۱۰ خودروی لاکچری ۲۰۲۲

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰ خودروی لاکچری ۲۰۲۲

خودروهای لوکس همیشه طرفداران زیادی دارند. حتی اگر مایل یا قادر به تهیه‌ یک خودروی لوکس نباشیم، باز هم از دیدن طراحی ظریف و زیبای آن لذت برده و این ماشین‌های زیبا را تحسین می‌کنیم. معیار سنجش کیفیت این ماشین‌های جذاب، تنها قیمت بالا یا استفاده از آخرین تکنولوژی روز در هنگام ساخت آن نیست، بلکه پرستیژ و کلاسی است که به همراه دارند. اکثر افراد هم بیشتر شیفته همین پرستیژ هستند، نه چیزهای دیگر.

خودرو لوکس، شامل مدل‌هایی می‌شود که در عین شیک بودن، بسیار راحت هستند. اکثر این ماشین‌ها بزرگ و جادار مانند برخی از لیموزین‌ها، شاسی بلندها و بعضی از خودروهای سدان‌ هستند. معمولا افرادی که این ماشین‌ها را خریداری می‌کنند، یا خودشان آن را می‌رانند یا راننده دارند. این بدان معناست که شرایط بخش جلویی و پشتی کابین، باید مطلوب و راحت باشد. همچنین داشتن عملکرد خوب و حس و تجربه آرام به هنگام رانندگی و سفر با این مدل‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، ماشین‌های لوکس باید سمبل راحتی و کلاس باشند. در عین حال باید با بهره گرفتن از آخرین تکنولوژی و رابط کاربری مناسب، برای بسیار از افراد مانند یک دفتر کار متحرک عمل کنند و به همان اندازه کامل باشند.
پس از لیست سال گذشته خودروهای گران قیمت و لوکس ۲۰۱۹، اکنون به سراغ لیستی از ۱۰ خودروی لاکچری برتر سال ۲۰۲۰ رفته‌ایم تا علاقمندان به آشنایی با برترین و لوکس‌ترین خودروهای دنیا، با جدیدترین و لوکس ترین خودروهیا 2020 نیز آشنا شوند. این مدل‌ها بسیار راحت هستند و تجربه‌های باورنکردنی برای صاحبان خود به همراه دارند. تمامی این ماشین‌ها، محصولات برندهای معتبر و نام آشنای صنعت خودروسازی هستند، برندها و کمپانی‌هایی که سال‌ها است در عرصه طراحی و ساخت خودروهای لاکچری حضور دارند و ثابت کرده‌اند که لایق اعتماد مشتریان هستند.

۱. مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس

تصمیم ساخت بنز کلاس S مساوی با تصمیم ساخت بهترین خودوری دنیا بود. در واقع شاید بنز کلاس S به اندازه جگوار ایکس جی  (Jaguar XJ) از لحاظ بصری جذاب و گیرا نباشد، اما بسیاری معتقدند که رانندگی با آن تجربیاتی به همراه دارد که بسیار از ظاهر دیگر ماشین‌های لوکس جذاب‌تر است. عملکرد این مدل، همانطور که توقع می‌رفت کاملا اعلا و استثنایی بود. فاصله بین چرخ‌های آن، باعث می‌شود که سخت‌تر و مستحکم‌تر از دیگر مدل‌ها به نظر برسد. استانداردهای استفاده شده در این مدل، بسیار بالاست. به هنگام خرید این محصول، با گزینه‌های مختلفی برای انتخاب موتورهای آن مواجه می‌شوید. مهندسی و طراحی این مدل به گونه‌ای است که رانندگی با آن، آرام، بی صدا و راحت باشد. به عقیده برخی از منتقدان، تکنولوژی استفاده شده در این مدل، به خوبی مدل‌های هم سن و سالش نیست، اما همچنان نفس‌گیر است. رقیب اصلی این محصول دوست داشتنی، رولز رویس فانتوم (Rolls-Royce Phantom) است.

۲. رنج روور

رنج روور 2020

نسل چهارم رینج روور که جدیدترین نسل آن محسوب می‌شود، با داشتن طراحی باورنکردنی، بدنه آلومینومی و ظاهری فوق لوکس، یک انقلاب اساسی در تاریخ کمپانی سازنده آن محسوب می‌شود. با این حال به دلیل نداشتن قابلیت آفرود، این مدل مورد انتقاد قرار گرفته است. اگر درباره فضای داخل کابین می‌پرسید، باید بگوییم که فضای  جادار آن، به صندلی‌های بسیار راحت مزین شده است. جایگاه راننده به اندازه‌ای راحت و درجه یک است که راندن خودرویی با این اندازه را برایتان بسیار آسان می‌کند. بدنه سنگین و وزین آن، برای رانندگی در جاده‌های خشن و ناملایم مناست است، به گونه‌ای که اصلا ناملایمات جاده را احساس نمی‌کنید. از نظر برخی، این مدل بیش از اندازه سنگین است. بنابراین وزن زیاد این ماشین‌ محبوب، تنها نقطه ضعف آن است. با این ماشین، احساس می‌کنید که خاص هستید و در پایان روز حس خوبی خواهید داشت.

جالب است که این خودرو در لیست خودروهای لوکس ۲۰۱۹ در مقام هفتم قرار داشت و اکنون به عنوان دومین خودرو لوکس ۲۰۲۰ معرفی شده است.

۳. آئودی ای ترون کوآترو

آئودی E ترون کوآترو 2020

 

کم کم وارد دوره پادشاهی و حکومت ماشین‌های الکتریکی می‌شویم. به دوره‌ای رسیده‌ایم که انواع این محصولات را، مانند ماشین‌های بزرگ، کوچک، سریع و… را در بازار می‌بینیم. مدل E ترون، اولین قدم کمپانی آئودی در تولید ماشین‌هایی که آلایندگی‌شان صفر است بود. ترکیب سیستم 4WD و سرعت بالا، تبدیل به ترکیبی استثنایی برای این ماشین لوکس شده است. هرچی از خوبی‌های این مدل بگوییم کم است. از ویژگی‌های بارز آن، می‌توان به بی سر و صدا بودن و راحتی آن اشاره کرد. نسل خودورهای لاکچری آئودی، صنعت خودروسازی را به هنر و زیبایی مزین کردند. این مدل از بسیاری از ماشین‌های الکتریکی دیگر محبوب‌تر است.

۴. تسلا مدل  S

همانطور که می‌دانید، این مدل محصول یکی از پایه گذاران ساخت خودروهای الکتریکی در عصر مدرن است، یعنی ایلان ماسک. مدل S، مانند بسیاری دیگر از محصولات تسلا با کیفیت و خلاقانه است. تفاوت آن با دیگر مدل‌های کمپانی تسلا، در سرعت بالا و لوکس بودن آن است. به هنگام خرید این محصول، می‌توانید از بین دو پک باتری، پک مورد نظر خود را انتخاب کنید. عملکرد مدل S، دقیقا مانند یک خودرو دیزلی با کیفیت و مرغوب است. کابین این ماشین لوکس و دوست داشتنی ساکت و جادار بوده و فضای بخش بار آن نیز جادار و بزرگ است.

تسلا مدل 2020 S

۵. آئودی (A8)

آئودی مدل 2020 A8

جدیدترین نسل از آئودی A8، بسیار بیشتر از یک ماشین قوی است. با استفاده از بدنه باکیفیت، تکنولوژی روز دنیا و یک موتور قوی، این محصول تبدیل به یک غول لوکس و جذاب تبدیل شده است. با روشن کردن این مدل، وارد دنیای شگفت انگیز ماشین‌های خودران می‌شوید. تکنولوژی استفاده شده در این محصول حتی از مرسدس کلاس S هم پیشرفته‌تر است. مانند اکثر مدل‌های این لیست، این محصول هم با پیشرانه‌های مختلفی ارائه می‌شود که همگی قوی و باکیفیت هستند. منتقدان باور دارند با اینکه این مدل بسیار جذاب و باکیفیت است، اما گرما و فضای داخلی دوست داشتنی مرسدس S کلاس را ندارد.

۶. بی ام و سری ۷

بی ام و سری 7 مدل 2020

این مدل قدمتی طولانی دارد. اولین مدل از بی ام و سری ۷ در سال ۱۹۷۷ وارد بازار شد و همواره در سایه مرسدس بنز زندگی کرده است. اما جدیدترین مدل این سری، ثابت کرده که رقیب درخوری برای مرسدس است. این محصول ترکیبی از تمامی مدل‌های خوب عالم خودروسازی است. فضای داخلی آن جادار بوده و از متریال اعلایی در ساخت آن استفاده شده است. کیفیت، به جذابیت این مدل اضافه می‌کند.

۷. جگوار ایکس جی (XJ)

جگوار Xj 2020

جگوار XJ، نامی آشناست که از سال ۱۹۶۸ در بازار حضوری پررنگ دارد. جدیدترین نسل از آن، مانند سلاحی ترسناک برای رقبایش است. طراحی کابین آن به گونه‌ای است که رقبای آلمانی‌اش به گرد پایش نمی‌رسند. شاید متریال استفاده شده در آن به کیفیت محصولات مرسدس بنز و بی ام و نباشد، اما قطعا از طراحی جذاب و گیرایی برخوردار است. برخلاف دیگر مدل‌های ذکر شده در این لیست، این مدل تنها یک پیشرانه انتخابی دارد. با این حال، هرچه که از یک خودروی لوکس توقع دارید، در این مدل متمرکز شده است.

۸. بی ام و ایکس ۷  (X7)

ب ام و X7

بی ام و تنها برندی است که بیش از یک جایگاه را در این لیست به خود اختصاص داده است. این مدل که هفت سرنشین را در خود جای می‌دهد، یکی از افتخارات مهندسان و طراحان آلمانی است. مدل‌های ارائه شده در بازار بریتانیا، یا دو موتور توربودیزل دارند، یا دو موتور بنزینی. با اینکه این مدل بزرگ و سنگین است، اما در جاده به خوبی وزن خود را مدیریت می‌کند. موتورهای آن به قدری گشتاور تولید می‌کنند که به هیج عنوان پستی‌ها و بلندی‌های جاده را حس نمی‌کنید. کابین آن، طراحی کم و بیش معمولی دارد، اما در آن احساس راحتی می‌کنید. به نظر بعضی‌ها این مدل زشت است اما حتی همان افراد هم نمی‌توانند منکر پرستیژ و کلاس آن شوند.

۹. بی ام و گرن توریسمو سری ۶

بی ام و گرن توریسمو سری 6

 

رانندگی با این هاچبک بزرگ پنج در، بسیار جذاب و لذت بخش است. فاصله بین چرخ‌های این محصول درست مانند سری ۷ است. صندلی‌های این مدل در یک کابین بسیار ساکت و جادار تعبیه شده و برای طی کردن مسافت‌های طولانی مناسب است.  موتور شش سیلندر این مدل لوکس، با استفاده از سیستم AWD، نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. موتور آن به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که به راحتی بتوانید حجم بزرگ این مدل را مدیریت کنید.

۱۰. لکسوس  (LS)

لکسوس LS 2020

لکسوس، همیشه انتخاب افراد لاکچری پسند است، خصوصا در کشورهای اروپایی مانند بریتانیا. مدل LS نسبت به دیگر مدل‌ها متفاوت است. با توجه به تکنولوژی و متریال استفاده شده در ساخت این مدل، LS یک خودروی لوکس استاندارد است. در واقع مدل‌های کمی در دنیا، حریف LS می‌شوند. موتور هیبرید ۳.۵ لیتری آن، به خوبی حجم و وزن این مدل را که معادل ۲۴۲۰ کیلوگرم است را به حرکت در می‌آورد. با توجه به وزن بالای آن، رانندگی با LS بسیار دلچسب و خاطره انگیز است.

نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان