بهترین خودروهای بازار ۲۰۲۲

۱۴ دی ۱۴۰۰ بهترین خودروهای بازار ۲۰۲۲

بازار خودرو در سال ۲۰۲۱ مثل همیشه شاهد ورود تازه‌واردانی مثل پورشه تایکان، آئودی ای-ترون، فورد موستانگ مک E، هیوندای توسان و کیا سورنتو بود. با وجود اینکه مدل‌های جدید خودروهای خوبی هستند، اما سال ۲۰۲۲ سورپرایزهای بیشتری برای علاقمندان ماشین دارد.

تازه‌واردان بازار خودرو ۲۰۲۲ همه سلیقه‌ها و نیازها را پوشش می‌دهد و شامل همه کلاس‌ها و بدنه‌ها از سوپرمینی‌ها گرفته تا شاسی‌بلندها، می‌شوند.

پورشه ماکان

پورشه ماکان برقی

پورشه ماکان یکی از موفق‌ترین محصولات خودروساز آلمانی است و طرفداران بیشتری از تایکان دارد. این کراس‌اوور کوچک که با موتور بنزینی فروش موفقی داشت، حالا در قالب یک خودرو برقی به بازار خواهد آمد. چراغ‌های جلو باریک‌تر شده، سقف کوتاه‌تر است و جلوپنجره ندارد. در کابین هم اهرم تعویض دنده حذف و در عوض نمایشگر لمسی بزرگ‌تری نصب شده است. ماکان برقی اواخر سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد.

جنسیس G80 الکتریفاید

جنسیس G80 الکتریفاید

جنسیس G80 الکتریفاید اواسط ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. سپر و جلوپنجره جدید تفاوت این سدان لوکس با جنسیس G80 بنزینی است و شارژر ۸۰۰ ولتی امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند.

هیوندای آیونیک ۶

هیوندای ایونیک ۶

هیوندای آیونیک ۶، دومین خودرو اختصاصی کره‌ای است که بعد از مدل ایونیک ۵ به فروش خواهد رسید. این سدان برقی با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی، ۵۳۱ کیلومتر بُرد دارد که کمتر از بی ام و i4 و بیشتر از تسلا مدل ۳ است و به احتمال زیاد فروش خوبی خواهد داشت. ایونیک ۶ اواخر سال ۲۰۲۲ در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

لکسوس RZ

لکسوس RZ

لکسوس RZ اولین خودرو برقی است که خودروساز لوکس ژاپنی روانه بازار خواهد کرد. این کراس‌اوور برقی روی پلتفرم مشترکی با تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا ساخته شده و ارتفاعی کمتر از مدل NX خواهد داشت.

فراری ۲۹۶ GTB

فراری ۲۹۶ GTB

فراری ۲۹۶ GTB سیستم هیبریدی مشابه SF90 دارد، اما اولین محصول این کمپانی است که با دارای موتور V6 هیبریدی است و در مجموع ۸۱۹ اسب بخار قدرت دارد. خودرو هیبریدی فراری در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لامبورگینی اونتادور ساکسسور

لامبورگینی اونتادور ساکسسور

لامبورگینی جدید اونتادور ساکسسور همراه با مدل جدید کونتاش معرفی شده است. این ابرخودرو مثل همتای ایتالیایی‌اش دارای یک سیستم هیبریدی است که در کنار موتور V12 قدرتمند قرار دارد.

بی ام و سری ۲ کوپه

بی ام و سری ۲ کوپه

بی ام و سری ۲ کوپه جدید در دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل به بازار می‌آید. مدل M240i با قدرت ۳۶۹ اسب بخار عرضه خواهد تا نوبت به قوی‌ترین M2 برسد. مدل‌های ضعیف‌تر دارای موتور ۱۸۱ اسب بخاری هستند.

بی ام و i4 M50

بی ام و i4 M50

بی ام و i4 M50 مدل برقی‌شده M440i گرن کوپه است که دو موتور برقی آن می‌توانند حداکثر ۵۳۶ اسب بخار تولید کنند و از این نظر قوی‌تر از بی ام و M4 کامپتیشن است. رقیب اصلی این سدان برقی محصولات تسلا است. بی ام و M برقی بهار ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.

بی ام و iX

بی ام و iX

بی ام و iX طوری طراحی شده که هم طرفداران دو آتشه‌ای خواهد داشت و هم در نظر بعضی‌ها خودرو زشتی خواهد بود، با این حال نمی‌توان مشخصات فنی این شاسی‌بلند برقی را نادیده گرفت. حداکثر قدرت بی ام و برقی به ۵۱۶ اسب بخار و بُرد آن به ۶۳۱ کیلومتر می‌رسد.

مرسدس AMG GT63e

مرسدس AMG GT63e

مرسدس AMG GT63e ۴در کوپه همان طور که از اسمش برمی‌آید یک خودرو دو دیفرانسیل برقی ۴ در کوپه است و به لطف موتور V8 برقی ۸۰۰ اسب بخاری و سیستم 4WD متغیر، ۰ تا ۱۰۰ را قبل از اینکه بتوانید اسمش را بخوانید، پر می‌کند.

تویوتا bZ4X

تویوتا bZ4X

تویوتا bZ4X اولین خودرو تمام برقی اختصاصی کمپانی ژاپنی است و دنباله‌رو شاسی‌بلندهای بنزینی مثل تویوتا راوفور خواهد بود. انرژی موتور کراس‌اوور برقی از یک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که با یک بار شارژ می‌توان ۴۵۱ کیلومتر رانندگی کرد.

لوسید ایر

لوسید ایر

لوسید ایر اولین محصولی است که استارتاپ خودروهای برقی آمریکایی تولید می‌کند. مشخصات سدان لوکس برقی عبارتند از قدرت ۱۰۶۵ اسب بخار، بُرد ۸۳۲ کیلومتر و قیمت ۵۲ هزار دلار.

بی ام و XM

بی ام و XM

بی ام و XM شاسی‌بلند اختصاصی بخش M خودروساز آلمانی با موتور پلاگین هیبریدی قوی است که برای رقابت با پورشه کاین وارد بازار خواهد شد. بی ام و XM با طول ۵.۱ متر، نه تنها بزرگ‌ترین خودرو بی ام و است، بلکه گران‌ترین و قوی‌ترین محصول آن نیز به شمار می‌آید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو