تویوتا یاریس برای دومین بار خودرو سال اروپا شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ تویوتا یاریس برای دومین بار خودرو سال اروپا شد

تویوتا یاریس، خودرو سوپرمینی هیبریدی بالاتر از رقبایی مثل لند روور دیفندر و فولکس واگن ID 3 قرار گرفت و عنوان خودرو سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد.

مراسم خودرو سال در مرکز نمایشگاهی پلکسپو ژنو در کشور سوئیس و هم‌زمان با نمایشگاه خودرو ژنو برگزار شد. هر سال در همین زمان نمایشگاه خودرو ژنو برگزار می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای دومین سال متوالی لغو شده است.

 

دومین عنوان خودرو سال برای یاریس

تویوتا یاریس خودروسال

خودرو سوپرمینی تویوتا یاریس که فقط با پیشرانه هیبریدی بنزینی – برقی عرضه می‌شود، ۲۶۶ امتیاز به دست آورد و توانست در رقابت با شش خودروی دیگر بیشترین امتیاز را به دست آورده و عنوان بهترین خودرو سال اروپا را به خود اختصاص دهد.

فیات ۵۰۰ الکتریک با ۲۴۴ مقام دوم را به دست آورد و کراس اوور کوپرا فورمنتور با ۲۳۹ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. فولکس واگن ID 3 (۲۲۴ امتیاز)، اسکودا اوکتاویا (۱۹۹ امتیاز)، لند روور دیفندر (۱۶۴ امتیاز) و سیتروئن C4 (۱۴۳ امتیاز) به ترتیب رده‌های چهارم تا هفتم خودرو سال را به خود اختصاص دادند.

اتفاق جالب در مورد یاریس این است که این خودرو ژاپنی اولین خودرویی است که برای دومین بار به عنوان خودرو سال انتخاب شده است. ۲۱ سال قبل و در سال ۲۰۰۰، نسل اول تویوتا یاریس نیز این عنوان را کسب کرده بود.

مت هریسون، معاون مدیرعامل بخش اروپایی تویوتا بعد از کسب عنوان خودرو سال ۲۰۲۱، گفت: «می‌خواهم از هیات داوران به خاطر حسن توجه و فهم آنها تشکر کنم. همچنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و مراتب قدردانی خود را از کارکنان و کارمندان تویوتا در ژاپن و اروپا اعلام کنم. این خودرو بهترین مدل تویوتا یاریس است، و همان گونه که آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت انتظار داشت، موجب رضایت و خرسندی مشتریانمان را فراهم کرده است.»

تویوتا یاریس از سال ۱۹۹۹ میلادی وارد خط تولید تویوتا شده و از سال ۲۰۲۰، تولید پنجمین نسل از این خودروی هاچبک ژاپنی شروع شده است.

این خودرو هیبریدی با دو بدنه هاچ بک پنج در و هاچبک سه در (یاریس GR) تولید و عرضه می‌شود. پیشرانه یاریس از ترکیب یک موتور بنزینی ۳ سیلندر خطی ۱.۵ لیتری و موتور برقی ۷۹ اسب بخاری تشکیل شده است. این دو موتور بنزینی و برقی در مجموع ۱۱۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که از طریق یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ تویوتا یارس ۹.۲ ثانیه است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تویوتا یاریس

یاریس بهترین خودرو سال

خودرو سال سازمانی مستقل است که با همکاری ۹ مجله خودرویی از ۹ کشور اروپایی (بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، هلند، سوئیس و بلژیک) شکل گرفته است. بهترین خودرو سال با رای و نظر ۵۹ کارشناس خودرویی از ۲۲ کشور انتخاب می‌شود.

جایزه خودرو سال در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شد و روور ۲۰۰۰ اولین اتومبیلی بود که توانست این جایزه را کسب کند.

جایزه خودرو سال در سال ۲۰۲۰ به پژو ۲۰۸ تعلق گرفت و جگوار آی-پیس پس از تساوی با آلپاین A110 در دور نخست، به عنوان خودرو سال ۲۰۱۹ شناخته شد.

نویسنده: میلاد قزللو

 

فروش فوری خودرو