خودرو هایی که ستاره فیلم های جیمز باند شدند

۶ فروردین ۱۴۰۱ خودرو هایی که ستاره فیلم های جیمز باند شدند

سری فیلم‌های جیمز باند از دیرباز بین لیست محبوب‌ترین‌‌های دنیای هالیوود به چشم می‌خورند. فیلم دوست‌ها به دلیل حضور ستاره‌های هالیوودی مورد علاقه خود، عاشق این فیلم‌ها هستند، اما داستان برای «ماشین بازها» کاملا متفاوت است.

انگیزه هرکسی برای فیلم دیدن متفاوت است. بعضی‌ها عاشق بازیگران هستند و برخی دیگر به دنبال صحنه‌های رمانتیک یا کمدی می‌گردند. برخی هم یک فیلم را به عشق دیدن خودروهای جذاب آن و صحنه‌های تعقیب و گریزش تماشا می‌کنند. خوشبختانه سری فیلم‌های جیمز باند، ترکیبی از بیشتر این موارد است.

در طول زمان، یعنی از وقتی که اولین فیلم از این سری با هنرنمایی شان کانری در سال ۱۹۶۲ به نمایش در آمد تا به امروز که چند ماه بیشتر با اکران جدیدترین نسخه آن فاصله نداریم، این فیلم‌ها طرفداران بسیار زیادی پیدا کردند. از حق نگذریم که صحنه‌های اکشن آن‌ها واقعا جذاب و چشمگیر هستند، به قدری که خودروها هم درست مانند بازیگرانش به ستاره‌های هالیوودی تبدیل و بعد از مدتی تاریخ ساز شدند.

البته بر خلاف آنچه خیلی‌ها تصور می‌کنند، آستن مارتین تنها برندی نبود که در این فیلم‌ها حضور داشت. در واقع غول‌های خودروسازی بزرگی از جمله جگوار و مرسدس بنز و آلفا رومئو نیز در روند جذاب‌تر کردن این فیلم‌ها نقش داشته‌اند. با این حساب، برای هر خودرو دوستی واجب است که با برترین و معروف‌ترین خودروهای جیمز باند آشنا شود!

استون مارتین DB5

استون مارتین DB5

آستن مارتین DB5 خودرویی بود که در سومین فیلم از این سری که «انگشت طلا» یا همان Goldfinger نام دارد، حضور پررنگی داشت. در طول تاریخ، هیچکس جسارت توهین به این آستن مارتین را نداشته است، اما در حقیقت این خودرو آنقدرها هم که فکر می‌کنید «همه چیز تمام» نیست.

البته که این خودرو به خودی خود شخصیت کاریزماتیکی دارد که با طراحی جذاب داخلی و خارجی و یک موتور نسبتا قدرتمند همراه می‌شود، اما در همان زمان هم آستن مارتین‌هایی بودند که عملکرد بسیار بهتری داشتند، اما بنا به دلایلی تصمیم بر این شد DB5 قهرمان این فیلم را همراهی کند.

تویوتا 2000GT کانورتیبل

تویوتا کانورتیبل

2000GT کانورتیبل، یک انتخاب بسیار درست و شایسته برای شخصیت جیمز باند در فیلم «تنها دو بار زندگی می‌کنی» (You Only Live Twice) و محصولی از کمپانی تویوتا بود که در سال ۱۹۶۷وارد سینماها شد. به لطف یاماها و یک موتور ۲.۰ لیتری شش سیلندر، این محصول ژاپنی یکی از بهترین‌های دوران خودش بود.

در ابتدا قرار بود که این تویوتا دوست داشتنی با سقف در فیلم حضور پیدا کند، اما از آنجایی که شان کانری محبوب و خوش تیپ قد بلند بود، سقف خودرو می‌توانست به راحتی برایش دردسر ساز شود. بنابراین Toyota 2000GT در نهایت به یک کانورتیبل جذاب و گیرا تبدیل شد.

مرسدس بنز ۶۰۰ و آستن مارتین DBS

استون مارتین DBS

پس از مدل DB5، آستن مارتین DBS به یادماندنی‌ترین و معروف‌ترین محصول از این خودروساز بریتانیایی است که توانست به واسطه این سری فیلم‌ها، از همیشه موفق‌تر ظاهر شود. در ابتدا قرار بر این بود که DBS به یک موتور V8 مجهز شود، اما از بخت بد موتور مورد نظر دیر رسید و با یک پیشرانه خطی شش سیلندر جایگزین شد.

مرسدس بنط ۶۰۰

مرسدس بنز ۶۰۰ یکی دیگر از ستاره‌های کلاسیک و محبوب این فیلم بود. این خودرو دوست‌داشتنی از این برند آلمانی موفق در چند فیلم دیگر نیز ظاهر و با یک موتور۶.۳  لیتری V8 به اصلی‌ترین رقیب باند و خودرو او تبدیل شد.

ماستگ مک ۱

Ford Mustang Mach 1

فورد آمریکایی یکی دیگر از برندهایی بود که توانست در فیلم‌های جیمز باند حضور پیدا کند. در فیلم Diamonds Are Forever یا همان «الماس‌ها همیشگی اند» که در سال ۱۹۷۱ راهی سینما شد، فورد مک ۱ یکی از مهم‌ترین ستاره‌ها بود که با یک موتور ۷.۰ لیتری قدرتمند همراه می‌شد.

لوتوس اسپیریت S1

لوتوس اسپیریت S1

خودرو یا زیر دریایی؟ نمی‌دانیم! تنها چیزی که به جرات می‌توانیم بگوییم این است که لوتوس اسپیریت S1 یکی از ستاره‌های اصلی فیلم دهم این سری یعنی The Spy Who Loved Me بود. این فیلم و خودرو در آن زمان، یعنی در سال ۱۹۷۷، تمامی استانداردهای فیلم برداری را جا به جا کردند!

البته بدون شک در حین انجام کار دردسرهایی هم وجود داشت. مثلا در یکی از صحنه‌ها زمانی که قهرمان فیلم با این خودرو از آب بیرون آمد و در حال حرکت به سمت ساحل بود، یک ماهی را از پنجره خودرو به دریا پرت کرد!

سیتروئن 2CV6

Citroen 2CV6 جیمز باند

از نظر خیلی‌ها، سیتروئن 2CV  یک خودرو بدون نقص و کامل است، چرا که هم طراحی ساده و در عین حال جذابی دارد و هم رانندگی با آن بی‌نهایت لذت بخش است. گلوله‌های زیادی از بدن این خودرو عبور کردند و جای آن‌ها به جذابیت این خودرو فرانسوی افزود. رانندگی با این سیتروئن به قدری آسان بود که قهرمان فیلم For Your Eyes Only (محصول سال ۱۹۸۱)، هیچ مشکلی برای فیلم برداری صحنه‌های تعقیب و گریز نداشت.

آلفا رومئو GTV6

Alfa Romeo GTV6 جیمز باند

شاید کمتر کسی از حضور یک آلفا رومئو در این سری فیلم‌ها باخبر باشد، چرا که همه خودروها در زیر سایه آستن مارتین در تاریکی فرو رفته بودند، اما به لطف آلفا رومئو GTV6 بود که سرنوشت Octopussy تغییر کرد و از فیلمی نه چندان جالب به یک محصول پر بیننده تبدیل شد.

استون مارتین ونکوییش

استون مارتین ونکویش

فیلم بیستم با عنوان Die Another Day یا «یک روز دیگر بمیر» در سال ۲۰۰۲ قدم به سینماها گذاشت. یکی از دلایلی که طرفداران دیوانه وار به سوی سینماها هجوم بردند، آستن مارتین وَنکوئیش بود. خود فیلم نتوانست مانند نسخه‌های قبلی قوی ظاهر شود، اما حداقل وَنکوئیش به ستاره اصلی تبدیل شد چرا که زیبا، پر سر و صدا، سریع و متناسب بود.

استون مارتین DB10

استون مارتین DB10

Daniel Craig ثابت کرد که یک جیمز باند واقعی است. تنها چیزی که او نیاز داشت، یک خودرو زیبا و دلربا بود تا نقش وی را به عنوان یک مامور مخفی تمام عیار و خبره و «سلاح مخفی و قدرتمند بریتانیا» تکمیل کند. یک آستن مارتین DB10 دقیقا همان چیزی بود که کریگ لازم داشت. حالا این خودرو به عنوان جذاب‌ترین کوپه این سری فیلم‌ها شناخته می‌شود.

جگوار CX-75

جگوار CX-75

یکی دیگر از خودروهایی که در فیلم Spectre محصول سال ۲۰۱۵ درخشید، جگوار CX-75 بود. این جگوار به قدری قدر و حرفه‌ای بود که می‌توانست DB10 را درسته قورت دهد. حتی حالا با گذشت شش سال از اکران این فیلم، طرفداران جیمز باند هنوز هم این جگوار با استعداد را فراموش نکرده اند.

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

دینفدر یکی از جوان‌ترین خودروهایی است که در سری فیلم‌های جیمز باند (وقتی برای مردن نیست / No time to die) بازی می‌کند. این خودرو که از طراحی و رنگ خاص و زیبایی بهره می‌برد، با یک پیشرانه ۳۹۵ اسب بخاری همراه می‌شود. کمپانی سازنده ۳۰۰ دستگاه از آن را برای طرفداران پر و پا قرص جیمز باند تولید می‌کند.

رینج روور اسپرت SVR

رینج روور اسپرت SVR

این مدل نیز یک خودرو دیگر بود که در جدیدترین فیلم سری جیمز باند نقش مهمی ایفا کرد. این ماشین توانست به راحتی مفهوم آفرود را جا به جا کند. رینج روور اسپرت SVR که یکی از گران‌ترین خودروهایی بود که در این سری از فیلم‌ها آسیب دید.

فروش آنلاین خودرو

منبع: autocar / manofmany

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان