شرط ایلان ماسک برای آشتی با بیت کوین

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ شرط ایلان ماسک برای آشتی با بیت کوین

هنوز یک ماه از آخرین باری که ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا، خرید و فروش محصولات خود را از طریق بیت‌کوین به تعلیق در آورد، نمی‌گذرد. با این حال این نابغه آمریکایی در توییت جدیدی اعلام کرده است در صورت اعمال تغییراتی در روش استخراج این ارز دیجیتالی، مجددا مراودات مالی از طریق بیت‎‌کوین را از سر خواهد گرفت.

جنجال رمز ارزی ایلان ماسک

بیت‌کوین

به نظر می‌رسد که کشمکش‌های ایلان ماسک با ارزهای دیجیتالی، خصوصا بیت‌کوین، همچنان ادامه دارد. او که در جهان به عنوان مدیر عامل یکی از کمپانی‌های پیشرو در صنعت طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و یک نابغه تمام عیار شناخته می‌شود، در جدیدترین توییت خود اعلام کرد تنها به یک شرط حاضر است خرید و فروش محصولاتش از طریق بیت‌کوین را به مجددا آغاز کند: روش‌های استخراج این رمز ارز باید تا 50 درصد بهینه‌تر و پاک‌تر شود.

ایلان ماسک می‌گوید مراودات مالی کمپانی‌اش از طریق بیت‌کوین تنها در صورتی امکان پذیر است که برای استخراج آن از انرژی پاک استفاده شود. او در توییتر خود گفت: « زمانی که ثابت شود برای استخراج بیت‌کوین از 50 درصد انرژی پاک استفاده می‌شود، تسلا مجددا معاملات خودرویی خود از طریق این ارز دیجیتال را از سر خواهد گرفت.»

به نظر می‌رسد که این توییت در جواب مدیر عامل یک شرکت آفریقا جنوبی به نام Sygnia منتشر شده است. مدیر عامل این برند اعلام کرده بود که توییت‌های همتای آمریکایی وی باعث «دستکاری و ایجاد سو تفاهم» در قیمت و بازار رمز ارزها شده و کمیسیون صرافی‌ها و دولت آمریکا موظف است این موضوع را به صورت جدی و حرفه‌ای هرچه سریع‌تر پیگیری کند.

درست ماه فوریه سال میلادی جاری بود که این خودروساز آمریکایی که در صنعت خودروهای الکتریکی هیچ کمپانی دیگری به گرد پایش نمی‌رسد، اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده و قصد دارد معامله محصولاتش را از طریق این ارز دیجیتالی قانونی اعلام کند.

چیزی از اعلام این تصمیم نگذشته بود که ایلان ماسک مجددا موضع خود را نسبت بیت‌کوین تغییر داد. او اواسط ماه گذشته اعلام کرد از آنجایی که استخراج این ارز دیجیتالی سوخت فسیلی فراوان و انرژی بسیاری می‌طلبد، استفاده از آن را در معاملات به تعلیق در می‌آورد.

او گفت: «ما نگران مصرف بیش از اندازه از سوخت‌های فسیلی هنگام استخراج بیت‌کوین و فعالیت‌های مربوط به آن، خصوصا مصرف بیش از حد ذغال سنگ هستیم، چرا که این سوخت بیشترین میزان آلایندگی را دارد.»

با اینکه پیش‌تر قیمت رمز ارزها تنها به یک توییت یا تلنگر از سمت ایلان ماسک وابسته بود، اما قیمت بیت‌‎کوین در روز یکشنبه پس از توییت جدید وی، نوسان چندانی حس نکرد.

منبع: cnbc

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان

فروش فوری خودرو