جیپ گرند چروکی نسخه L 2021 شاسی بلندی بزرگتر از همیشه

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ جیپ گرند چروکی نسخه L 2021 شاسی بلندی بزرگتر از همیشه

جیپ به تازگی نسخه L این خودرو را رونمایی کرده است. کمپانی جیپ نزدیک به ۲۸ سال است که خودرو شاسی‌بلند گرند چروکی را در بازار ایالات متحده و دیگر کشورها عرضه می‌کند. اکثر مدل‌ها و نسل‌های این خودرو شاسی ‌بلند از دیگر رقبای خود پیشرانه قوی‌تری داشته و به همین جهت نیز محبوبیت و صد البته فروش‌ آن‌ها در بازار خودرو بیشتر است.

این نسخه از گرند چروکی با افزایش سایز مواجه شده و فاصله دو محور این خودرو از ۲.۹۱ متر به ۳.۱ متر رسیده است. همچنین طول خودرو نیز از ۴.۸ متر به ۵.۲ متر افزایش یافته است. تمامی این افزایش سایزها به این جهت است که خودرو مذکور با سه ردیف صندلی راهی بازار خواهد شد.

نسخه L این خودرو نسبت به نسخه عادی آن از طراحی مدرن‌تر و خاص‌تری برخوردار است و همین طراحی است که جیپ گرند چروکی را در بین سایر رقبا متمایز کرده است.

از جمله مواردی که در طراحی این خودرو خاص و متمایز به نظر می‌رسد دماغه آن است. گروه طراح این شاسی‌بلند سایز متوسط برای طراحی دماغه نسخه L از دماغه مدل مفهومی گرند واگونیر الهام گرفته‌اند. در درون کابین نیز شاهد استفاده از داشبوردی با طراحی کاملا جدید و متریال خاص هستیم.

به‌علاوه در درون کابین یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی دیده می‌شود. این نمایشگر به صورت استاندارد بر روی این نسخه از گرند چروکی نصب است و امکان استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی را برای سرنشینان آن فراهم می‌کند.

خریداران این نسخه متمایز در صورت تمایل می‌توانند یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی را نیز برای کابین سفارش دهند. نمایشگری که قطعا فراهم آمدن آن با پرداخت هزینه بیشتر همراه است.

راننده شاسی‌بلند گرند چروکی نسخه L اطلاعات مورد نیاز خود را می‌تواند در یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی در پشت فرمان در اختیار داشته باشد. این نمایشگر همچنین اطلاعاتی نظیر سیستم ناوبری و نایت ویژن را نیز در اختیار راننده قرار می‌دهد.

فضای بار گرند چروکی نسخه L

طراحی ظاهری جیپ گرند چروکی 2021

افزایش ابعاد این شاسی‌بلند علاوه‌ بر آنکه سبب شده تعداد صندلی‌های آن تغییر کند فضای بار مورد استفاده برای سرنشینان را نیز افزایش داده است.

در حالت عادی فضای باری معادل ۴۸۴ لیتر در دسترس سرنشینان این خودرو است و در صورتی که صندلی‌های ردیف سوم آن خوابانده شوند این فضای باز به ۱۳۱۲ لیتر افزایش می‌یابد. اگر صندلی‌های ردیف دوم نیز خوابانده شوند فضایی معادل با ۲۴۰۰ لیتر در اختیار سرنشینان قرار خواهد گرفت.

تریم‌های مختلف گرند چروکی نسخه L

جیپ اعلام کرده است که نسخه L گرند چروکی را در ۴ تریم مختلف راهی بازار خواهد کرد. این

طراحی داخلی جیپ گرند چروکی 2021

تریم‌ها در میزان امکانات و تجهیزات داخل کابین با یکدیگر متمایز هستند.

به عنوان نمونه تریم‌های پیشرفته‌تر و صدالبته گران‌تر از امکاناتی پیشرفته‌تری برخوردار هستند. از جمله این امکانات می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی، پکیج مخصوص آفرودسواری، دیفرانسیل مجهز به محدودکننده الکترونیکی لغزش، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک فعال با کمک سنگین اشاره کرد. به‌علاوه امکانات رفاهی دیگری همچون سردکن و گرمکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، حافظه و ماساژور صندلی‌های ردیف اول، سیستم صوتی Mclntosh و ۱۹ بلندگو نیز بر روی این خودرو قرار دارد. امکاناتی که در دیگر تریم‌ها موجود نبوده و یا حداقل با سطح دسترسی کمتری موجود است.

قوای محرکه گرند چروکی نسخه L

داخل کابین جیپ گرند چروکی 2021

در زیر کاپوت جیپ گرند چروکی L شاهد استفاده از  قوای محرکه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری هستیم که می‌تواند ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند.

به علاوه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت سفارشی  یک پیشرانه ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر Hemi را نیز انتخاب کنند. این پیشرانه توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن.متر گشتاور را دارد. نکته دیگر آنکه این شاسی‌بلند خاص به همراه یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک راهی بازار خواهد شد.

نمایی از جیپ گرند چروکی

تمایز اصلی چروکی نسبت به سایر رقبا

یکی از مشخصاتی که جیپ گرند چروکی L را نسبت به دیگر رقبای خود متمایز می‌کند سیستم تعلیق بادی تطبق پذیر این خودرو موسوم به Quadra Lift است.

به کمک این سیستم تعلیق محصول جیپ در حالت عادی در فاصله ۲۱۱ میلی‌متری سطح زمین قرار می‌گیرد اما قرارگیری خودرو در شرایط آفرود و خارج از جاده‌ سبب می‌شود که سیستم تعلیق فوق ارتفاع خودرو را حدودا ۴۱ تا ۶۱ میلی‌متر از سطح زمین افزایش دهد. جالب است بدانید این سیستم تعلیق امکان کاهش ارتفاع را نیز برای خودرو مذکور فراهم آورده است. سیستم تعلیقی Quadra در یک حالت آیرودینامیک ارتفاع خودرو را به نسبت حالت استاندارد در حدود ۲۱ میلی‌متر کاهش می‌دهد.

از جمله امکانات و تجهیزات دیگر این خودرو شاسی‌بلند می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، تشخیص ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت و توقف مجدد، هشدار تغییر خطوط، رانندگی بدون نیاز به گرفتن فرمان و… اشاره کرد.

جیپ اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه گرند چروکی L منتشر نکرده و هنوز حتی مشخص نیست که این خودرو با چه برچسب قیمتی در اختیار علاقه‌مندان آن قرار خواهد گرفت. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالا در سال میلادی آینده این محصول در بازار عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که جیپ در این خصوص چه سیاستی را دنبال می‌کند.

منبع: Motor1

نویسنده: زهرا ملکی

فروش خودرو