خرید خودرو در هلند

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ خرید خودرو در هلند

خرید خودرو در هلند هم مانند هر کشور اروپایی شرایط خاص خود را دارد. حالا اگر به هر دلیلی که قصد دارید در هلند اقامت داشته باشید، چه برای کار، چه تحصیل و حتی برای زندگی دائم، داشتن یک خودرو می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی زیادی بکند. اما برای یک تازه وارد خصوصاً اگر قبلاً هم به این کشور سفر نکرده باشید، دانستن قوانین و مقررات مربوط به خرید خودرو، آشنایی با قیمت روز خودرو صفر و کارکرده و مقررات راهنمایی و رانندگی هلند از ضروریات خواهد بود.

در چنین شرایطی درگیر دردسرها و مشکلات ناخواسته نخواهید شد. در این راهنما صفر تا صد بازار خودرو هلند، خرید خودرو در این کشور و قوانین رانندگی آن بررسی می‌شود.

بررسی بازار خودرو در هلند

اگرچه بازار خودرو اروپا از جمله کشور هلند با کشور ما قابل مقایسه نیست، اما در یکی دو سال اخیر صنعت خودرو این کشور هم نه تنها رشدی را تجربه نکرده است، بلکه با افت چند درصدی هم روبرو بوده است. اوج افت این صنعت در هلند مانند بسیاری دیگر از کشورها هنگام شیوع کرونا بود. در سال 2020 میزان فروش خودرو در هلند حدود۳۵۷ هزار و ۴۱۴ دستگاه بود که نسبت به نرخ مشابه سال ۲۰۱۹ افت ۲۰.۶ درصدی را تجربه کرد.

در این بین بیشترین ضرر برای خودروسازی فولکس واگن با افت ۳۰ درصدی ثبت شد. در سال ۲۰۲۰ تقریباً قیمت خرید یک خودرو بنزینی در هلند چیزی حدود ۳۳.۹۰۰ یورو بود. در مقابل خودروهایی که سوخت الکتریکی داشتند در رده گران‌قیمت‌ترین خودروهای هلند قرار گرفتند. قیمت روز خودرو در این کشور برای اتومبیل‌های متوسط رو به بالا بیش از ۱۰۰ هزار یورو است.

این در حالی است که قیمت خودرو کارکرده در هلند بسته به سن دستگاه متغیر است. برای مثال میانگین قیمت یک خودرو سه تا پنج ساله در این کشور حدوداً ۱۷ هزار یورو بود که شاید بعد از گذشت چند سال کمی رشد قیمت را تجربه کرده باشد. بنابراین برای خرید خودرو در هلند متناسب با بودجه خود می‌تواند طیف گسترده‌ای از قیمت‌های پایین تا فوق‌العاده بالا را مشاهده کنید.

خرید و فروش خودرو در هلند

خرید خودرو در هلند مراحل خاص خود را دارد. برای مثال از ابتدا باید علاوه بر داشتن گواهینامه این کشور و یا یک گواهینامه رانندگی بین‌المللی با یک سری شرایط دیگر هم آشنا باشید. یکی از مهم‌ترین مراحل خرید خودرو در این کشور ثبت‌نام در RDW است.

تمام اتومبیل‌ها، موتورسیکلت‌ها و تریلرهای بالای ۷۵۰ کیلوگرم موظف هستند که در سامانه RDW ثبت‌نام کنند. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، رانندگی با خودرو خریداری شده غیرقانونی است. این کار برای مالیات جاده و بیمه مسئولیت انجام می‌شود.

از طرفی شاید جالب باشد که بدانید هنگام خرید خودرو در هلند، می‌توانید برای کم کردن قیمت خودرو چانه بزنید. همچنین می‌توانید از یکی از روش‌های خرید اتومبیل به صورت مدرن در این کشور بهره‌مند شوید. کافیست از نمایندگی‌های آنلاین مثل باینکو خودرو خود را خریداری کنید. خیال شما بابت این شیوه خرید هم راحت خواهد بود، زیرا تمامی خودروها ۱۸۰ روز گارانتی دارند.

برای فروش خودرو خود در هلند هم چند راه پیش رو دارید. اینکه تبلیغ فروش خودرو را در سایت‌های مرتبط قرار دهید، خودرو خود را به یک فروشنده اتومبیل بفروشید و یا خودرو را در یک سایت حراج قرار دهید تا بالاترین پیشنهاد قیمتی را داشته باشید.

قوانین اخذ گواهینامه در هلند

برای گرفتن گواهینامه در هلند هم باید مراحل خاصی را طی کنید.

  • حداقل سن برای دریافت گواهینامه در هلند ۱۷ سال است.
  • حداقل سن برای شرکت در آزمون رانندگی با اتوبوس در هلند ۱۸ سال است.
  • برای دریافت گواهینامه رانندگی در هلند باید آزمون تئوری و عملی را در اداره مرکزی آزمون راننده وسایل نقلیه موتوری، با موفقیت پشت سر بگذارید.
  • اگر به طور موقت در هلند هستید، می‌توانید از گواهینامه خارجی استفاده کنید. در غیر این صورت بسته به کشور صادر کننده گواهینامه باید طی یک دوره زمانی مشخص گواهینامه هلندی بگیرید.
  • افرادی که برای اولین بار در آزمون رانندگی هلند موفق می‌شوند، قادر خواهند بود برای ۵ تا ۷ سال با گواهینامه مبتدی رانندگی کنند.
  • در هلند برای تخلفات رانندگی جریمه می‌شوید. به این منظور اگر امتیاز جریمه شما از حد مجاز بیشتر شود، گواهینامه خود را از دست می‌دهید. در چنین شرایطی باید دوباره آزمون رانندگی را تکرار کنید.
  • هزینه اخذ گواهینامه رانندگی در هلند معادل ۲۴۵۰ یورو است.
  • رانندگی بدون گواهینامه در هلند، مجازات چند ماه حبس یا جریمه را به دنبال دارد.
  • گواهینامه رانندگی در کشور هلند ۱۰ سال پس از صادر شدن اعتبار دارد.

قوانین رانندگی در هلند

قوانین رانندگی در هلند در بسیاری از مواقع سخت‌گیرانه است، بنابراین قبل از رانندگی حتماً با همه این قوانین آشنا شوید.

  • خودروهایی که سر و صدای غیرضروری ایجاد می‌کنند تا ۳۹۰ یورو جریمه می‌شوند.
  • سرعت بالا در رانندگی با توجه به میزان سرعت و منطقه رانندگی بین ۳۰ تا ۳۴۷ یورو جریمه دارد.
  • جریمه برای سبقت در سمت راست جاده ۲۴۰ یورو، عدم بستن کمربند ایمنی ۱۴۰ یورو، گذشتن از چراغ قرمز ۲۴۰ یورو و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ۲۴۰ یورو جریمه دارد.
  • در صورتی که فرد جریمه شود و با وجود یادآوری آن را پرداخت نکند، در مرحله دوم یادآوری مبلغ جریمه سه برابر خواهد شد.
  • اگر هنگام رانندگی میزان الکل در نفس شما بین ۲۲۱ تا ۵۷۱ میکروگرم در هر لیتر تنفس باشد، مشمول پرداخت جریمه می‌شوید. در این شرایط بسته به نظر قاضی ممکن است حتی تا یک دوره زمانی خاص از رانندگی محروم شوید.
  • چراغ‌های جلو خودرو در هلند تنها در شب قابل استفاده هستند.
  • برای رانندگی در هلند همراه داشتن کارت گواهینامه، بیمه خودرو و کارت ثبت‌نام خودرو اجباری است.
  • در کشور هلند حین رانندگی باید توجه ویژه به دوچرخه‌سواران داشته باشید.
  • پارک کردن خودرو در محل مخصوص معلولین نیز منجر به جریمه شدن شما می‌شود.

خودروهای پرطرفدار در هلند

برای خرید خودرو در هلند، شاید دوست داشته باشید با لیست اتومبیل‌های پرطرفدار در این کشور هم آشنا باشید. در ادامه مجموعه‌ای فوق‌العاده مشهور از مارک‌های برتر دنیا که در هلند نیز پرطرفدار هستند.

جمع‌بندی

هلند یک کشور گران‌قیمت است که شما حتی برای استفاده از جاده مجبور به پرداخت مالیات هستید. از طرفی برای خرید خودرو در هلند به عنوان یک فرد خارجی یا مهاجر لازم است که با قوانین و مقررات این کشور آشنا باشید.

با این اوصاف با آگاهی از قوانین رانندگی و استفاده از خودرو و با توجه به بودجه خود می‌توانید یک خودرو کارکرده یا یک خودرو خارجی صفر را خریداری و از آن در این کشور استفاده کنید.فروش آنلاین خودرو

نویسنده: سهیلا سلحشور