مدل‌های کوپه و روباز مرسدس بنز قربانی شدند

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ مدل‌های کوپه و روباز مرسدس بنز قربانی شدند

حرکت صنعت خودروسازی به سمت برقی‌سازی محصولات خود هرچند در ابتدا جذاب به نظر می‌رسد اما واقعیت آن است که بسیار پرهزینه و زمان‌گیر است. روندی که خودروهای درون‌سوز در طی یک قرن توسعه طی کرده‌اند حالا خودروهای برقی باید در مدت‌زمانی به مراتب کمتر سپری کنند و همین موضوع حکایت از صرف انرژی و هزینه فراوان دارد.

تحقیق و توسعه خودروهای برقی مشخصا نیازمند بودجه قابل‌توجه است و این واقعیت برای تمامی کمپانی‌های خودروسازی حتی تسلا نیز به‌طور صددرصد صدق می‌کند.

حالا مرسدس بنز نیز در ادامه روند برقی‌سازی محصولات خود ناچار شده است که مدل‌های اسپرت کم‌فروش خود را با توقف تولید همراه کند تا بتواند بودجه لازم برای تحقیق و توسعه سبد خودروهای EQ  را تامین کند.

پیش از این تولید مدل‌های SLC، S کلاس کوپه و S کلاس کانورتیبل نیز متوقف شده بود و حالا دیگر نوبت به کوپه‌ها و دیگر مدل‌های روباز کم‌فروش این کمپانی رسیده تا قربانی خودروهای برقی شوند.

مارکوس شفر، مدیر عملیاتی کمپانی دایملر به عنوان کمپانی مادر مرسدس‌ بنز در این خصوص توضیح داد:

«خط تولید مرسدس‌ بنز بی‌اندازه شلوغ است. باید این نکته را در نظر گرفت که با اضافه شدن خودروهای برقی تنوع محصولات ما بیشتر نیز خواهد شد. با توجه به محدودیت‌های جاری موجود در روند تحقیق و توسعه محصولات EQ بهتر است که بازار خودروهای اسپرت کم‌فروش را از دست داده و هزینه مربوط به این بازارهای کوچک را صرف تحقیق و توسعه در حوزه خودروهای EQ کنیم.»

به طور قطع منظور شفر از بیان این دیدگاه حذف تمامی مدل‌های کوپه‌ نبوده است. منطقی است که کوپه‌های محبوب و حتی نسبتا پرفروش این کمپانی در دسته حذفی‌ها قرار نخواهند گرفت.

گفته می‌شود مرسدس‌ بنز به دنبال آن است که سیاست‌ و خط‌مشی مالی خود را به کلی تغییر دهد و بر روی خودروهای برقی تمرکز بیشتری کند. البته این موضوع به معنی ترک کامل کلاس کوپه و کانورتیبل‌ها از سوی مرسدس نیست.

فروش فوری خودرو

کدام کوپه‌ها حذف خواهند شد؟

مدل‌های کوپه و روباز مرسدس

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم مدل‌های SLC و S کلاس کوپه پیش از این از خط تولید خداحافظی کرده‌اند. همچنین نسل جدید SL رودستر و E کلاس کوپه و رودستر هم حالا حالاها در بازار حضور خواهند داشت. پس دقیقا چه مدل‌هایی از خط تولید خارج خواهند شد؟

بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد که نسل جدید C کلاس دیگر به صورت کوپه تولید نخواهد شد و احتمالا این خودرو تنها در مدل‌های سدان و واگن راهی بازار می‌شود. هرچند که مرسدس این احتمال را تایید و یا تکذیب نکرده است. علت بیان این احتمال آن است که مرسدس حتی یک رندر از مدل کوپه نسل جدید C کلاس را منتشر نکرده و به نظر می‌رسد که این خودرو به تدریج از سبد محصولات این کمپانی حذف خواهد شد.

علت دیگر برای عنوان کردن این احتمال نیز آن است که کمپانی مرسدس بنز در حال توسعه محصول جدیدی بر پایه C کلاس است. محصولی که گفته می‌شود رقیب اصلی این کمپانی برای به چالش کشیدن بی ام و سری 4 گرن کوپه است. بنابراین در شرایط طبیعی است که نسخه کوپه خودرو مذکور دیگر راهی بازار نشود.

با این اصاف به نظر می‌رسد که برنامه مرسدس برای احیای مدل CLC نیز به حاشیه خواهد رفت. به غیر از این مدل ممکن است دیگر برنامه‌هایی که ضرورتی برای اجرای آن‌ها وجود ندارد نیز به حالت تعلیق درآیند.

خودرو برقی مرسدس بنز

 

نویسنده: زهرا ملکی

 

فروش فوری خودرو کارکرده