مزایده خودروهای فیلم مَد مَکس: جاده خشم

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ مزایده خودروهای فیلم مَد مَکس: جاده خشم

فیلم مد مکس یا همان جاده خشم (Mad Max: Fury Road) که در سال ۲۰۱۵ روی پرده سینماها رفت، یکی از محبوب‌ترین، مهم‌ترین، پرستاره‌ترین و پرجایزه‌ترین محصولات سینمای هالیوود است و طرفداران بسیار زیادی دارد. حالا اما اعلام شده که خودروهای عجیب و غریب مد مکس به مزایده گذاشته می‌شود.

مد مکس از بسیاری جهات، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ محسوب می‌شود. جالب اینجاست که این فیلم جذاب و پرستاره، از لحاظ «خودرویی» از درجه و اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع می‌توان گفت که خودروهای این فیلم به اندازه ستاره‌های آن، یعنی تام هاردی و شارلیز ترون، مهم هستند. بدون این خودروهای عجیب و غریب، عظیم الجثه و حتی خوف‌انگیز، به تصویر کشیدن دنیای ویران پسا آخرالزمان امکان پذیر نبود. حالا که از اهمیت این خودروها که شبیه ماشین‌های آدم‌کشی هستند مطلع شدید، بهتر است بدانید که آن‌ها به زودی در مزایده لوید کلاسیک به فروش خواهند رسید.

داستان ساخت و شکل گیری این محصولات با خودروهایی که در فیلم‌های دیگر می‌بینید، کمی متفاوت است. معمولا کمپانی‌های خودروسازی‌ بزرگ مسئولیت طراحی و ساخت مدل‌های موجود در فیلم‌های معرف را بر عهده دارند، درست مانند محصولات سری فیلم‌های جیمز باند؛ اما وارنر بروز (Warner Bros) می‌گوید خودروهای فیلم مد مکس: جاده خشم که دست کمی از افراد نقش اول این فیلم ندارند، از ضایعات و خودروهای قراضه و مواد اولیه بازیافتی ساخته شده‌اند. البته که به دلیل وجود صحنه‌های پرفراز و نشیب و خطرناک، بسیاری از این خودروها به آخر فیلم نرسیده و پیش از اتمام آن خراب شدند، اما حالا آن ۱۳ دستگاه باقی مانده، آماده ورود به خانه جدید خود، موزه یا کلکسیون یک کلکسیونر ثروتمند هستند. با توجه به رونق ارزهای دیجیتال، برخی حاضرند برای داشتن این گروه خشن، هزینه را با بیت کوین پرداخت کنند.

خودروهای فیلم مد مکس

شرایط مزایده خودروهای مد مکس

این مزایده یک مراسم معمولی نبوده و هیچ حداقل قیمتی برای خودروهای این فیلم جذاب در نظر گرفته نشده است. آنطور که به نظر می‌رسد، متقاضیان پیشنهادات خود را به فروشنده ارسال کرده و او از بین این افراد و رقم‌های پیشنهادی، به میل خود یک برنده خوش شانس را برای خرید این ۱۳ خودرو، انتخاب می‌کند. بنابراین متقاضیان نمی‌توانند پیشنهادات دیگر افراد حاضر در مزایده را ببینند. به نظر می‌رسد که این مدل‌ها به صورت گروهی به فروش خواهند رسید. این مزایده در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم سپتامبر برگزار شده و پس از بررسی‌های لازم، صاحب کلکسیون خودروهای مد مکس: جاده خشم، اعلام می‌شود. کمپانی برگزارکننده مزایده، پیشینه و ویژگی‌های هر کدام از این ۱۳ مدل خودرو را به طور کامل به متقاضیان توضیح می‌دهند.

فروش فوری خودرو

منبع: motor1 / caranddriver

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان