خودروهای دردسرساز در روزهای بارانی

۱۸ دی ۱۴۰۱ خودروهای دردسرساز در روزهای بارانی

خیلی‌ها دوست دارند در روزهای بارانی، پیاده یا حتی بدون چتر در زیر باران قدم بزنند. از طرفی دیگر برخی هم مانند گربه‌ها، از موش آب کشیده شدن بیزارند. این افراد ترجیح می‌دهند که در این این روزهای زیبا، در ماشین گرم و نرمشان بنشینند و از رانندگی در خیابان‌های خیس لذت ببرند. البته، همه ماشین‌ها هم گرم و مناسب روزهای بارانی نیستند. در واقع، ماشین‌هایی در بازار وجود دارند که بهتر است در این شرایط آب و هوایی خاص، از آن‌ها دوری کنید تا به  برایتان دردسر ساز نشوند. این را هم فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خودروی خوب، در امان نگه داشتن سرنشینان از گزند شرایط جوی مختلف است!

لامبورگینی وِنِنو رودستِر

لامبورگینی وِنِنو رودستِر

اولین ماشینی که در روزهای بارانی باید از رانندگی با آن دوری کنید، این لامبورگینی گران قیمت و البته دلربا است، چرا که مانند دیگر موارد این لیست، سقف ندارد. بدتر از همه این است که سقف، حتی به عنوان یک گزینه هم برای این ماشین لامبورگینی ارائه نشده است! اوضاع وقتی بدتر می‌شود که بخواهید در یک روز بارانی، با موتور قدرتمند و دیوانه‌وار این Veneno Roadster، سرعت را در عرض 2.2 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسانید!

آریل اتم

آریل اتم

می‌دانید چرا آریل اتم نسبت به دیگر ماشین‌های بازار اینقدر سبک است؟ زیرا همه موارد ضروری آن مانند سقف، پنجره‌ها، دیواره‌ها و درها حذف شده اند! دروغ چرا، رانندگی با آن همانقدر که خطرناک به نظر می‌رسد، هیجان انگیز نیز است، اما حس می‌کنید که دست و پایتان را بسته اند و با شلنگ بر رویتان آب می‌پاشند. نکته اینجاست که حتی اگر از کلاه ایمنی استفاده کنید، باز هم شیشه‌اش خیس می‌شود و راهی برای پاک کردن آن ندارید. پس حتی کلاه ایمنی هم چاره روزهای بارانی با اتم نیست.

مورگان سه-چرخ

مورگان سه-چرخ

طراحی این ماشین که تنها سه چرخ دارد، درست مثل مدل‌های خاطره انگیز دهه 30 میلادی است. جایگاه راننده این رودستر، مانند جایگاه خلبان‌ها در جت‌های جنگی است. رانندگی در روزهای سرد و خیس با این سه چرخه، حتی با شنل، عینک مخصوص و لباس گرم هم غیر ممکن است.

رنو اسپایدر اسپرت

رنو اسپایدر اسپرت

در طول تنها سه سال، 1.800 دستگاه از این رنو به فروش رفت. موتور آن مشابه مگان کوپه (Megane Coupe) متعلق به دهه 90 میلادی است. جالب اینجاست که این ماشین فرانسوی، به طور استاندارد شیشه نداشت، اما حداقل در صورت دلخواه می‌توانستید آن را به عنوان یک گزینه خریداری و نصب کنید.

فیات 500 اسپیاجینا

فیات 500 اسپیاجینا

فیات 500 هم درست مانند مدل قبلی بخشی به نام شیشه جلو ندارد. مدل اصلی که در سال 1958 ارائه شد، حتی در هم نداشت، که خوشبختانه این مشکل (البته از نظر ما مشکل است نه طراحان!) حل شد. Spiaggina تا حدی به ماشین‌های اسباب بازی کودکان یا ماشین گلف شباهت دارد.

مک لارن اِلوا

مک لارن اِلوا

این ماشین مک لارن به قدری جذاب است که در نگاه اول، فکر رانندگی در آب و هوای بد و منطق را از سرتان بیرون می‌کند. اِلوا به عنوان یک ادای احترام به پایه گذار کمپانی، یعنی بروس مک لارن (Bruce McLaren) ساخته شد که به ماشین‌های مسابقه‌ای، علاقه وافری داشت. به هر حال الوا به قدری گران است که شاید خود به خود از خرید آن صرف نظر کنید.

استون مارتین V12 اسپیدستر

استون مارتین V12 اسپیدستر

این استون مارتین جذاب و موتور قدرتمندش (که توربو دو قلو V12 است و 709 اسب بخار نیرو و 752 نیوتون.متر گشتاور تولید می‌کند)، به قدری وسوسه انگیز است که در جا هوش از سر آدم می‌برد. با دیدن آن، حتی از فکر خورد و خوراک هم می‌افتید! اما منطقی باشید! این ماشین نه تنها گران (765,000 پوند) بلکه برای روزهای بارانی هم خطرناک است.

نورستِر

نورستِر  (Norster 600R)

این ماشین قورباغه شکل، دو گونه برجسته در دو طرف صورتش دارد و راستش را بخواهید، اصلا جذاب و خوش ساخت نیست! با دیدن این ماشین فنلاندی نه تنها نمی‌خواهید در روز بارانی با آن رانندگی کنید، بلکه حتی نمی‌خواهید در روزهای آفتابی نیز پشت فرمانش بنشینید! شاید تعجب کنید، ولی بیشینه سرعت نورستر، حتی به 100 کیلومتر در ساعت هم نمی‌رسد.

مرسدس بنز SLR استیرلینگ ماس

مرسدس بنز SLR استیرلینگ ماس

قطعا اگر آینده را به شکل یک ماشین به تصویر می‌کشیدیم، شبیه به این مرسدس بنز نقره‌ای و نفس گیر می‌شد. در سال 2009، برای ادای احترام به استیرلینگ ماس از این ماشین بی سقف جذاب رونمایی شد. از آنجایی که این مدل هم شیشه ندارد، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام رانندگی با آن از عینک استفاده کنید.

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان