۵۰ سالگی بی ام و M در فستیوال گودوود

۸ خرداد ۱۴۰۱ ۵۰ سالگی بی ام و M در فستیوال گودوود

بی ام و M که یکی از زیرمجموعه‌های خودروساز آلمانی است و به تولید ماشین‌های اسپرت و پرفورمنس می‌پردازد، امسال ۵۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد. به همین منظور بی ام و برنامه‌هایی تدارک دیده که شامل معرفی لوگوی جدید بی ام و موتور اسپرت، عرضه خودروهای تازه با ۵۰ رنگ متنوع و محصولات جدید، شامل بی ام و XM، بی ام و M4 CL و… است.

یکی دیگر از این برنامه‌ها، برپایی جشن ۵۰ سالگی بی ام و M در جشنواره سرعت گودوود (Goodwood Festival of Speed) ۲۰۲۲ است.

بی ام و M در گودوود

مدل های بی ام و M

مدیران گودوود در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که برنامه اصلی فستیوال سرعت گودوود در سال ۲۰۲۲ به افتخار ۵۰ سالگی بخش موتور اسپرت بی ام و برگزار خواهد شد. در این جشنواره برنامه‌هایی برای ادای احترام به پنج دهه فعالیت بی ام و M اجرا می‌شود و تعدادی از خودروهای نمادین و تاریخ‌ساز آن نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

برنامه یا بخش اصلی (Central Feature) برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ به جشنواره سرعت گودوود اضافه شد و هر سال به نمایش یک خودروساز و دستاوردهایش اختصاص دارد. در سال ۲۰۱۸، پورشه هفتاد سالگی خود را جشن گرفت و به همین مناسبت در بخش اصلی فستیوال حضور پیدا کرد. سال گذشته، لوتوس برنامه اصلی گودوود بود و لوتوس امیرا و لوتوس اویجا را به نمایش گذاشت.

بازدیدکنندگان و حاضران در فستیوال گودوود ۲۰۲۲ می‌توانند شاهد نمایش خودروهای نمادین و تاریخ‌ساز بی ام و M توسط رانندگان معروف باشند.

هر چند هنوز اسامی این خودروها اعلام نشده، اما قطعا M1 به نمایش درخواهد آمد، به این دلیل که اولین خودرو تولید شده توسط بخش M است. دیگر خودروهای معروف عبارتند از Z3 M (معروف به Clown Shoe – کفش دلقکی)، E30 M3 (نسل اول)، E46 M3 (نسل سوم)، E34 M5 (نسل دوم)، E39 M5 (نسل سوم)، V10 M5 (نسل چهارم)، 1M و X5M. به احتمال زیاد بی ام و XM هم برای نشان دادن جلوپنجره جدید و طراحی محصولات آینده، نمایش داده خواهد شد.

همچنین، یکی از محصولات جدید بی ام و M هم در گودوود معرفی و رونمایی می‌شود که احتمالا بی ام و M3 تورینگ خواهد بود.

این اولین باری نیست که خودروساز آلمانی در بخش اصلی گودوود حضور پیدا می‌کند. پیش از این، بخش اصلی فستیوال گودوود در سال ۲۰۱۶ به مناسب ۱۰۰ سالگی بی ام و برگزار شده بود. حضور بی ام و در گودوود ۲۰۲۲ با سال‌های قبل تفاوت دارد، به دلیل اینکه فرصت فوق‌العاده‌ای برای بازاریابی در اختیار خودروساز آلمانی قرار می‌دهد.

بی ام و Motorsport که بعدها به بی ام و M تغییر نام پیدا کرد، در سال ۱۹۷۲ میلادی راه‌اندازی شد و در ابتدا فقط ۳۵ پرسنل داشت. ماشین‌هایی که این بخش تولید کرد، جوایز و عناوین قهرمانی مسابقات اتومبیلرانی را به خود اختصاص دادند. بنابراین طولی نکشید که مهندسان بی ام و M، تجربیاتشان را برای تولید خودروهای اسپرت شهری و جاده‌ای به کار گرفتند.

جشنواره سرعت گودوود

بی ام و M در گودوود

جشنواره سرعت گودوود (Goodwood Festival of Speed) یک رویداد و نمایشگاه خودرویی است که اواخر ژوئن یا اوایل ژوئیه هر سال در گودوود هاوس انگلستان برگزار می‌شود.

موضوع اصلی دوره جدید این جشنواره در سال ۲۰۲۲، «مبتکران و نوابغ خودروهای مسابقه‌ای» است و به معرفی اختراعات و نوآوری‌هایی می‌پردازد که طی چند ده سال، مسابقات اتومبیلرانی را شکل داده‌اند.

فستیوال گودوود ۲۰۲۲ از ۲۳ تا ۲۶ ژوئن (۲ تا ۵ تیر) برگزار می‌شود و بهای بلیت آن برای افراد بالای ۲۱ سال، ۴۴ پوند (یک میلیون و ۶۵۶ هزار تومان) برای افتتاحیه و ۱۷۷ پوند (۶ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان) برای چهار روز است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو