دلیل جذابیت خودرو های شاسی بلند

۱۶ خرداد ۱۴۰۰ دلیل جذابیت خودرو های شاسی بلند

محبوبیت شاسی بلند ها تا جایی پیش می‌رود که هر شرکت خودروسازی بعد از ده‌ها تولید خودرو با یک سبک خاص هم به خودش این اجازه را می‌دهد تا دست به اضافه کردن خط تولید جدید برای خلق شاسی‌ بلندهای جذاب بزند. تولید زیباترین‌های این نوع خودرو که هر کسی را مجذوب می‌کند، از قبل در میان خودروهایی که سوار ‌شده‌ایم جا داشته‌اند؛ خودروهایی مانند جیپ را می‌توان به نوعی شاسی بلند به حساب آورد. اما در حال حاضر، گروه جدیدی از شکل و شمایل جدید این نوع خودرو به بازار ماشین در جهان اضافه شده است و هر برندی تلاش می‌کند تا بهترین و جذاب ترین شاسی بلند را به بازار عرضه کند. تعداد مدعیانی که امروزه در دنیای جذاب شاسی بلندها نقش موثری دارند هر روز بیش از گذشته می‌شوند و ما هم در این فرصت قصد داریم به بررسی شاسی بلندهای جذاب در سراسر دنیا بپردازیم.

چرا شاسی بلندها جذابیت دارند؟

شاسی بلندهای خاص

اما به این سوال می‌رسیم که چرا شاسی بلندها جذاب هستند؟ بی شک قصه هایی در مورد حیوانات و پرندگان مختلف شنیده‌اید و کمابیش می‌دانیم که هر کدام از آن‌ها چه خصیصه‌های اخلاقی به موازات غرایض‌شان دارند. عقاب یکی از همین گونه‌ها است که به بلندپروازی البته به شکی منطقی علاقه ذاتی دارد. عقاب‌ها عادت دارند تا در ارتفاعی بالاتر از ابرها پرواز کنند تا خود را یکه تاز بدانند. زمانی که یک عقاب در بالای ابرها پرواز می‌کند، بزرگ‌ترین لذت برای او این است که هیچ پرنده دیگری قدرت همپایی او را در چنین ارتفاعی ندارد. انسان هم به همین میزان بلند پرواز و کمال طلب است. شاید بتوان گفت یکی از دلایل ساخته شدن شاسی بلندهای جذاب در جهان ریشه در همین کمال طلبی دارد. اگر سوار بر یکی از این ماشین‌های شاسی بلند شده باشید، بی شک در مسیر متوجه شده‌اید که ارتفاع‌تان یک سر و گردن از دیگر خودروهای سواری دیگر بلندتر است؛ نمی‌توان انکار کرد که وقتی به اطراف جاده نگاه می‌کنید حس رضایتمندی از شرایط بلند مرتبه بودن‌تان در اتومبیل شاسی بلند، شما را سر کیف می‌آورد. کار به همین جا ختم نمی‌شود. خودرویی که در هر جایی می تواند بهترین باشد؛ در دل جاده، زیبایی خود را به رخ می‌کشد و در مسیر کوهستانی و پر از گل و لای تنها یکه تاز میدان است و دیگر سواری‌ها پشت سر می‌گذارد نیز باز حص کمال گرایی را به راننده خود القا می‌کند. همیشه می‌گوییم دوست خوب آن است که رفیق گرمابه و گلستان باشد. شاسی بلندهای جذاب در هر کجا پا رکاب هستند و دوستان خوبی برای ما تلقی می‌شوند.

فروش فوری خودرو

شاسی بلند و کراس اوور چه فرقی با هم دارند؟

انواع شاسی بلندها

در دسته بندی‌ها نام دو خودرو را می‌شنوید و گمان می‌کنید که هر دو این اسم‌ها به یک مورد ختم می شوند؛ کراس اوور و شاسی بلند. بسیاری فکر می کنند که کراس اوور همان نام انگلیسی شاسی بلند است اما بد نیست این را بیاموزیم که در زبان انگلیسی به اتومبیلی که ما آن را شاسی بلند می‌نامیم به اختصار می‌گویند SUV. SUV نامی اختصاری از عبارت کامل Sport Utility Vehicle است و همان طور که اشاره کردیم، این عبارت کامل هم به چابکی و کارآمدی این خودرو اشاره دارد. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان کراس اوور ها با شاسی بلندهای جذابی که در بازار خودرو وجود دارند این است که این خودرو با حفظ طراحی داخلی بزرگی که دارد، ظاهری کشیده‌تر و طراحی متفاوتی از شاسی بلندها دارند. ارتفاع کراس اوورها هم نسبت به شاسی بلندها کم‌تر است. کراس اوورها (Cross over) از نظر ابعاد و اندازه به سه دست تقسیم می‌شوند؛ هوندا پایلوت، فورد (Escape) و بیوک (Encore).

مهم‌ترین مزایای شاسی بلندها

مزایای شاسی بلندها

همان طور که می‌دانید شاسی بلندها از نظر ظاهر با چرخ‌های بزرگ و ارتفاع و بدنه اسپرت‌شان شناخته می‌شوند. اما مزایای شاسی بلندهای جذاب در چیست که بر تعداد طرفداران آن روز به روز افزوده می‌شود؟ یکی از مزایای اصلی که مخاطبان را متمایل به خرید شاسی بلند می‌کند، زورمندی این خودرو است و این که با شاسی بلند می‌توان از هر بلندی و ناهمواری گذر کرد و به تجربیات خود در سفرهای هیجان انگیز، برگه‌ای اضافه کرد. جادار بودن شاسی بلندهای جذاب هم برای سفرهای مجردی با دوستان و هم برای سفرهای خانوادگی یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. برای سواری در خیابان‌های شهری، ظاهر پر ابهت این خودرو می‌توان حس اطمینان خاطر به راننده و سرنشینان بدهد. طراحی بروز و همه پسند شاسی بلندها باعث می‌شود چه در زمان حضور در یک برنامه رسمی و چه در سفرهای دوستانه حس معذب بودن نداشته باشید. همه ما می‌دانیم که وقتی باران و برف می‌بارد، سفر چه کوتاه باشد و چه بلند، رانندگی تبدیل به عذاب می‌شود و برای به راه افتادن باید تدابیری بیاندیشیم. برای کسی که شاسی بلند دارد نه باران و نه برف به عنوان یک مانع به حساب نمی‌آِید و این نوع خودرو همیشه آماده حرکت است. شاسی بلندها بر خلاف ظاهر غول آسایی که دارند به مراتب از میزان سوخت کم‌تری استفاده می‌کنند و از لحاظ هزینه سوخت بسیار مقرون به صرفه هستند. نسل جدید SUV ها که به صورت Hybrid تولید می‌شوند، از آلایندگی بسیار پایینی برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را طرفداران محیط زیست دانست.

شاسی بلندهای محبوب دنیا

اما شاسی بلندهای جذاب که از محبوبیت بسیار زیادی در جهان برخوردار هستند شامل کدام برندها می‌شوند. اس یو وی ها به دو دسته Mid-size و Full-size دسته بندی می‌شوند. برندهای معتبر جهانی همیشه تلاش دارند تا بهترین‌ طراحی‌های خود را در این دو دسته از شاسی بلندها قرار بدهند. هوندا (Honda SUV) ، (Mazda SUV)، (Kia SUV)، (Renault SUV) و (Dacia SUV) از دسته شاسی بلندهای جذابی هستند که امروزه نظر بسیاری از طرفداران را به عنوان شاسی بلندهای جذاب به خود جلب کرده‌اند.

نویسنده: احسان والیان

فروش فوری خودرو