پرفروش ترین خودروهای ترکیه

۱۱ دی ۱۴۰۰ پرفروش ترین خودروهای ترکیه

صنعت خودرو ترکیه همچون اقتصادش رو به توسعه است. نگاهی به وضعیت تولید خودروهای ملی ترکیه گویای این واقعیت است که کشور همسایه ایران، حالا به بازاری بکر برای خارجی‌ها تبدیل شده و در مسیر پیشرفت قرار دارد.

این روزها خرید خودرو در ترکیه به اندازه خرید ملک اهمیت دارد. میانگین قیمت خرید انواع خودرو در این کشور، رقمی در حدود ۱۸۰ هزار لیر است.

فیات اگیا در ترکیه

خودروی فیات اگیا که در ترکیه با نام اگا (Egea) شناخته می‌شود، رتبه اول را در لیست پرفروش‌ترین خودروهای ترکیه، از آن خود کرده است. قیمت این خودرو رقمی حدود ۱۷۶ هزار لیر است.

این محصول فیات یک خودرو خانوادگی به تمام معناست که خیلی زود جای خود را در دل مردم ترکیه باز کرد.

مشخصات فنی فیات تیپو (اگیا)

این خودرو با چند پیشرانه بنزینی و دیزلی به بازار عرضه شده است. در خصوص پیشرانه‌های بنزینی تیپو می‌توان به نسخه ۱٫۴ لیتری با توان ۹۵ اسب بخار اشاره کرد. همچنین  نسخه ۱٫۴ لیتری توربو با سوخت دوگانه‌سوز این خودرو  (بنزین و CNG) ۱۲۰ اسب بخار توان دارد.

به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گزینه‌های مختلفی از گیربکس، از جمله ۵ و ۶ سرعته دستی و نیز ۶ سرعته اتوماتیک و ۶ سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم دوال کلاچ، به بازار عرضه شده است.

رنو کلیو؛ پرطرفدار فرانسوی در ترکیه

خودرو پرفروش بعدی کلیو، محصولی از برند رنو است که حدود ۹۵ هزار لیر قیمت دارد.. این محصول با سه موتور بنزینی و یک موتور دیزلی به بازار جهانی عرضه می‌شود. موتورهای این خودرو رنو قدرت‌ خروجی متفاوتی دارند. این خودرو چهار سرنشین، دارای فرمان برقی است و ۹۰ اسب بخار قدرت دارد.

در سال‌‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، حدود ۱۶ هزار دستگاه رنو کلیو در ترکیه فروخته شد.

کلیو که در سال  ۲۰۱۲ موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو NCAP اتحادیه اروپا شد، حالا در سومین جایگاه خودروهای پرفروش کشور ترکیه قرار دارد.

در مدل‌های فول، ایربگ پرده‌ای و کیسه‌های هوای جانبی جلو نیز موجود است. با این وجود در مدل پایه می‌توان کلیو را خودرویی امن و مستحکم دانست، زیرا محصو ۳ ستاره دیگر رنو، یعنی ساندرو نیز ایمنی قابل قبولی دارد.

کرولا در لیست پرفروش ترین‌ های ترکیه

سال ۲۰۱۹ بود که رکورد فروش تویوتا کرولا در ترکیه به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۹۹۰ دستگاه رسید تا جایگاه چهارم پرفروش‌ترین خودروها در این کشور همسایه را به خود اختصاص دهد. این خودرو یکی از محبوب‌ترین محصولات برند تویوتا به حساب می‌آید.

 تویوتا  C-HR در بازار ترکیه

تویوتا C-HR مونتاژ ترکیه نیز به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران صادر می‌شود. نسل جدید هوندا سیویک و رنو مگان جدید نیز از دیگر خودروهای مطرحی هستند که هم‌اکنون در ترکیه مونتاژ می‌شوند.

ترک‌ها صنعت قطعه‌سازی بسیار قدرتمند و گسترده‌ای دارند و به همین دلیل، خودروهای زیادی با آخرین استانداردهای اروپا در این کشور مونتاژ و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. قیمت این خودرو در بازار خودرو ترکیه حوالی ۱۶۰ هزار لیر است.

فولکس واگن؛ محبوب دل ترک ها

کمپانی فولکس واگن نیز حضور پررنگی در بازار این کشور دارد و مردم ترکیه همواره استقبال خوبی از محصولات این برند آلمانی داشته‌اند.

در کل، بازار خودرو در کشور ترکیه تنوع خوبی دارد و انواع محصولات مدرن، به‌روز و باکیفیت را می‌توان در آن یافت. البته قیمت بنزین در این کشور بسیار گران است و به همین علت نیز قیمت برخی خودروها سر به فلک می‌کشد.

برای مثال قیمت خودروی رنو سیمبل فیس لیفت ۲۰۱۸ با پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی در ترکیه از ۶۹ هزار و ۵۰۰ لیر شروع می‌شود و تا ۸۳ هزار و ۸۵۰ لیر ادامه پیدا می‌کند.

این خودرو با اقساط ماهانه ۸۴۰ تا ۸۶۸ لیر  در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین رنو کپچر فیس لیفت ۲۰۱۷ نیز با قیمت ۸۹ هزار و ۹۵۰ تا ۹۹ هزار و ۶۰۰ لیر و اقساط ماهانه  ۷۸ هزار و ۱۱۴ لیر، عرضه می‌شود.

  جمع‌ بندی

صنعت خودرو در ترکیه رو به پیشرفت است و خودروهایی که در بازار این کشور فروخته می‌شود، از دل بهترین برندها بر می‌خیزند. به دلایل مختلفی از جمله نوسان شدید نرخ ارز و همچنین تفاوت معنی‌دار قیمت بنزین در این کشور، نمی‌توان وضعیت صنعت و بازار خودرو ترکیه را با فروش ماشین در ایران مقایسه کرد. اما این نکته کاملا مشهود است که تمایل ایرانی‌ها به خرید خودرو دست دوم یا صفر و ملک در ترکیه بالا رفته و این روزها نام این کشور بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ایرانی‌ها افتاده است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: فرشته بهروزی نیک