جدیدترین خودروهای فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۲

۲۴ تیر ۱۴۰۱ جدیدترین خودروهای فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۲

فستیوال گودوود در منطقه ساسکس غربی انگلستان برپا می‌شود. این مسابقه شامل رونمایی خودروهای جدید و رژه خودروهای خاص مثل سوپراسپرت‌ها است و در بخش دیگری نیز، مسابقات سرعت در کلاس‌های خاصی مثل بالا رفتن از تپه، رالی جنگلی، مسابقه میشلن، مسابقه دریفت و… برگزار می‌شود. اما همانطور که گفته شد، یکی از بخش‌های این رویداد جهانی، رونمایی و معرفی از جدیدترین خودروهای خاص دنیا است که همگی به نوعی، حرف‌های زیادی برای گفتن در مقابل رقبایشان دارند.

فستیوال گودوود، وقتی برپا می‌شود که از لحاظ زمانی تداخلی با مسابقات فرمول یک نداشته باشد. این مسابقه، شامل برنامه‌های جانبی متعددی است که از آنها می‌توان به رونمایی از خودروهای خاص و جدیدترین محصولات خودروسازی‌های بزرگ دنیا، مسابقات گوناگون در کلاس ها و رده‌های مختلف، رژه خودرویی، نمایش خودروهای کلاسیک و…. اشاره کرد. یکی از جذاب‌ترین این بخش‌ها، نمایش خودروهای جدیدی است که به نوعی، پرچمدار کلاس خود هستند و یا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

۱. آلفارومئو توناله

آلفارومئو توناله

این خودرو، اولین محصول هیبریدی آلفارومئو محسوب است که یک کراس‌اوور سایز متوسط بوده و شباهت‌های فنی زیادی با جیپ کامپس دارد. این خودرو، سیستم هیبریدی مشترکی با جیپ رنه‌گید داشته و هم به صورت هیبرید کامل و هم ملایم و هم پلاگین هیبرید، عرضه خواهد شد. همچنین برای افرادی که به دنبال داشتن این خودرو فقط با پیشرانه درون‌سوز هستند، می‌توان آن را با موتور ۲ لیتری توربو و یا ۱.۶ لیتری توربودیزل نیز سفارش داد. این خودرو از سال جاری به دست مشتریانش خواهد رسید.

۲. آلپاین A110 نسخه Tour de Corse 75

آلپاین A110 نسخه Tour de Corse 75

آلپاین در واقع از زیرمجموعه های اسپرت ساز رنو است. مدل A110 که در واقع از مدل خاص آلپاین A110 سال ۱۹۷۵ الهام گرفته و ساخته شده است، یک خودرو اسپرت کوچک و چابک است که حالا در نسخه‌ای خاص به نام Tour de Corse 75 معرفی شده که در تیراژ محدود ۱۵۰ دستگاهی عرضه می‌شود. نام Tour de Corse از رالی کورسیکا فرانسه گرفته شده است که اولین بار در سال ۱۹۵۶ برگزار شد. این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۹ اسب بخار دارد.

۳. استن مارتین V12 ونتیج

استن مارتین V12 ونتیج

ونتیج حتی در نسخه هشت سیلندر خورجینی نیز یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ استن ‌مارتین است و مدل V12 آن را می‌توان به گرگی در لباس میش تشبیه کرد؛ اسپرت کوچک و تند و تیزی که حالا آخرین پیشرانه استن ‌مارتین یعنی موتور V12 به حجم ۵.۲ لیتر را در سینه خود قرار داده است. این پیشرانه، آخرین موتوری است که این شرکت طراحی کرده و بعد از آن، استن فقط از پیشرانه‌های دیگر شرکت‌ها استفاده خواهد کرد. از این خودرو نیز فقط ۳۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد.

۴. بنتلی کانتیننتال جی ‌تی w12 مولینر

بنتلی کانتیننتال جی ‌تی w12 مولینر

این خودرو جزو آخرین محصولات اضافه شده به خط تولید بنتلی است که در کنار بنتلی فلایینگ اسپور S در این فستیوال شرکت کرده است. این خودرو با موتور ۶ لیتری w12 خود، به همراه فضای داخلی بسیار لوکس، امروزه به عنوان یکی از لاکچری‌ترین خودروهای دنیا شناخته می‌شود که اتفاقا برای عاشقان سرعت نیز، توانایی‌های خاصی دارد. تمام فضای داخل این خودرو از چرم است که به گفته مدیران این شرکت، بیش از ۴۰۰ هزار کوک در دوخت قسمت‌های مختلف این بخش، استفاده شده است. خریداران این خودرو، دامنه انتخاب وسیعی برای رنگ داخل کابین و جنس به کار رفته در داخل اتاق اعم از چوب، چرم و فلز دارند. قیمت احتمالی این خودرو چیزی در حدود ۲۰۰ هزار پوند خواهد بود.

۵. بی ام و M3 تورینگ

بی ام و M3 تورینگ

نسخه تورینگ بی ‌ام‌ و M3 نیز یکی از خاص‌ترین خودروهای این جشنواره است. این خودرو از پیشرانه شش سیلندر خورجینی با سه لیتر حجم و مجهز به دو توربوشارژر نیرو می‌گیرد که خروجی آن برابر با ۵۰۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن.متر گشتاور است. این پیشرانه در M4 کامپتیشن کوپه نیز نصب است. دیگر محصول بی ام‌ و در این مراسم، مدل M4 CSL که است که صد کیلوگرم از از M4 سبک‌تر بوده و با ۵۴۲ اسب بخار قدرت، شتاب ۳.۷ ثانیه‌ای دارد. همچنین مدل‌های iX M60 و XM و کراس‌اوور iX1 و سدان لوکس i7 نیز در این رویداد حضور دارند.

۶. فیسکر اوشن

فیسکر اوشن

کمپانی آمریکایی فیسکر که به عنوان اولین سازنده خودروهای اسپرت خاص و لوکس هیبریدی از نوع پلاگین هیبرید شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۴ و بعد از فروش نزدیک به دو هزار دستگاه از مدل کارما، از این صنعت خداحافظی کرد. این خودروساز که در ساخت محصولاتش از استن‌ مارتین و بی ام ‌و الهام می‌گرفت و پیشرانه‌های خود را نیز از بی ام و و مرسدس بنز انتخاب می‌کرد، حالا با کراس‌اوور برقی اوشن، دوباره به میدان بازگشته است. این خودرو، تمام برقی بوده و در ابتدای شروع تولید با یک موتور الکتریکی ۲۷۴ اسب بخاری عرضه می‌شود و در فاز بعدی، امکان سفارش آن با دو موتور نیز ممکن خواهد بود.

۷. کیا EV6 GT

کیا EV6 GT

این خودرو یک کراس‌اوور خاص با عملکرد فوق‌العاده از کیا است که می‌توان آن را در رده قوی‌ترین کراس‌اوورها قرار داد. این خودرو از دو موتور برقی با مجموع قدرت ۵۷۷ اسب بخار با ۷۴۰ نیوتن‌.متر گشتاور برخوردار است که با طراحی زیبا و اسپرت خود، یکی از بهترین‌های این مراسم محسوب می‌شود.

۸. لندروور دیفندر ۱۳۰

لندروور دیفندر ۱۳۰

مدل بدنه کشیده و با فاصله محوری بلندتر لندروور دیفندر، با کد ۱۳۰ شناخته می‌شود. این خودرو با سه ردیف صندلی، هشت نفره است و با طول ۵۳۵۸ میلیمتر، با موتورهای بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. ضمن اینکه می‌توان آن را با هر دو موتور، به صورت هیبریدی نیز سفارش داد.

۹. فورد رنجر رپتور

فورد رنجر رپتور

برای علاقه‌مندان به دنیای پیکاپ‌ها، همیشه نام رپتور در سری محصولات فورد، هیجان انگیز بوده است. فورد حالا سری جدید رنجر رپتور را معرفی کرده است که از یک پیشرانه بنزینی V6 به حجم سه لیتر و به قدرت ۲۸۴ اسب بخار و ۴۹۰ نیوتن.متر گشتاور، بهره می‌برد.

۱۰. جنسیس GV70 الکتریکی

جنسیس GV70 الکتریکی

بعد از معرفی برند جنسیس به عنوان زیرشاخه لوکس ساز هیوندای در سال‌های گذشته و موفقیت‌هایی که این مجموعه در فروش کسب کرده است، حالا برای رقابت در زمینه خودروهای برقی، سومین محصول تمام الکتریکی این شرکت نیز در گودوود معرفی شد. جنسیس GV70 برقی از دو موتور الکتریکی برای دو محورش استفاده می کند که در مجموع ۴۸۳ اسب بخار قدرت دارد. پیمایش این خودرو با هر بار شارژ نیز حدود ۴۹۶ کیلومتر است.

۱۱. زینگر 21C

زینگر 21C

زینگر محصولی از یک استارتاپ آمریکایی است که حالا اولین محصول خود را با طراحی بسیار مدرن و ۱۲۳۳ اسب بخاری به گودوود آورده است. این خودرو توسط پرینترهای سه بعدی طراحی و ساخته شده است و از این نظر، یک انقلاب در دنیای خودرو به حساب می‌آید. برای زینگر 12c، یک موتور ۲.۹ لیتری هشت سیلندر و دو موتور برقی استفاده شده است که به این خودرو شتابی حدود ۱.۹ ثانیه می‌دهد.

۱۲. فراری دیتونا SP3

فراری دیتونا SP3

آخرین محصول فراری به نام دیتونا SP3 است که از سنت‌های قدیمی فراری در بحث پیشرانه بهره می‌برد. یعنی این خودرو از یک موتور تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر خورجینی استفاده می‌کند که ۸۲۹ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو یکی از خوش صداترین محصولات فراری لقب گرفته و نسخه‌ای تولید محدود است. فراری در این مراسم، مدل 812 Competizione را که یک سوپر جی‌تی است را نیز معرفی کرد.

۱۳. هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5

در دنیای خودروسازی، همیشه خودروهای پرقدرت، محبوبیت بالایی دارند و اخبار آنها در راس دیگر خبرها قرار می‌گیرد. خصوصا که این اخبار مربوط به خودروهایی باشد که برای محصولات شاخصی مثل بوگاتی ویرون، خط و نشان می‌کشند. حالا هم اگر هنسی ونوم جی تی با ۴۳۲ کیلومتر در ساعت جذابیت گذشته را ندارد، مدل F5 این شرکت بدون شک یکی از خاص‌ترین هایپرکار های امروز دنیاست. این سوپراسپرت با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت، سرعتی حدود ۴۸۰ کیلومتر در ساعت دارد.

۱۴. هیسپانو Suiza Carmen

هیسپانو Suiza Carmen

این سوپراسپرت الکتریکی اسپانیایی، فقط در تعداد محدود ۱۹ دستگاه و به قیمت ۱.۳ میلیون پوند فروخته خواهد شد. توان دو موتور الکتریکی این خودرو برابر با ۱۰۰۵ اسب بخار است و نهایت سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

۱۵. جگوار F-pace ادیشن ۱۹۸۸

جگوار F-pace ادیشن ۱۹۸۸

این سوپر SUV انگلیسی از موتور V8 به حجم ۵ لیتر و قدرت ۵۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند که شتابی حدود ۴ ثانیه به آن می‌دهد. گیربکس این خودرو، اتوماتیک هشت سرعته است. از این خودرو تنها ۳۹۴ دستگاه ساخته خواهد شد.

۱۶. کونیگزگ جمرا

کونیگزگ جمرا

بدون تردید از خاص‌ترین خودروهای دنیا، ساخته‌های کونیگزگ است و جمرا در راس آنها قرار دارد. برخلاف بسیاری از خودروهای سوپراسپرت، جمرا یک هایپر کار ۴ نفره است که از یک موتور ۲ لیتری سه سیلندر با قدرت ۶۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند که با کمک موتورهای الکتریکی خود به قدرت مجموع ۱۷۰۰ اسب بخار می‌رسد. با این توان، شتاب این خودرو در حدود ۱.۹ ثانیه است.

۱۷. مرسدس AMG One

مرسدس AMG One

این سوپراسپرت از تکنولوژی خودروهای فرمول ۱ استفاده می‌کند و پیشرانه آن، مثل خودروهای فرمول ۱، نمونه‌ای ۴ سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۶ لیتر است که به صورت هیبرید بوده و با ۴ موتور الکتریکی خود، قدرتی در حدود ۱۰۴۹ اسب بخار دارد. از این خودرو ۲۷۵ دستگاه به قیمت ۲.۷۲ میلیون دلار، تولید خواهد شد.

۱۸. پاگانی هوایرا R

پاگانی هوایرا R

پاگانی در این رویداد با دو محصول جدید خود حاضر شده است. یکی Coda Lunga که جدیدترین ساخته این شرکت است و هوایرا R که هنوز مجوزی برای حضور در خیابان ندارد و صرفا نسخه‌ای مسابقه‌ای و مخصوص پیست است. پیشرانه این خودرو یک موتور V12 شش لیتری مرسدس بنز است که ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌.متر گشتاور دارد و می‌تواند این خودرو را به نهایت سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت برساند. برای خرید خودرو باید حدود ۲.۲ میلیون دلار هزینه کنید.

۱۹. ریویان R1T

ریویان R1T

این پیکاپ حالا قرار است پای خود را به بیرون از خاک آمریکا نیز بگذارد و به همین خاطر هم در انگلستان با رنگ سبزی که مختص خودروهای این کشور است، حاضر شده است. ریویان R1T حاصل یک استارتاپ نوظهور در ساخت خودروهای الکتریکی است و نسخه پایه آن حدود ۷۹ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد و نمونه ادونچر آن هم ۸۵ هزار دلار قیمت می‌خورد. این خودرو از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد که روی هم ۸۳۵ اسب بخار قدرت دارند و شتاب ۳.۳ ثانیه‌ای به آن می‌دهند. بیشترین پیمایش این خودرو حدود ۵۰۵ کیلومتر است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: علیرضا داودی