فروش مدل مفهومی عجیب لامبورگینی کونتاش

۱۹ مهر ۱۴۰۰ فروش مدل مفهومی عجیب لامبورگینی کونتاش

لامبورگینی کونتاش یکی از جذاب‌ترین و البته جالب توجه‌ترین مدل‌های این غول خودروسازی ایتالیایی است. با اینکه این محصول به خودی خود از طراحی زاویه‌داری برخوردار است، اما مدل مفهومی عجیب و غریبی که از یونایتد نود ساخته است، آن را به یکی از عجیب‌ترین محصولات این صنعت تبدیل می‌کند.

 

 

دلیل طراحی این کانسپت جالب نشان دادن نسخه رزولوشن پایین این خودرو زاویه‌دار است، درست مانند بازی‌های کامپیوتری اولیه و قدیمی که تمامی المان‌هایشان به صورت پیکسلی به نمایش در می‌آمد. مسئول طراحی و ساخت آن رِم دی. کولهاس (Rem D. Koolhaas)، پایه‌گذار برند یونایتد نود (United Nude) است. به زودی نمونه اولیه این ابرخودرو مفهومی به فروش گذاشته می‌شود. همانطور که در تصاویر می‌بینید، این نسخه از لامبورگینی کونتاش مانند یک شی زاویه‌دار است که هیچ شباهتی به خودرو سواری ندارد و بیشتر تداعی‌کننده کشتی‌های فضایی است.

بدنه و نمای بیرونی این کونتاش عجیب و غریب از ۱۲ پنل تشکیل شده که همگی از جنس پلی کربنات هستند. یکی دیگر از مواردی که این خودرو را از دیگر مدل‌های مفهومی عجیب تاریخ صنعت خودروسازی متمایز می‌کند، عدم تعبیه هرگونه چراغ رو بدنه آن است. همانطور که می‌بینید در بخش جلویی و پشتی لامبورگینی کونتاش رزولوشن پایین، هیچ چراغی دیده نمی‌شود؛ اما در عوض یک نوار نورانی در بخش عقبی و لوگوی یونتایند نود در بخش جلویی در مواقع لزوم می‌درخشند.

نمایی از پورشه کونتاش روزولوشن پایین

شاسی این مدل مفهومی از جنس استیل است. از طرف دیگر چیزی به عنوان چرخ در بخش بیرونی دیده نمی‌شود، چرا که چرخ‌ها با میله‌های آهنی سیاه رنگ جایگزین شده‌اند. همانطور که از ظاهر آن پیداست، عملکرد این خودرو چندانی جالب توجه نیست و چنگی به دل نمی‌زند، بنابراین نباید از آن توقع مشخصات فنی خاص یا سرعت بالا داشته باشیم. موتور الکتریکی این مدل از کونتاش تنها ۵ کیلووات توان دارد و با یک گیربکس تک سرعته همراه می‌شود. این نیروی بسیار کم از طریق جعبه سرعت به چرخ‌های پشتی منتقل می‌شود.

فضای کابین دست کمی از طراحی عجیب و غریب بیرونی ندارد. از آنجایی که بخشی به عنوان در تعریف نشده، بدنه آن به صورت یک تکه باز و بسته شده و شرایط را برای ورود و خروج سرنشینان به داخل کابین فراهم می‌کند. در بخش داخلی نیز دو صندلی فلزی پولیش خورده دیده می‌شود که بخش نشیمنگاه آن‌ها با پارچه سیاه رنگ پوشیده شده است. بدون شک یکی از جذاب‌ترین نکات این کونتاش، فرمان خودرو با طراحی شش ضلعی و عجیب آن است که به همراه پنل‌های نشانگر دیجیتالی، فضایی آینده‌نگرانه به کابین می‌بخشد.

در حال حاضر لامبورگینی کونتاش رزولوشن پایین به موزه خودرو پِتِرسِن (Petersen Automotive Museum) تعلق دارد، اما از قرار معلوم در روز ۱۶ اکتبر سال میلادی جاری، به فروش گذاشته می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت پایه این خودرو در مزایده از ۴۵ هزار دلار آغاز می‌شود.

فروش فوری خودرو

منبع: motor1

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان