خودروهای اقتصادی سال 2020 از نگاه مجله Digital Trends

۱۵ دی ۱۳۹۹ خودروهای اقتصادی سال 2020 از نگاه مجله Digital Trends

تا به حال به مزیت‌‌های خودروهای کم مصرف فکر کرده‌اید؟ ماشین‌های کم مصرف و دوست دار محیط زیست، نکات مثبتی دارند که بر هیچکس پوشیده نیست. این خودروها علاوه بر اینکه به کره زمین آسیب کمتری وارد می‌کنند، از لحاظ اقتصادی هم چه به هنگام خرید و چه به هنگام تعمیرات، مقرون به صرفه هستند! این خودروهای اقتصادی، تقریبا همه مدل ماشینی را از شاسی بلند، کراس‌اوور، سدان و… در بر می‌گیرند؛ حتی لازم نیست نگران اندازه این مدل‌ها باشید چرا که در هر اندازه‌ای ارائه شده‌اند. تقریبا تمامی برندهای خودروسازی معروف، محبوب و باکیفیت، خودروهای اقتصادی ساخته‌اند. اما باز با این حال، خیلی از افراد هنوز  به استفاده از این محصولات دوست داشتنی روی نیاورده‌اند. چرا؟ شاید دلیلش این باشد که نمی‌دانند کدام مدل از کدام برند نسبت به دیگر محصولات برتری دارند. بنابراین تصمیم داریم در این مطلب لیستی از اقتصادی‌ترین ماشین‌های سال 2020 را به شما معرفی کنیم. این لیست شامل پیک‌آپ، ماشین‌های جمع و جور و کوچک، سدان‌ها و انواع و اقسام ماشین‌ها می‌شود.

برترین خودروی اقتصادی

هوندا فیت (Honda Fit)

بهتر است لیست را با بهترین خودروی کم مصرف سال یعنی هوندا فیت آغاز کنیم.

برجسته‌ترین ویژگی این محصول این است که بدون آسیب زدن به کیفیت یا کاربرد، از لحاظ مصرف سوخت بسیار مقرون به صرفه است. این مدل که هر 36 مایل تنها یک گالن سوخت مصرف می‌کند، توانسته است توجه طرفداران محیط را حسابی به خود جلب کند. این که یک محصول از لحاظ سوخت اقتصادی باشد، به آن معنا نیست که چیزی از کیفیتش کم می‌شود و هوندا فیت این را به خوبی ثابت کرد. رانندگی با این ماشین جادار، خیلی سرگرم کننده است. در حالی که برخی از رقبا، کیفیت را فدای کاهش مصرف سوخت می‌کنند، هوندا یک ماشین استاندارد تمام عیار است.

زمانی که صندلی‌های داخل کابین تا شوند، فضای بخش بار به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. مدل‌های پایه از یک صفحه سرگمی 5 اینچی و یک سیستم صوتی با کیفیت با چهار اسپیکر بهره می‌برند، اما در مدل‌های پیشرفته‌تر، از تکنولوژی‌هایی مثل Apple CarPlay، Android Auto، یک صفحه سرگرمی 7 اینچی و سیستم صوتی با هفت اسپیکر، استفاده شده است.

 

هوندا فیت (Honda Fit)

برترین سدان اقتصادی

 تویوتا کمری (Toyota Camry)

تویوتا کمری هم مانند مورد پیشین، در عین کم مصرف بودن بسیار راحت است و ارزش خریدن دارد. این سدان دوست داشتنی هر 52 مایل، یک گالن سوخت مصرف می‌کند. کمری یکی از آن مدل‌هایی است که در بازار خودرو قدمت دارند و به راحتی و پایداری معروف هستند. نسل حاضر در بازار، مزیتی نسب به نسل‌های پیشین دارد که آن هیبرید بودن آن است. همین موضوع باعث شد که این مدل، تبدیل به اولین سدانی شود که بیش از 50 مایل را تنها با یک گالن سوخت طی می‌کند. البته که حتی مدل غیر هیبرید کمری نیز بسیار اقتصادی است. مدل اولیه از یک موتور 2.5 لیتری با 203 اسب بخار نیرو می‌گیرد. به کمک این موتور، کمری غیر هیبرید 34 مایل را با یک گالن بنزین طی می‌کند. موتور مدل پیشرفته‌تر، یک پیشرانه V6 3.5 لیتری با 301 اسب بخار است.

مهم نیست کدام موتور را انتخاب می‌کنید زیرا تمامی مدل‌های کمری مجهز به یک صفحه سرگرمی 7 اینچی، Apple CarPlay، Android Auto و 10 عدد ایربگ هستند.

 تویوتا کمری (Toyota Camry)

برترین مدل هیبرید کم مصرف

هیوندای ایونیک هیبرید (Hyundai Ioniq Hybrid)

حتما با خود می‌گویید که چرا یک خودروی هیبرید باید در لیست بهینه‌ترین خودروها از لحاظ اقتصادی قرار بگیرد، اما باید بدانید که هیوندای ایونیک هیبرید، مزیت‌های بیشتری نسبت به دیگر موارد این لیست دارد. این مدل ارزان، در مجموع برای هر 58 مایل، به یک گالن سوخت نیاز دارد. مدل پیشرفته آن که به یک صفحه سرگرمی 10.25 اینچی، صندلی‌های چرمی، گرم کن صندلی‌های جلو و هشت اسپیکر مجهز است، این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد.

همه مدل‌های ایونیک، 139 اسب بخار نیرو دارند که شامل  یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری و یک موتور الکتریکی می‌شوند که به یک پک باتری کوچک متصل است. بدون اینکه نگران پیدا کردن ایستگاه شارژ یا مسائلی از این قبیل باشید، می‌توانید از رانندگی با این ماشین نهایت لذت را ببرید.

هیوندای ایونیک هیبرید (Hyundai Ioniq Hybrid)

برترین تراک کم مصرف

 شورولت کلرادو دورامکس (Chevrolet Colorado Duramax)

این مدل یک پیک‌آپ تراک سرسخت و محکم است که به محض ورود به بازار، عرصه را بر رقبای خود تنگ کرد. این شِوی محبوب، مفهوم پیک‌آپ سایز متوسط را که در اواسط سال 2019 باب شد، تغییر داد و با استفاده از موتور دیزلی چهار سیلندر و 2.8 دورامکس جنرال موتور (General Motorsخودش را در دل همه جا کرد. موتور شوی کلرادو که برای هر 23 مایل یک گالن سوخت مصرف می‌کند، به نسبت موتور دیگر پیک‌آپ‌های موجود در بازار بسیار به صرفه است. یعنی در عین حال هم نیاز یک ماشین تنومند را برطرف می‌کند، هم به محیط زیست آسیب کمتری می‌زند. نیروی این پیشرانه دورامکس 181 اسب بخار و گشتاور آن 500 نیوتون.متر است. رانندگی با این شوی زیبا هم آسان است، هم دلپذیر.

 شورولت کلرادو دورامکس (Chevrolet Colorado Duramax)

برترین خودروی لاکچری کم مصرف

 آئودی (Audi A4)

اگر به دنبال یک ماشین لوکس راحت، باکلاس و نسبتا ارزان (به نسبت دیگر خودروهای لاکچری موجود در بازار) هستید، این آئودی جذاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

A4 برای پیمودن هر 30 مایل، به یک گالن بنزین نیاز دارد. بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها بر روی این مدل تعبیه شده و در عین حال، بسیار بهینه است. شاید این مدل مانند کواترو (Quattro) مجهز به سیستم AWD نباشد، اما باز هم چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌شود. صفحه نمایش موجود در کابین که مجهز به Apple CarPlay  و Android Auto است، اطلاعات بیشمار و مفیدی را در خط دید راننده قرار می‌دهد. یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری، نیرویی برابر 188 اسب بخار و گشتاوری معادل 319 نیوتون.متر کرده و چرخ‌های A4 را به حرکت در می‌آورد. شاسی آن به گونه‌ای طراحی شده که راننده نهایت بهره را از نیروی این مدل دوست داشتنی می‌برد.

 آئودی (Audi A4)

برترین ماشین اسپرت کم مصرف

فیات 124 اسپایدر (Fiat 124 Spider)

رانندگی با یک ماشین اسپرتی بسیار سرگرم کننده و جذاب است. حالا تصور کنید پشت فرمان یک خودروی اسپرت نشسته‌اید که علاوه بر هیجان انگیز، بسیار هم کم مصرف است! فیات 124 اسپایدر رقیب سرسختی برای مزدا MX-5 میاتا (Mazda MX-5 Miata) محسوب می‌شود.

مهندسان برای طراحی شاسی آن، از شاسی‌های دهه 60 میلادی الهام گرفته اند. این ماشین جذاب هر 30 مایل، به یک گالن سوخت نیاز دارد و پیشرانه 1.4 لیتری و چهار سیلندر آن، متعلق به برند فیات است. همچنین یک گیربکس شش سرعته بر روی آن تعبیه شده است.

فیات 124 اسپایدر (Fiat 124 Spider)

برترین شاسی بلند/کراس‌اوور کم مصرف

مزدا  (Mazda CX-3)

مزدا CX-3 مانند یک شاسی بلند تمام عیار است، البته بدون نقاط ضعفی که یک شاسی بلند معمولا به همراه دارد. در واقع این مدل عضو جدیدی از خانواده کراس‌اوورهای جمع و جور است و مانند یک شاسی بلند ستنی، مجهز به سیستم AWD. این مدل ترکیبی از سک طراحی چشم نواز و موتوری قدرتمند است. این مزدای زیبا برای پیمودن هر 31 مایل، یک گالن بنزین مصرف میکند. با این حال این محصول جمع و جور به حساب می‌آید. موتور تعبیه شده بر روی آن یک پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر است.

مزدا  (Mazda CX-3)

چند نکته مهم که باید درباره خودروهای اقتصادی بدانید

داشتن یک ماشین بهینه به اندازه یک راننده خوب اهمیت دارد. بنابراین تنها تهیه یک ماشین کم مصرف ملاک نیست. رفتار شما در حین رانندگی، تاثیر عمیقی بر کم مصرف یا پرمصرف بودن ماشین شما می‌گذارد. به طور مثال، هرچه نرم‌تر رانندگی کرده و از ترمزهای ناگهانی دوری کنید، بهتر است. همچنین تاثیر خاموش بودن کولر به هنگام رانندگی بر روی مصرف سوخت، از کسی پوشیده نیست. در نظر داشته باشید که مدل‌های جدید، قابلیتی به نام «اکو» دارند که تاثیر مثبتی بر مصرف سوخت می‌گذارد.

 

برترین خودرو های سال 2020 به نقل از مجله Kelley Blue Book

 

کیا تلوراید  (2020 Kia Telluride)

کیا تلوراید 2020 یکی از جذاب‌ترین و خوش ساخت‌ترین ماشین‌های سال امسال بود. این شاسی بلند، کابین لوکس و جا دار دارد که در آن سه ردیف صندی با روکش چرم نپا جای گرفته اند.

 

کیا تلوراید 2020

هوندا سیویک  (2020 Honda Civic)

زیبایی نسبی و سلیقه‌ای است، اما در جذابیت و برترین هاچ‌بک و سدان این روزها، یعنی هوندا سیویک 2020 شکی نیست. در بین ماشین‌های جمع و جوری که در سال 2020 ارائه شدند، این مدل بهترین و خوش ساخت‌ترین بود.

 

هوندا سیویک

هیوندای کونا  (2020 Hyundai Kona)

هیوندای کونا الکتریک یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های بازار از لحاظ مصرف سوخت است. به لطف موتور قدرتمندی که دارد، کونا برای رانندگی‌های روزانه و شبانه در شهر بسیار سریع است.

 

هیوندای کونا 2020

هوندا  (2020 Honda CR-V)

ماشین‌ بازهای حرفه‌ای، همیشه به گروه خاصی از ماشین‌‌های بازار علاقه نشان می‌دهند. به طور مثال یا عاشق آفرودرهای پرقدرت هستند، یا از طرفداران پیک‌آپ‌های بزرگ به حساب می‌روند. با این حال این هوندا توانست به قدری عملکرد مثبتی نشان دهد که همه عشق ماشین‌ها طرفدارش شوند.

 

هوندا CR-V 2020

هیوندای سانتافه  (2020 Hyundai Santa Fe)

سانتافه یک کراس‌اوور متوسط است که در بین طرفداران کمپانی هیوندای محبوبیت خاصی دارد. این ماشین که نسل به نسل بهتر می‌شود، توانست با مدل سال 2020 بازار قبضه کند.

 

هیوندای سانتافه 2020

فورد اکسپدیشن  (2020 Ford Expedition)

فورد اسکپدیشن عظیم الجثه توانست در کنار دیگر خواهر و برادرهایش یعنی فورد اسکیپ (Ford Escape) و فورد اکسپلورر (Ford Explorer) در لیست برترین‌های سال 2020 قرار گیرد. موتور قدرتمند و 375 اسب بخاری این مدل به همراه گیربکس 10 سرعته آن، در بازار شاسی بلندهای بزرگ غوغا به پا کرد.

 

فودر اکسپدیشن 2020

شورولت کلرادو  (2020 Chevrolet Colorado)

هیچ لیست برترینی بدون یک محصول از شورولت آمریکایی لطفی ندارد. این شورولت در بازار پیک‌آپ‌های بزرگ و متوسط به هیچ رقیبی مجال نداد و با ویژگی‌های برتری که داشت، به لیست برترین‌ها راه یافت.

 

شورولت کلرادو  2020

فورد  (Ford F-150)

فورد F-150 یکی از مدل‌هایی بود که امسال حسابی سر و صدا کرد. طی مدت زمان اندکی، این مدل به همراه موتور V8 خود توانست به یکی از پرفروش‌ترین‌های آمریکا تبدیل شود. رانندگی با این فورد درست مانند رانندگی با یک ماشین لوکس اما بزرگ است.

 

F-150 2020

هوندا ادیسه  (2020 Honda Odyssey)

کسانی که خانواده‌های بزرگی دارند و به دنبال یک مینی ون هستند، حتما هوندا ادیسه را می‌شناسند چرا که این مدل با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌هایی مانند یک جارو برقی داخلی، دوربین دید در شب و… خود را به بازار ثابت کرد.

 

هوندا ادیسه 2020

هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید  (2020 Honda Clarity PHEV)

هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید توانست در صدر لیست بهترین محصولات هیبرید سال 2020 قرار بگیرد. موتور این سدان متوسط 160 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

 

هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید 2020

لکسوس  (2020 Lexus ES)

به دنبال یکی از بهترین ماشین‌های لوکس بازار هستید؟ حتما نگاهی به لکسوس ES 2020 بیاندازید تا در نگاه اولش عاشقش شوید. این ماشین در عین لوکس و قدرتمند بودن، از باقی رقبا یک سر و گردن بالاتر است.

 

لکسوس 2020 ES

آئودی  (2020 Audi Q3)

این آئودی جذاب برای علاقمندان به شاسی بلندهای نیمه جمع و جور لاکچری بهترین گزینه است. برای طراحی این شاسی بلند پرطرفدار، از برادرش یعنی آئودی Q8 (Audi Q8) الهام گرفته شد.

آئودی Q3 2020

آئودی  (2020 Audi Q5)

جایزه بهترین و برترین شاسی بلند جمع و جور این لیست به آئودی Q5 تعلق می‌گیرد که در عین سادگی، به روزترین تکنولوژی‌ها را ارائه داده و تمامی توقعاتی که از یک ماشین خوب می‌رود را برآورده می‌کند.

آئودی  (2020 Audi Q5)

بی ام و  (BMW X5)

هیچ سالی طرفدارن برند لوکس بی ام و از لیست برترین‌ها ناامید نمی‌شوند، چرا که دست کم تنها یک بار هم که شده، نام برند و محصول مورد علاقه خود را در آن می‌بینند. جایگاه صندلی‌های این شاسی بلند متوسط بسیار راحت و قرارگیری آن‌ها نسبت به یکدیگر بسیار درست است. بنابراین این محصول یکی از جادارترین شاسی بلندهای بازار محسوب می‌شود.

 

بی ام و  (BMW X5)

 

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان