برندگان جایزه خودرو سال آمریکای شمالی ۲۰۲۲

۲۵ دی ۱۴۰۰ برندگان جایزه خودرو سال آمریکای شمالی ۲۰۲۲

۹ خودرو فینالیست NACTOY معرفی شدند. در این دوره از جایزه خودرو، وانت و شاسی‌بلند سال آمریکای شمالی، ۲۳ خودرو در سه بخش به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته بودند که از بین آنها، ۳ خودرو سواری، ۳ وانت و ۳ شاسی‌بلند به عنوان فینالیست‌ها در نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۲۱ معرفی شدند.

برندگان نهایی

اواخر سال ۲۰۲۱، هیات داوران جایزه خودرو، وانت و شاسی‌بلند آمریکای شمالی (NACTOY) اسامی ۹ فینالیست را اعلام کردند. این ۹ خودرو از بین ۲۳ نامزدی انتخاب شدند که به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بودند. در نهایت برندگان جایزه در سه بخش خودرو، وانت و شاسی‌بلند معرفی شدند.

نکته جالب این است که هیچ کدام از خودروهای برقی راه‌یافته به مرحله فینال نتوانستند عنوان بهترین خودرو را از آن خود کنند، اما انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ خودروهای بنزینی عناوین کمتری را به خود اختصاص دهند.

بهترین خودرو: هوندا سیویک

نمایی از هوندا سیویک 2022

سدان ژاپنی هوندا سیویک با پشت سر گذاشتن خودرو برقی لوسید ایر و هاچبک فولکس واگن گلف (GTI و R) عنوان بهترین خودرو را از آن خود کرد.

بهترین وانت: فورد ماوریک

نمایی از فورد ماوریک 2022

فورد ماوریک ۲۰۲۲ در رقابتی نزدیک با ریویان R1T و هیوندای سانتاکروز بهترین وانت سال آمریکای شمالی شناخته شد.

بهترین شاسی ‌بلند: فورد برانکو

نمایی از فورد برانکو 2022

در بخش بهترین شاسی‌بلند سال، فورد برانکو رقبای کره‌ای خود، جنسیس GV70 و هیوندای آیونیک ۵ را شکست داد.

اسامی فینالیست ها

بهترین خودرو:

  • هوندا سیویک
  • لوسید ایر
  • فولکس واگن گلف (گلف R و گلف GTI)

بهترین وانت:

  • فورد ماوریک
  • هیوندای سانتاکروز
  • ریویان R1T

بهترین شاسی‌بلند:

  • فورد برانکو
  • جنسیس GV70
  • هیوندای آیونیک ۵

رای‌گیری برای انتخاب خودروی برتر هر بخش از ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۹ تا ۱۵ دی ۱۴۰۰) با حضور ۵۰ نفر از نویسندگان و خبرنگان خودرو در آمریکا و کانادا انجام خواهد شد و سپس اسامی برندگان جایزه خودرو سال آمریکای شمالی ۲۰۲۲ اعلام می‌شود.

حدود دوماه گذشته اسامی نامزدهای بهترین خودرو سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه موتور بلا اعلام شد.

برندگان خودرو سال آمریکای شمالی ۲۰۲۱

جایزه بهترین خودرو سال آمریکای شمالی ۲۰۲۱ به هیوندای النترا رسید و فورد F-150 و موستانگ مچ- ای عنوان بهترین وانت و شاسی‌بلند را از آن خود کردند. این اتفاق برای جایزه سال ۲۰۲۲ هم تکرار شده و هیوندای و فورد در فهرست نامزدها حضور دارند.

اسامی نامزدهای خودرو سال آمریکای شمالی ۲۰۲۲

خودروهای سوبارو BRZ و تویوتا GR 86 مثل کارما GS-6 و مازراتی MC20 از راهیابی به جمع خودروهای برتر جا ماندند.

بهترین وانت سال آمریکای شمالی ۲۰۲۲

وانت‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی شامل این خودروها است:

فورد F-150 رپتور تنها پیکاپی بود که نتوانست به جمع نامزدهای این بخش راه پیدا کند. هر چند هیوندای سانتاکروز شکل و شمایل سنتی خودروهای وانت را ندارد، اما پیش‌بینی می‌شود که با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتش بتواند عنوان بهترین وانت سال ۲۰۲۲ آمریکای شمالی را کسب کند.

شاسی‌بلند سال آمریکای شمالی ۲۰۲۲

خودروهای شاسی‌بلند، آخرین بخشی است که کاندیداهایش را معرفی می‌کند:

فولکس واگن ID.4 قبلا به عنوان بهترین خودرو سال جهان ۲۰۲۱ معرفی شده است.

انتخاب بهترین خودرو سال

فهرست نامزدهای خودرو سال ۲۰۲۲ آمریکای شمالی، ترکیبی از جالب‌ترین و مدرن‌ترین خودروها، وانت‌ها و شاسی‌بلندهایی است که در سال ۲۰۲۱ به بازار آمریکا عرضه شده‌اند. نکته جالب درباره کاندیداهای ۲۰۲۲، افزایش قابل توجه ماشین‌های برقی است.

در هر بخش سه خودرو به مرحله پایانی می‌رسند و ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس معرفی می‌شوند. اسامی برندگان هر بخش از جایزه خودرو سال آمریکای شمالی در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) در دیترویت اعلام خواهد شد.

جایزه خودرو سال آمریکای شمالی

جایزه خودرو سال آمریکای شمالی

جایزه خودرو، وانت و شاسی‌بلند سال آمریکای شمالی (NACTOY) از ۱۹۹۴ میلادی (۱۳۷۳ خورشیدی) کار خود را آغاز کرده و هر سال جوایز خود را به بهترین وسایل نقلیه اهدا می‌کند.

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۶ جوایز فقط به بهترین خودرو و وانت در بازار آمریکا داد می‌شد، اما از ۲۰۱۷، بخش بهترین شاسی‌بلند هم به این جایزه اضافه شد.

بهترین خودروها توسط ۵۰ نفر از روزنامه‌نگاران و نویسندگان خودرویی آمریکا و کانادا با توجه به نوآوری، طراحی، ایمنی، عملکرد، فناوری، رانندگی و ارزش مشخص می‌شوند.

از برندگان این جایزه می‌توان مرسدس بنز کلاس C، مرسدس بنز SLK، شورولت کوروت، فولکس واگن بیتل، تویوتا پریوس، مینی کوپر، فورد موستانگ، هیوندای جنسیس و کیا تلوراید را نام برد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو