بهترین استیشن واگن‌های سال 2019

۱۵ دی ۱۳۹۸ بهترین استیشن واگن‌های سال 2019

استیشن واگن‌های همیشه محبوب، دیگر در آمریکا طرفداران زیادی ندارند و حالا این خودروهای دوست‌داشتنی، با کراس ‌اوورها جایگزین می‌شوند. وقتی که مشتریان به شاسی بلندها و کراس ‌اوورها روی آوردند و همین امر باعث شد تا نرخ خرید و فروش این مدل اتومبیل‌ها به شدت کاهش یابد.

البته خودروسازان در هر شرایطی نفع خود را پیدا می‌کنند که طی سال‌های اخیر هم با طراحی و تولید شاسی‌بلندها توانسته‌اند بازار فروش محصولات خود را زنده نگه دارند. خودروسازان در این میان سعی کرده‌اند با معرفی خودروهای شاسی بلند و جادار به عنوان خودروهای خانوادگی تا حدی فرصت را از بازار فروش استیشن ها بگیرند.

۱.سوبارو Outback

سواری استیشن

بیشتر خودروسازان در دهه ۱۹۹۰، Station wagonها را از رده خارج کرده و خلا نبود آن‌ها را با شاسی بلندها پر کردند، اما سوبارو Outback یک استثنا بود. این شرکت تصمیم گرفت با ایجاد تغییراتی در ظاهر و باطن واگن استیشن‌هایش، آن‌ها را خشن‌تر جلوه دهد. سال‌ها تجربه، مدل Outback را به بهترین واگن استیشن موجود در آمریکا تبدیل کرد.

این مدل سعی می‌کند که برای همه کارآمد باشد، و در اکثر مواقع موفق است. مقرون به صرفه و کارآمد است و از سیستم متوازن AWD سوبارو بهره می‌برد. مدل ۲۰۲۰ شامل تغییرات بسیاری شده است. از جمله این تغییرات، می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۱۱.۶ اینچی، قابلیت Wi-Fi (Hotspot) و قابلیت تغییر آیکون‌های صفحه سرگرمی اشاره کرد.

همچنین این مدل اپلیکیشنی دارد که اطلاعات ۴۰۰ پارک ملی مختلف در آمریکا را در اختیار شما قرار می‌دهد. موتور مدل اولیه این خودرو۱۸۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و قدرت گشتاور آن برابر ۲۳۸ نیوتون.متر است. اگر فکر می‌کنید که قدرت موتور برایتان کافی نیست، می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که دارای ۲۶۰ اسب بخار نیرو است.

۲.مینی Clubman

سواری استیشن چیست

بسیاری از استیشن واگن‌های باقیمانده بسیار گران بوده و مانند شاسی بلندها طراحی شده‌اند. مینی این سنت را شکسته و مدل Clubman را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین Station wagon هاچبک، روانه بازار کرده است. به لطف یک صفحه نمایش۶.۵ اینچی، فرمانی با روکش چرمی و سنسوری مخصوص پارک کردن، سفر با این مینی بسیار آسان است.

این خودروی چهار سرنشین بسیار جادار بوده و در صورت تا کردن صندلی‌های عقب آن، فضای زیادی ایجاد می‌شود. با موتور مدل اولیه که سه سیلندر بوده و ۱۳۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، Clubman برنده هیچ مسابقه‌ای نیست. اما اگر به دنبال نیروی بیشتری هستید، موتور۲.۰ لیتری را انتخاب کنید که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

۳.بیوک Regal TourX

قیمت استیشن

بیوک یکی از خودروسازانی است که در دهه ۹۰ میلادی از تولید استیشن واگن‌ها دست کشید، اما حدود بیست سال بعد با ارائه Regal TourX دوباره به عرصه بازگشت. این مدل در آلمان طراحی و ساخته شد. با سیستم AWD، موتور ۲.۰ لیتری و ۲۶۰ اسب بخار نیروی این مدل، می‌توان به راحتی در آب و هوای نامساعد نیز رانندگی کرد.

خریداران می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند Apple CarPlay، Android Auto و وای فای هات اسپات استفاده کنند.

۴.ولوو V90 Cross Country

ماشین استیشن مسافرتی

تجربیات ولوو در تولید اسیشن واگن‌ها مرگ ندارد. اما طراحی سیستم سرگرمی ولوو کراس V90 بسیار هوشمندانه است و همه تصاویر در آن با وضوح بالا و به سبک پرتره نمایش داده می‌شوند. به طور کلی ایمنی، هسته اصلی طراحی هر مدل ولوو است. علاوه بر کیسه‌های هوای متعدد، V90 Cross Country با Pilot Assist ( باعث می‌شود خودرو از خط و مسیر خود خارج نشود)، ترمز اضطراری اتوماتیک و… ویژگی‌های پیشرفته دیگر ارائه شده است.

طراحی بسیار چشمگیر آن به زیبایی یک آلبالوی قرمز بر روی کیک شکلاتی است. این یکی از تعاریف مورد علاقه ما از زبان طراحی فعلی ولوو است. طراحی آن در داخل، مانند یک هتل پنج ستاره در اسکاندیناوی به نظر می‌رسد.

۵.پورشه Panamera Sport Turismo

پورشه استیشن

شاید خیلی‌ها توقع نداشتند که نام پورشه در این لیست قرار گیرد. اما زمانی که Sport Turismo وارد بازار شد، این موضوع کمی تغییر کرد. پورشه پانامرا بر اساس سدان Panamera ساخته شده است و این دو اتومبیل تقریباً زیر ظاهر فلزی خود یکسان هستند، اما Sport Turismo با تا کردن صندلی‌ها، تا ۴۹ فوت مکعب فضای صندوق عقب را افزایش می‌دهد. با نشستن در خودرو، اولین چیزی که به چشمتان می‌خورد صفحه نمایش ۱۲.۳ اینجی است.

Apple CarPlay به عنوان یک ویژگی استاندارد، این خودرو را همراهی می‌کند. پورشه Sport Turismo را با پنج طراحی مختلف، اعم از مدل پایه تا مدل Turbo S E-Hybrid با مختلف ارائه کرده است.

۶.فراری GTC4Lusso

استیشن فراری

فراری GTC4Lusso، یک Station wagon کاملا جدید و البته بسیار عجیب است. ارتفاع این مدل از اکثر خودروهایی که سقفی بلند دارند، به طور قابل توجهی پایین‌تر و کوتاه‌تر است و فقط دو در دارد، اما همچنان در دسته Station wagon ها قرار می‌گیرد.

فراری این مدل را با تکنولوژی‌های بیشماری در زمینه ایمنی، راحتی و با عملکردی بسیار عالی طراحی کرده است. این خودرو همچنین به تکنولوژی AWD مجهز است، بنابراین می‌توانید بدون هیچ نگرانی، به مناطق برفی سفر کنید. Ferrari در طراحی خودروهایی با ظرفیت بالا معروف نیست، اما GTC4Lusso دارای 28 فوت مکعب فضای صندوق عقب است که قاعدتا برای سفر آخر هفته مناسب خواهد بود.

در این خودرو نیرو از طریق یک موتور ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری که ۶۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، و یا یک موتور توربوشارژر ۳.۹ لیتری هشت سیلندر با توانایی تولید ۶۱۰ اسب بخار، تامین می‌شود. زمان رسیدن سرعت این مدل از ۰ به ۵۰ مایل بر ساعت، تنها ۳.۴ ثانیه است.

مترجم: پرستو مهدی قلیخان