بررسی مشخصات بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲

۲۰ مهر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲

خودروساز آلمانی بی ام و که به تولید ماشین‌های اسپرت، لوکس و جذاب با بدنه‌های سدان و هاچبک معروف است هفت سال قبل با معرفی خودروی جدید این شرکت باعث تعجب طرفدارانش شد. در سال ۲۰۱۴، بی ام و سری ۲ اکتیو تورر، نه با بدنه سدان و هاچبک، بلکه در قالب یک ون (MPV) به بازار معرفی شد. کمپانی بی ام و علاوه بر ساختارشکنی در تولید خودرو با بدنه‌ای غیر از سدان و هاچبک، برای اولین بار یکی از محصولاتش را با دیفرانسیل جلو رونمایی کرد. حالا، نسل دوم بی ام و سری ۲ اکتیو تورر معرفی شده و از فوریه ۲۰۲۲ در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

مزایا و معایب

+ مصرف سوخت پایین

+ کیفیت ساخت بالا

+ کابین جادار

مشخصات فنی

بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲ در شش تیپ برای فروش در ویترین نمایندگی‌ها قرار خواهند گرفت و مثل همه محصولات این شرکت آلمانی، مشخصات فنی این مدل‌ها با هم متفاوت است.

بی ام و 218i اکتیو تورر ۲۰۱۷ دارای یک پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر توربو با حجم ۱.۵ لیتر بود که به نسل دوم این خودرو هم رسیده و می‌تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این ون کوچک ۹ ثانیه است و حداکثر سرعتش به ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل 220i با وجود استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری، قوی‌تر است. حداکثر قدرت و گشتاور این تیپ به ترتیب به ۱۷۰ اسب بخار و ۲۷۹ نیوتن متر می‌رسد. این تیپ در ۸.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش نیز ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

قوی‌ترین پیشرانه بنزینی برای بی ام و 223i اکتیو تورر در نظر گرفته شده که ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است و ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۹ نیوتن متر گشتاور دارد. قدرتمندترین اکتیو تورر جدید از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به ۷ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌توان با حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت با آن رانندگی کرد.

پیشرانه تیپ‌های 220i و 223i از نوع هیبریدی خفیف است و به دلیل استفاده از موتور برقی، ۱۹ اسب بخار بیشتر از پیشرانه‌های تمام بنزینی قدرت دارد.

مدل 218d از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۳۵۹ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. شتاب اکتیو تورر دیزلی ۸.۸ ثانیه است و ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

همه تیپ‌های بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲ به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز هستند و قدرت موتور را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کنند.

خودروسازی آلمانی علاوه بر مدل‌های بنزینی و دیزلی، دو تیپ پلاگین هیبریدی 225e و 230e را در برنامه تولید خود دارد که از موتورهای برقی با قدرت‌های ۱۰۷ و ۱۷۴ اسب بخار استفاده می‌کنند و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک پیشرانه را به هر چهار چرخ متصل می‌کند.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

خطی دیزلی

پلاگین هیبریدی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۳ / ۱۲

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژ

حداکثر قدرت

۱۳۶ اسب بخار

۱۵۰ اسب بخار

۱۷۰ اسب بخار

۲۱۷ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۳۲ نیوتن متر

۲۷۹ نیوتن متر

۳۵۹ نیوتن متر

جعبه دنده

۷ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دو دیفرانسیل

شتاب

۹ ثانیه

۸.۸ ثانیه

۸.۱ ثانیه

۷ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۱۴ کیلومتر بر ساعت

۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

۲۲۱ کیلومتر بر ساعت

۲۴۱ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

—–

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

ون

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

دیسکی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۳۸۶ میلیمتر

عرض

۱۸۲۴ میلیمتر

ارتفاع

۱۵۷۶ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۶۷۰ میلیمتر

وزن خالص

—–

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۱۵ لیتر

۴۷۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

—–

قطر رینگ

۱۶ اینچ

۱۷ اینچ

۱۹ اینچ

چرخ جلو و عقب

—–

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲

نسل دوم اکتیو تورر تقریبا همان شکل و شمایل نسل قبلی را حفظ کرده و اگرچه جلوپنجره بزرگ‌تر از بی ام و 218i اکتیو تورر ۲۰۱۷ است، اما حداقل در این خودرو جدید خبری از جلوپنجره بی‌نهایت بزرگ بی ام و سری ۴ نیست. با این حال، نسل جدید ون آلمانی ظاهر جسورانه‌تر و اسپرت‌تری پیدا کرده است.

از دیگر تغییرات ظاهری اکتیو تورر ۲۰۲۲، علاوه بر جلوپنجره، می‌توان به دستگیره‌های سنتی‌تر، ستون‌های باریک‌تر و چراغ‌های شفاف‌تر اشاره کرد.

چراغ‌های LED هوشمند از به‌روزرسانی‌هایی است که بی ام و روی محصول جدیدش اعمال کرده و در نمای عقب، خروجی‌های اگزوز در پشت سپر مخفی شده است.

نسل دوم اکتیو تورر در تریم‌های Luxury Line یا M Sport عرضه خواهد شد که به طور استاندارد دارای رینگ‌های ۱۶ یا ۱۷ اینچی هستند، اما می‌توان از رینگ‌های ۱۹ اینچی هم استفاده کرد.

طراحی داخلی

طراحی داخلی بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲

فضای داخلی با الهام از شاسی‌بلند برقی بی ام و iX طراحی شده و دارای یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی خمیده در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی ۱۰.۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که به سیستم iDrive 8 مجهز شده است.

همچنین یک کنسول مرکزی شناور با صفحه کنترل یکپارچه در بین صندلی‌های جلو دیده می‌شود. صندلی‌های عقب را می‌توان ۱۳ سانتیمتر به سمت جلو کشید و آنها را تا کرد.

ظرفیت صندوق عقب بی ام و 218i و 218d اکتیو تورر ۴۷۰ لیتر است و بعد از جمع شدن ردیف عقب به ۱۴۵۵ لیتر می‌رسد. اما مدل‌های 220i و 223i ظرفیت بار کمتری دارند و فقط ۴۱۵ – ۱۴۰۵ لیتر بار حمل می‌کنند.

آپشن‌ ها و امکانات

بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲ دارای امکانات و آپشن‌هایی است که در اوایل دهه ۲۰۲۰ میلادی به کار خانواده‌ها می‌آید. اینترنت 5G، چهار پورت USB  تایپ C، اپل کار پلی و اندروید اتو از جمله این آپشن‌ها است.

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

کنترل دینامیکی

ندارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

سنسور فشار باد تایر

دارد

سنسور باران

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

هشدار توجه راننده

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

نور بالا خودکار

دارد

چراغ بدرقه

دارد

مه‌شکن جلو

دارد

مه‌شکن عقب

دارد

چراغ چرخشی

دارد

روشنایی کابین

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

بلوتوث

دارد

وای فای

ندارد

اینترنت 5G

دارد

شارژ USB موبایل

دارد

شارژر بی‌سیم

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

استارت از راه دور

ندارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی

ندارد

مموری صندلی

ندارد

صندلی برقی عقب

ندارد

در برقی صندوق

دارد

خروجی ۱۲ ولت

دارد

ایزوفیکس

دارد

کول باکس

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

 

سری ۲ اکتیو تورر؛ ون خانوادگی

نمای عقب بی ام و سری ۲ اکتیو تورر ۲۰۲۲

بی ام و سری ۲ اکتیو تورر وقتی در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد، با انتقاداتی مواجه شد، به دلیل اینکه خیلی از طرفداران و کارشناسان انتظار نداشتند تا خودروساز آلمانی یک ون خانوادگی با دیفرانسیل جلو تولید کند. اما رفته‌رفته اکتیو تورر به یکی از ماشین‌های مورد علاقه خانواده‌ها تبدیل شد و بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه فروش داشت.

نسل دوم ون خانوادگی بی ام و ظاهری جذاب‌تر و اسپرت‌تر از نسل قبلی پیدا کرده و دارای آپشن‌های بیشتری شده است. این خودرو، فوریه ۲۰۲۲ میلادی قابل سفارش خواهد بود. نسل اول بی ام و 218i اکتیو تورر به بازار ایران هم رسید اما به دلیل موتور ضعیف و قیمت بالا، موفقیت چندانی کسب نکرد.

 

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو