منو ویژه تویوتا برای سما 360 (SEMA 2020)

۱۳ آبان ۱۳۹۹ منو ویژه تویوتا برای سما 360 (SEMA 2020)

با وجود مواجهه جهان با ویروس کرونا، شرکت تویوتا یکی دیگر از شرکت‌ کنندگان جدی و پیگیر همیشگی نمایشگاه‌های هر ساله سما است که امسال نیز با وجود برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی و بدون حضور بینندگان برگزار می‌شود. این شرکت برای نمایشگاه سما 2020 که امسال تحت نام سما 360 برگزار می‌شود اقدام به رونمایی از 3 نسخه متفاوت تویوتا سوپرا ارتقا یافته کرده است.

تویوتا سوپرا یکی از اسطوره‌های دهه 1990 میلادی از ساخته‌های شرکت ژاپنی تویوتا است که در کنار نیسان GTR، یکی از بهترین خودروهای اسپرت تاریخ کشور ژاپن شناخته می‌شود. نسخه جدید این خودرو که با مشارکت مستقیم ب ام و آلمان (تامین کننده پیشرانه و سیستم انتقال نیرو) ساخته شده است، به مزاق بسیاری از طرفداران پرو پا قرص ژاپنی پسند در بازار جهان خوش نیامده است. تویوتا اما هرچه در توان دارد را برای تغییر این طرز تفکر به کار گرفته است.

تویوتا سوپرا 2020 نمایشگاه سما

یک منو کامل از تویوتا در سما

تویوتا که در سما سال گذشته نیز با سوپرا به نمایشگاه آمده بود، امسال نیز سه نسخه تویوتا سوپرا GR مخفف کلمات Gazoo Racing با تلفظ گازو ریسینگ (بخوانید: گاز-او ریسینگ) از سری محصولات ارتقا یافته تویوتا است. اولین نسخه نمایشی یک سوپرا GR 3.0 پریمیوم با رنگ‌آمیزی کاملا سفارشی و دستی است که از سوی نیکولای اسکلاتر، هنرمند بریتانیایی ساکن لس آنجلس، تحت نام هنری اورنامنتال کانیفر پیاده شده است. در نتیجه این ژاپنی اسپرت به احترام نام صاحب اصر آن سوپرا Ornamental Conifer نام‌گذاری شده است. اسکلاتر از یک تویوتا خاکستری رنگ به عنوان بوم نقاشی خود استفاده کرد تا تک‌ تک حروف روی بدنه آن نقاشی کند. تمام حروف و طرا‌های روی بدنه این خودرو کاملا با دست و با کمک قلم‌ و رنگ انامل بر بدنه خودرو پیاده شده اسست. هدف از ارائه این خودرو نمایشی به منظور یادآوری هنر فراموش شده کشیدن نشانه و علامت راهنمایی و رانندگی و نقاشی اتومبیل به اجرا در آمد.

دومین سوپرا GR حاضر در سیما 360 امسال یک نسخه تقویت شده با نام گذاری بسیار طولانی و عجیب است که با همکاری تویوتا و شرکت تولید کننده نوشابه‌های انرژی‌زا راک‌استار به عنوان خودرو شرکت کننده در کلاس فرمولا D قهرمانی دریفت، زیر پرچم تیم پاپاداکیس ریسینگ، طراحی شده است. این خودرو از همان پیشرانه شش سیلندر خطی B58 بی‌ام‌و بهره می‌برد اما با کمک توربوشارژر برند بورگوارنر، ادوات درونی تغییر یافته موتور، میل‌سوپاپ متفاوت، انژکتورهای بزرگ‌تر و منیفولد‌های ورودی و روجی جدید، بجای 382 اسب بخار و 500 نیوتون.متر، حالا حدود 1033 اسب بخار و 1230 نیوتون.متر گشتاور تولید می‌کند.

سومین سوپرایی که تویوتا در سما 360 به نمایش گذاشت نیز با نام GReddy Performance، یک نسخه ارتقا یافته از سوی تیم کِن گوشی موتوراسپرت در همکاری با تیم GReddy Performance است که درست همانند نسخه پیشین، از کیت ارتقا و تقویت توربوشارژر بورگ وارنر بهره می‌برد. اما علاوه بر آن، این خودرو به کیت اگزوز مسابقه‌ای شین آدریانو ریسینگ و گیربکس 6 سرعت ترتیبی مسابقه‌ای سَمسوناس با رادیاتور خنک کننده قرار گرفته در عقب خودرو، مجهز شده است. این خودرو نیز همانند نسخه قبلی ویژه مسابقات دریفت طراحی شده است و از دیدگاه توان خروجی نیز به آن شبیه است.

 

تویوتا سوپرا GR 2020

البته رونمایی‌های تویوتا اینجا تمام نمی‌شود. این برند عنوان کرده است که موج دوم رونمایی‌ها را در دو هفته آینده ادامه خواهد داد. یکی از این رونمایی‌های خاص نسخه مسابقه‌ای سوپرا با سقف تارگا قابل حذف کردن خواهد بود. این نسخه منحصر به فرد به منظور یادآوری مدل MK4 (مارک 4) تویوتا سوپرا کلاسیک است که با ویژگی مشابهی در دهه 1990 به تولید رسیده بود.

 

نویسنده: شهاب انیسی