انواع خدمات آنلاین خودرو

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ انواع خدمات آنلاین خودرو

داشتن خودرو علاوه بر مزایای فراوان، هزینه‌هایی نیز دارد. ماشین هر از گاهی به تعمیر و تعویض قطعات نیاز دارد و خرج‌تراشی می‌کند. این در حالی است که مشغله زیاد در دنیای امروزی، فرصت مراجعه حضوری برای سرویس خودرو و پرداخت هزینه‌های مربوطه را از مالکین وسایل نقلیه گرفته است. ولی خوشبختانه به لطف فراگیری و گسترش اینترنت، سرویس‌های متعددی برای انجام خدمان آنلاین خودرو از طریق وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در دسترس کاربران قرار دارند. خدمات خودرویی آنلاین به شما اجازه می‌دهند بدون نیاز به مراجعه حضوری، سرویس‌های لازم برای وسیله نقلیه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در مکان دلخواه دریافت کنید.

تعمیر خودرو در محل

تعمیر خودرو در محل

خدمات مکانیکی اینترنتی، یکی از پرکاربردترین خدمات آنلاین خودرو به حساب می‌آید. خودرو پیش از خراب شدن، علائم متعددی را نشان می‌دهد که در صورت آشنایی با آن‌ها می‌توان پیش از وقوع خرابی به تعمیرگاه مراجعه و ایراد را برطرف کرد. با این وجود برخی مشکلات به یکباره و بدون هیچ علامت قبلی اتفاق می‌افتند. مثلا در پارکینگ منزل هر چه استارت می‌زنید، خودرو روشن نمی‌شود. یا حین رانندگی در جاده احساس می‌کنید موتور خودرو، قدرت خود را از دست داده است. خوشبختانه بیشتر ایرادات فنی ماشین در محل قابل تعمیر هستند. کافیست یک تعمیرکار ماهر به همراه مجموعه کامل وسایل و لوازم موردنیاز، خود را به محلی که ماشین خراب شده است، برساند.

خدماتی همچون تعویض باتری، تعویض روغن موتور، تعویض شمع و وایر، تعویض لنت، تعمیر سیستم برق رسانی خودرو، نصب و تعمیر سیستم مولتی مدیا، نصب و تعمیر دزدگیر و… جزو سرویس‌هایی هستند که به مراجعه حضوری به تعمیرگاه احتیاج ندارند. در صورت مشاهده چنین معایبی می‌توانید از اپلیکیشن‌های تعمیرات و مکانیک سیار استفاده کنید و منتظر رسیدن تعمیرکار متخصص بمانید.

بنزین آنلاین

هر راننده‌ای ممکن است با مشکل تمام شدن بنزین خودرو پیش از رسیدن به جایگاه سوخت‌رسانی مواجه شود. در جاده‌های ناآشنا که فاصله با نزدیک‌ترین پمپ بنزین مشخص نیست، احتمالا به سوخت‌رسانی سیار نیاز پیدا می‌کنید. این سرویس یکی از پرطرفدارترین خدمات خودرویی آنلاین است که آسودگی خیال را به رانندگان هدیه می‌دهد. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید وسیله نقلیه خود را به پمپ بنزین برسانید، کافیست از اپلیکیشن‌های سوخت‌رسانی آنلاین کمک بگیرید.

خرید قطعات خودرو

در حال حاضر فروشگاه‌های آنلاین بسیاری در حوزه لوازم یدکی ماشین فعالیت می‌کنند و دارای وب‌سایت و اپلیکیشن مخصوص خود هستند، یا محصولات خود را در اپلیکیشن‌های جامع‌تری عرضه می‌کنند. وجود چنین فروشگاه‌هایی را می‌توان جزو خدمات آنلاین خودرو در نظر گرفت. با استفاده از این سرویس‌های اینترنتی می‌توانید قطعات مورد نیاز ماشین را از بین برندهای مختلف به راحتی خریداری کنید. ناگفته نماند که در هنگام خرید باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید:

  • حتما به سراغ فروشگاه‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک بروید.
  • هنگام پرداخت پول، حتما آدرس درگاه انتقالی را با آدرس اصلی بانک انطباق دهید.
  • هنگام خرید قطعات یدکی خودرو به ضمانت اصالت کالا و حمل بار دقت کنید.

کارواش آنلاین خودرو

سرویس‌های اینترنتی به حدی متنوع و کاربردی شده‌اند که حتی نیاز مراجعه حضوری به کارواش را برطرف می‌کنند. بعضی اپلیکیشن‌های موبایل، راهکاری آسان و سریع برای درخواست شستشوی ماشین هستند. با نصب این اپلیکیشن‌ها، در زمان و مکان دلخواه می‌توانید خدماتی مثل کارواش، صفرشویی، موتورشویی و پولیش ماشین را دریافت کنید.

خرید آنلاین بیمه

یکی دیگر از کاربردی‌ترین خدمات آنلاین ماشین، به خرید انواع بیمه مربوط می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری برای خودرو و بیمه بدنه، یک بیمه اختیاری محسوب می‌شوند. رانندگی با خودروی فاقد بیمه ثالث یا بیمه ثالث منقضی‌شده، جزو تخلفات رانندگی به حساب می‌آید و جریمه به همراه دارد.

سایت‌های معتبری در زمینه فروش و تمدید بیمه شخص ثالث و بدنه فعال هستند که لزوم مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه را برطرف می‌کند. در این سایت‌ها می‌توانید بیمه‌های مختلف، شرایط و تخفیف‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه و مطلوب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در این صورت مدارک لازم برای صدور بیمه‌نامه یا تمدید آن باید با کیفیت قابل قبولی اسکن و در سایت مربوطه بارگذاری شود. پس از مدتی بیمه‌نامه از طریق پیک یا پست به دست شما می‌رسد.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو

شاید بهترین سرویس آنلاین خودرویی، قابلیت پرداخت خلافی خودرو است. در گذشته برای استعلام و پرداخت تخلفات ماشین، مالک باید ازدحام و اتلاف وقت در دفاتر پلیس راهنمایی و رانندگی را تحمل می‌کرد. ولی حالا با استفاده از اپلیکیشن‌های متعدد به راحتی می‌توانید از تخلفات رانندگی و خلافی خودرو مطلع شود و فورا آن‌ها را تسویه کنید.

استعلام و پرداخت مالیات و عوارض خودرو

استعلام و پرداخت مالیات و عوارض خودرو

پرداخت مالیات را می‌توان جدیدترین خدمات آنلاین خودرو در نظر گرفت. سامانه سمیع برای تسویه‌حساب مالیاتی خودروها راه‌اندازی شده است که به کاربر اجازه می‌دهد مالیات سالانه، آزادراهی و در صورت سکونت در شهر تهران، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را مشاهده و بدون کوچک‌ترین دردسری پرداخت کند. البته اپلیکیشن‌ها و سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که از اعتبار کافی برای پرداخت عوارض ماشین برخوردار هستند، ولی توصیه می‌شود همیشه از مرجع اصلی استفاده کنید.

درخواست آنلاین کارشناسی خودرو

از دیگر خدمات خودرویی آنلاین می‌توان به درخواست برای کارشناسی و قیمت‌گذاری خودرو اشاره کرد. پلتفرم‌های اینترنتی متعددی وجود دارند که در صورت هماهنگی با آن‌ها، فرد یا تیم متخصص از کارشناسان خودرویی را عازم محل تعیین‌شده توسط شما می‌کند تا بخش‌های مختلف خودرو را مورد بررسی و عیب‌یابی قرار دهند و در نهایت با توجه به سلامت کلی و پارامترهای دیگر، تخمینی از قیمت واقعی ماشین را اعلام کنند.

خودرو45 نیز سرویس کارشناسی خودرو را ارائه می‌دهد. البته این خدمت آنلاین خودرو مخصوص افرادی است که قصد فروش ماشین را دارند. این کار در یکی از شعب خودرو45 در سراسر کشور قابل انجام است.

خرید و فروش خودرو دست دوم

در حال حاضر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند ماشین خود را بفروشید، یا به دنبال خودرو مناسب با بودجه خود بگردید. در واقع آن‌ها رابط میان فروشنده و خریدار هستند و اگرچه باقی مراحل باید به صورت حضوری انجام شوند، ولی دست‌کم بستری عالی برای آگاهی از وضعیت بازار دست دوم هستند.

خودرو45 به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش خودرو در ایران، امکان فروش سریع، امن و آسان خودرو نو و کارکرده را فراهم کرده است. برای این کار فقط کافی است مشخصات خودرو و شماره تماس را در سایت خودرو45 بنویسند. سپس وقتی برای کارشناسی خودرو در شعبه تعیین می‌شود. بعد از کارشناسی و تعیین قیمت، باقی کارهای پرداخت عوارض و تعویض پلاک و… توسط خودرو45 انجام خواهد شد.

نتیجه گیری

با افزایش دسترسی همگانی به اینترنت، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند که لزوم مراجعه حضوری برای تعمیر و سرویس خودرو و همین‌طور پرداخت خلافی و مالیات را از بین می‌برند. از جمله سرویس آنلاین خودرو می‌توان به مواردی همچون سوخت‌رسانی، کارواش، خرید قطعات یدکی، خرید بیمه و… اشاره کرد. تنها کافی‌ست به وب‌سایت یا اپلیکیشن ارائه‌دهنده این خدمات مراجعه کنید و سرویس موردنظر را درخواست دهید تا در اسرع وقت و در مکان دلخواه از آن بهره‌مند شوید.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45