تویوتا راوفور ۲۵ ساله شد

۲۲ آبان ۱۴۰۰ تویوتا راوفور ۲۵ ساله شد

راوفور که به عنوان یکی از محبوب‌ترین، مشهورترین و باکیفیت‌ترین محصولات کمپانی تویوتا شناخته می‌شود، ۲۵ ساله شد. به همین مناسبت این غول خودروسازی جدیدترین مدل هیبرید راوفور را رونمایی کرد.

طرفداران راوفور و تویوتا دوست‌ها در پوست خود نمی‌گنجند، چرا که این کراس‌اوور محبوب و پرفروش تولد ۲۵ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. به همین مناسبت مدل جدید (یعنی مدل سال ۲۰۲۲) معرفی و همراه آن چند به‌روزسانی ریز و درشت در بُرد خودرو، رنگ آن، آپشن‌های بیشتر برای انتخاب چرخ‌ها و یک تریم هیبرید، معرفی شد.

 

SE هیبرید، عضو جدید خانواده راوفور

مدل SE هیبرید همان عضو جدید خانواده راوفور و خاندان تویوتا است که همزمان با تولد ۲۵ سالگی این خودرو جذاب و باکیفیت معرفی شد. این تریم جدید هیبرید از لحاظ قیمت کمی از تریم XSE ارزان‌تر است، اما المان‌های اسپرت‌گرایی آن با نسخه گران‌ قیمت‌تر مو نمی‌زند. البته نبود برخی از المان‌های راحتی در این مدل هیبرید را نمی‌توان انکار کرد.

این تریم  جدید که پیش‌بینی می‌شود به سوگلی خانواده تویوتا راوفور و البته طرفداران خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست تبدیل شود، به صورت استاندارد با شش اسپیکر باکیفیت، یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی، روکش صندلی‌های جدید و رنگ بدنه آبی یکدست و زیبا معرفی خواهد شد.

نمایی از تویوتا راوفور 2022

به نظر می‌رسد که تریم هیبرید SE با دو پکیج مختلف و جداگانه با نام‌های Weather (آب و هوا) و Convenience (سهولت و راحتی) عرضه شود. پکیج آب و هوا شامل مواردی همچون گرم‌کن فرمان خودرو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سنسور باران برای برف پاک‌کن‌های SE می‌شود. از طرف دیگر پکیج سهولت و راحتی امکاناتی را همچون مونروف و یک صفحه نمایش بزرگ‌تر (یعنی ۹.۰ اینچی) در بر می‌گیرد. همانطور که پیش‌تر گفته شد، مدل پایه با یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی همراه می‌شود.

از مهم‌ترین تغییرات و به‌روزرسانی‌های اعمال شده برای بیست و پنجمین تولد تویوتا راوفور می‌توان به رنگ آبی زیبای بدنه اشاره کرد که «آبی سواره نظام» (Cavalry) نام دارد. پیش‌تر مدل‌های دیگری نظیر پیکاپ تاکوما و تویوتا کمری TRD نیز با این رنگ جذاب و دلنشین ارائه شده بودند، اما دیدن آن روی بدنه راوفور موضوعی کاملا جدید بود. از میان تریم‌هایی که با این رنگ بدنه خاص ارائه می‌شوند می‌توان به ‌ XSE، TRD Off-Road، و SE هیبرید اشاره کرد. از طرف دیگر آپشن‌های جدیدی برای رنگ چرخ نسخه‌های LE هیبرید، XLE، XLE هیبرید و تریم‌های ماجراجویی (Adventure) در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی می‌‎شود که این چرخ‌ها با رنگ ساتن نقره‌ای یا سیاه ارائه شوند. برای XLE پریمیوم هیبرید و لیمیتد هیبرید (Limited Hybrid) نیز چرخ‌های کاملا جدیدی طراحی شده است.

البته که به‌روزرسانی‌ها و تغییرات تنها به رنگ بدنه یا طراحی جدید برای چرخ‌های راوفور ختم نمی‌شود. به طور مثال نسخه XLE و تریم‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر، همگی با چراغ‌ها و مه‌شکن‌های جدید عرضه می‌شوند که پیش‌تر تنها برای تریم‌های XLE پریمیوم هیبرید و لیمیتد هیبرید قابل دسترس بود.

به گفته تویوتا قیمت رسمی مدل‌های جدید در اواسط ماه دسامبر سال میلادی جاری، یعنی یک ماه دیگر، اعلام خواهد شد.

فروش فوری خودرو

منبع: motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان