شد. آنطور که این کمپانی بریتانیایی عنوان کرده است، این محصول جدید به بهترین و پرفروش‌ترین شاسی بلند لوکس دنیا تبدیل خواهد شد.

خیز بنتلی برای خودروی لوکس دنیا

بنتلی بنتایگا هیبرید 2021 چه شکلی است

چندی پیش، این کمپانی از دو مدل جدید به نام بتایگا و بنتایگا اسپید فیس لیفت (Bentayga Speed) رونمایی و دل هواداران خود را حسابی آب کرد. جدیدترین مدل که ظاهری کاملا متفاوت دارد، یک محصول هیبرید است که با یک موتور بنزینی 3.0 لیتری و یک مدل الکتریکی ارائه می‌شود. مجموع نیروی خروجی این ماشین لوکس و قدرتمند، حدود برابر 433 اسب بخار و گشتاور آن هم معادل 700 نیوتون.متر است. بر اساس چرخه NEDC اروپا، این سیستم پلاگین هیبرید کاملا پاک بوده و هیچ گونه آلایندگی تولید نمی‌کند. طیف موتور الکتریکی تقریبا 49 کیلومتر و طیف مجموع حدودا 862 کیلومتر است.

طراحی داخلی بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

بر اساس تحقیقات، مطالعات و داده‌های داخلی شرکت، بنتلی می‌گوید تقریبا 100 درصد مشتریانش که صاحب مدل قدیمی‌تر این بنتایگا هیبرید هستند، روزانه فقط از موتور الکتریکی ماشین خود استفاده می‌کنند. در ضمن مسافتی که آنان به طور میانگین می‌پیمایند کمتر از 49 کیلومتر است. همچنین شبیه سازی‌های انجام شده در سان فرانسیسکو نشان می‌دهد که 67 درصد این مسیرها، بدون تولید آلایندگی طی می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که این کمپانی بریتانیایی هم به جمع خودروسازانی پیوسته است که برای از رده خارج کردن هرچه سریع‌تر محصولات ناپاک تلاش می‌کنند.

طراحی بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

بر اساس گفته‌های بنتلی، پک باتری 17.3 کیلو وات-ساعتی این ماشین از 168 سلول جداگانه تشکیل شده است. هر کدام از این سلول‌های انرژی عمری برابر بار 160 هزار کیلومتر یا هشت سال دارند، بنابراین دیگر لازم نیست که نگران عمر باتری ماشین خود یا از کار افتادن آن باشید. همچنین باتری تنها در عرض دو ساعت و 30 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

این ماشین مجهز به انواع حالات رانندگی است که می‌توانید بر اساس شرایط آن‌ها را تغییر دهید. به علاوه یک سیستم به نام Bentley Hybrid Efficiency Navigation دارد که به طور هوشمند و اتوماتیک بین موتور الکتریکی و بنزینی در حال گردش است تا بنتایگا در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار گیرد. در داخل کابین نیز، یک صفحه نمایش جدید 10.9 اینچی تعبیه شده است که به صورت استاندارد، Apple CarPlay و Android Auto را به همراه دارد.

نمای عقب بنتلی بنتایگا هیبرید 2021

 

خودرو هیبرید بنتلی

این کمپانی لوکس قصد دارد تا سال 2023، یعنی تنها دو سال دیگر، فقط مدل‌های پاک و هیبرید به بازار ارائه کند. بر اساس برنامه‌های Bentley، اولین خودروی تمام الکتریکش در سال 2025 وارد خیابان‌ها خواهد شد. بنابراین جای تعجب نیست که حالا از مدل مهم بنتایگا با یک فیس لیفت جدید رونمایی کرده و آن را پرفروش‌ترین SUV هیبرید لوکس دنیا می‌داند.

طراحی خاص تایرهای بنتلی

تو دوزی خاص کابین بنتلی 2021

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان