بررسی مشخصات فنی تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS

۲۴ دی ۱۳۹۹ بررسی مشخصات فنی تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS

روال رایج در صنعت خودروسازی این است که شرکت‌های فعال در حوزه تیونینگ برای خودروهای محبوب و خاص بازار پکیج‌های خاص خود را ارائه می‌دهند و بین آن‌ها نیز رقابتی دیدنی برقرار است.

به‌عنوان مثال تویوتا و محصولات آن محبوبیت بالایی بین تیونینگ‌کاران دارد و برای اکثر خودروهای تولیدی این شرکت پکیج‌های تیونینگ مختلف عرضه می‌شود. در همین راستا هاچبک اسپرت تویوتا GR یاریس پکیج تیونینگی از HKS دریافت کرده و به لطف این پکیج سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل شده است.

تیونینگ تویوتا GR یاریس

طراحی تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS

دپارتمان GR شرکت تویوتا محصولات این شرکت را به‌صورت تخصصی باز طراحی می‌کند و استانداردهای سختگیرانه‌تری را ملاک قرار می‌دهد. محصولات تویوتا که از پیشوند GR بهره‌مند می‌شوند، خروجی این دپارتمان هستند و نسبت به مدل‌های عادی خود تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر طراحی شده‌اند و از آن‌ها می‌توان در نقش یک خودرو اسپرت و مسابقه‌ای در جاده‌ها و خیابان‌های شهری استفاده کرد.

تویوتا GR یاریس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو نسبت به فرم عادی خود هم از قوای محرکه قوی‌تری برخوردار است و هم از بعد ظاهری و آیرودینامیک کاراتر است. حال با عرضه بسته تیونینگ جدید برای GR یاریس با خودرویی روبرو هستیم که گویا دوباره طراحی شده و قوای محرکه زیر کاپوت آن از نو تقویت شده است.

نسخه معمولی هاچبک اسپرت تویوتا GR یاریس قدرتی برابر با ۲۵۰ اسب بخار دارد و پکیج جدید کارایی پیشرانه این خودرو را بهبود بخشیده است. تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS قدرت موتوری برابر با ۴۷۵ اسب بخار دارد و می‌توان آن را رقیب جدی برای دیگر خودروهای اسپرت بازار دانست.

تویوتا GR یاریس خودرویی خشن و صد البته محبوب میان خودرو دوستان تلقی می‌شود. خودرویی که عضو محبوب در کلاس هاچبک‌های اسپرت است. مدیران شرکت HKS علت اصلی انتخاب تویوتا GR یاریس برای بازطراحی و ارائه پکیج تیونینگ را محبوبیت و ظرفیت بالای این خودرو برای تغییرات دانسته‌اند. این خودرو با توجه به مشخصاتی که دارد می‌تواند یکی از بهترین‌ها در بازار خودروهای هاچبک اسپرت تلقی شود و دیگر محصولات هم‌رده این بازار را به راحتی به چالش بکشد.

تغییرات نسخه تیونینگ تویوتا GR یاریس

نمای جانبی تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS

یکی از تغییراتی که مهندسین شرکت HKS برای یاریس GR در نظر گرفته‌اند اضافه شدن کیت‌ بدنه Rocket Bunny است. این کیت گلگیر جلو و عقب و همچنین بال عقب برجسته‌ای را به خودرو فوق اضافه می‌کند. همچنین در پکیج این شرکت مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی Advan Racing R6 در کنار لاستیک‌های اسپرت یوکوهاما Advan A052 به این خودرو اضافه شده است.

تغییر دیگر مربوط به قوای محرکه است. نسخه استاندارد هاچبک اسپرت تویوتا GR یاریس به یک پیشرانه ۳ سیلندر مجهز است. این قوای محرکه می‌تواند بیش از ۲۵۰ اسب‌ بخار قدرت تولید کند که البته در پکیج تیونینگ HKS این قدرت موتور افزایش یافته و به عدد ۴۷۵ اسب بخار رسیده است.

در واقع یک افزایش ۱۲۵ اسب بخاری به لطف توربوشارژر بزرگ‌تر و اینترکولر جدید با سیستم پاشش سوخت یکپارچه روی آن و همچنین اصلاح و ریمپ ECU بر روی این خودرو صورت پذیرفته است. همچنین یک کیت ۱۰۰ اسب بخاری دیگر نیز به خودرو اضافه شده است که در مجموع سبب شده قدرت موتور از ۲۵۰ اسب بخار به ۴۷۵ اسب بخار برسد.

جالب است بدانید تویوتا GR یاریس در زمان معرفی موفق شد که پیست معروف تسوکوبا در ژاپن را تنها در ۵۸.۴ ثانیه پشت سر بگذارد. نسخه تیونینگ‌شده یاریس یک دور کامل از پیست مذکور را طی مدت زمان کمتری طی خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت HKS برای نشان دادن قدرت تویوتا GR یاریس تیونینگ‌شده، آن را در پیست تسوکوبا تست خواهد کرد یا خیر.

قیمت تویوتا GR یاریس تیونینگ در بازار

تویوتا GR یاریس تیونینگ HKS به‌عنوان خودرو تولید انبوه عرضه نمی‌شود و مثل همه خودروهای تقویت‌شده، مالکان یاریس GR معمولی می‌توانند کیت بدنه و تقویت مشخصات فنی را از شرکت HKS سفارش دهند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: زهرا ملکی