خودروهای ۱.۵ میلیارد تومانی بازار (۱۴۰۳)

۸ مهر ۱۴۰۲ خودروهای ۱.۵ میلیارد تومانی بازار (۱۴۰۳)

بازار خودرو ایران در روزهای آخر شهریور شاهد روند صعودی کوتاه‌مدتی بود. در این مدت قیمت خودروها اندکی افزایش پیدا کردند که این روند افزایشی به دلیل بالا رفتن قیمت کارخانه‌ای بعضی خودروها شکل گرفته بود. اما به دلیل افت تقاضا، افزایش قیمت نیز متوقف شد و بازار به ثبات رسید و حتی در مواردی شاهد روند کاهشی بودیم. از آنجا که اتفاق قابل ملاحظه‌ای در روزهای آتی رخ نخواهد داد، انتظار می‌رود که بازار ثبات خود را حفظ کند و خرید خودرو و فروش ماشین در شرایط عادی جریان داشته باشد.

آمیکو آسنا

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۲  – ۱،۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۰ – ۱،۴۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آمیکو آسنا یکی از وانت‌های بزرگ دوکابین است که مشتریان در بازار داخلی می‌توانند آن را خریداری کنند. این خودرو مثل بیشتر خودروهای جدید بازار، توسط چینی‌ها طراحی و ساخته شده است. آمیکو آسنا از سال ۹۶ روی خط تولید ارس خودرو قرار دارد، اما اولین بار توسط هوانگای اتو چین به بازار آمد. پیشرانه ۲.۴ لیتری و ۱۴۳ اسب بخاری این وانت بزرگ چینی با مدل‌های قدیمی میتسوبیشی لنسر و اوتلندر یکسان است و ظاهرا به کار آفرود می‌آید. اما آسنا آپشن‌ها و امکانات چندان زیادی ندارد.

ام وی ام X55 پرو

IE اسپرت – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۳۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

IE – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ام وی ام X55 پرو نسل جدید و فیس‌لیفت X55 مدیران خودرو است که در اردیبهشت ۱۴۰۱ مورد تست و بررسی قرار گرفت. نمای جلویی این کراس اوور با مدل قبلی متفاوت بوده و با چراغ‌های کشیده و جلوپنجره کهکشانی، ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده، اما نمای جانبی و عقب کمترین تغییر را داشته است. طراحی داخلی مدل پرو به طور کامل با ام وی ام X55 تفاوت دارد که شامل نمایشگر لمسی جدید، کیلومترشمار دیجیتال و اهرم دنده کوچک و جمع و جور است. هر چند موتور ام وی ام X55 پرو دارای حجم یکسانی با X55 معمولی است، اما با تغییراتی که داشته، کمی نیروی بیشتری تولید می‌کند.

جک S5

موتور ۱.۵ لیتر – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور ۱.۵ لیتر – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور ۲ لیتر – مدل ۱۴۰۰ – ۱،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

جک S5 محصول شرکت خودروسازی JAC است. این کراس‌اوور چینی برای اولین بار در سال ۹۴ و با پیشرانه توربو و گیربکس دستی وارد بازار ایران شد، اما به دلیل طراحی خوب و سیستم فنی مناسب به شدت مورد استقبال قرار گرفت و به همین دلیل، کرمان موتور این خودرو را با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک ۶ سرعته به بازار فرستاد. جک اس۵ با دو پیشرانه مختلف ۱.۵ و ۲ لیتری عرضه می‌شود که موتور ۱.۵ لیتری راندمان بهتری دارد. همچنین S5 جدید تغییراتی در ظاهر داشته و چهره بهتری از قبل پیدا کرده است.

چری آریزو ۶

اکسلنت – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۲۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اکسلنت – مدل ۱۴۰۰ – ۱،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

چری آریزو ۶ یکی از سدان‌های خودروساز چینی که همراه با آریزو ۵ و آریزو ۵ توربو در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. این خودرو در بازار چین به آریزو GX معروف است و روی پلتفرمی ساخته شده که چینی‌ها با همکاری جگوار طراحی کرده‌اند. آریزو ۶ از نظر ابعاد و اندازه و حتی مشخصات فنی تقریبا با آریزو ۵ توربو یکی است و از گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده می‌کند. این سدان فقط در تیپ اکسلنت در بازار کشور موجود است و آپشنی مثل سنسور نقطه کور ندارد.

چری تیگو ۷

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۳۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

چری تیگو ۷ از سال ۱۳۹۶ با تیپ اکسلنت به بازار ایران رسید. تیگو ۷ اکسلنت تا سال ۹۷ روی خط مونتاژ مدیران خودرو باقی ماند و از سال ۹۸ جایش را به تیپ IE داد. تیپ جدید از نظر ظاهری فقط رینگ متفاوتی با مدل قبلی دارد، اما کابین آن ۱۸ مورد جدیدتر پیدا کرده است. ترمز پارک برقی، اتوهلد، پورت USB ردیف عقب، کنترل سرعت در سرازیری از تغییرات چری تیگو ۷ IE است. موتور ۱.۵ لیتری توربو این کراس‌اوور می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو تولید کند.

دایون Y5

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۵۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پلاس – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۶۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دایون Y5 دومین خودروی برند چینی دایون است که شرکت‌های ایرانی مونتاژ و به بازار داخل عرضه می‌کنند. دایون V5 وانتی است که شرکت ماموت به ایران آورده و دایون Y5 مدل شاسی‌بلند آن توسط ایلیا موتور یا خودروسازی ایلیا روی خط مونتاژ داخل قرار گرفته است. هر چند Y5 هم‌اندازه ماشین‌های کراس‌اوور است اما به دلیل داشتن اتاق و شاسی مستقل و همین‌طور ارتفاع بلند، یک شاسی بلند واقعی محسوب می‌شود. موتور ۲ لیتری توربو این خودرو می‌تواند به حداکثر قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر برسد. دایون Y5 به سیستم دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک مجهز است و می‌توان با توجه به شرایط جاده و مسیر آن را در یکی از سه حالت دو چرخ سبک (2H)، چهار چرخ سبک (4H) و چهار چرخ سنگین (4L) قرار داد. با این مشخصات فنی، Y5 یکی از خودروهای موردعلاقه آفرودبازها خواهد شد.

دیگنیتی پرایم

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۵۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱،۴۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دیگنیتی پرایم کراس اوور مونتاژی بهمن موتور است که سال ۱۴۰۰ به مشتریان ایرانی تحویل داده شد. این خودرو سال ۲۰۱۸ بعد از رونمایی در نمایشگاه پکن، با نام دانگ فنگ iX5 به دست خریداران چینی رسید. طراحی ظاهری دیگنیتی پرایم با بیشتر کراس اوورهای موجود در بازار کشور تفاوت دارد، چرا که در قالب یک کراس اوور کوپه طراحی شده است و شمایلی اسپرت ارائه می‌دهد. مثل بیشتر ماشین‌های چینی مونتاژی، این خودرو نیز با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری و گیربکس CVT به فروش می‌رسد.

فردا SX5

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۲۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فردا SX5 دومین محصول خودروساز ایرانی فردا موتورز است که در سال ۹۹ با برند اختصاصی وارد بازار شد. این ماشین چینی ۸ سال قبل و با نام اصلی دانگ فنگ X5 به رانندگان شرق آسیا معرفی شد و در سال ۲۰۱۶ نسل دوم آن به بازار آمد. فردا SX5 نسل دوم و جدیدترین مدل این کراس‌اوور است که ابعادی کوچک‌تر از فردا SX6 دارد. فردا SX5 در چین با موتور ۱.۵ لیتری توربو فروخته می‌شود، اما شرکت ایرانی موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی را زیر کاپوت مدل داخلی قرار داده که قدرت کمتری از مدل چینی دارد.

فردا T5

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۵۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۴۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فردا T5 که در بازار با نام FMC T5 نیز شناخته می‌شود، سومین کراس اوور فردا موتورز است. این خودرو که در اصل دانگ فنگ T5 است، سال ۲۰۱۸ در چینی‌ها معرفی شد و اواخر ۱۴۰۰ به بازار خودرو ایران رسید. فردا T5 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب بخار بهره می‌برد و یک گیربکس اتومات ۶ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. این خودرو طراحی ظاهری به‌روزتر از کراس‌اوورهای قبلی فردا موتورز دارد و در کابین هم از یک نمایشگر لمسی بزرگ بهره می‌گیرد که به حالت عمودی کار گذاشته شده است.

فوتون تونلند

موتور ۲.۸ لیتر – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۵۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور ۲.۸ لیتر – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور ۲ لیتر – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۴۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فوتون تونلند یا به عبارت صحیح‌تر تانلند، یکی از معدود پیکاپ یا وانت‌های باکیفیت موجود در ایران است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ رونمایی و یک سال بعد وارد بازارهای جهانی شد. موتور تونلند با سوخت بنزین و یا دیزل و با حجم‌های ۲، ۲.۴ و ۲.۸ لیتری عرضه می‌شود که محصول میتسوبیشی ژاپن است. هفت سال است که تونلند با موتور توربوشارژ ۲ لیتری به بازار ایران عرضه می‌شود. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. همچنین سری جدید این وانت کابین به‌روزتر و آپشن‌های بیشتری دارد.

فونیکس FX

پریمیوم – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اکسلنت – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فونیکس FX به عنوان چهارمین محصول برند لوکس فونیکس ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ از سوی مدیران خودرو معرفی و رونمایی شد. این کراس اوور جمع و جور و جوان‌پسند در دو تیپ اکسلنت و پریمیوم به بازار ایران آمد. فونیکس FX اکسلنت مشخصات فنی مشابه با تیگو ۷ پرو دارد و فقط ۷۰۰ دستگاه از آن تولید شده است. فونیکس FX پریمیوم از پیشرانه و گیربکس یکسانی با تیگو ۸ پرو بهره می‌برد و فهرست آپشن‌های آن نیز بیشتر از تیپ اکسلنت و مشابه تیگو ۸ پرو است. این خودرو علاوه بر ایران، در کشورهای همسایه مثل ترکیه با نام چری اومودا ۵ به فروش می‌رسد و به زودی راهی خیابان‌های انگلیس می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۳۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۳۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فونیکس آریزو ۶ پرو جدیدترین محصول مدیران خودرو است که در آذر ماه ۱۴۰۰ مراسم رونمایی آن انجام شد و در تیر ماه ۱۴۰۱ کارشناسان فنی صنعت خودرو آن را تست و آزمایش کردند. آریزو ۶ پرو هم مثل بقیه محصولات مدیران خودرو که کلمه پرو در اسم آنها دیده می‌شود، فیس‌لیفت مدل‌های قبلی است. طراحی ظاهری فونیکس آریزو ۶ پرو با آریزو ۶ معمولی از نظر جلوپنجره، قاب دی‌لایت‌ها، چراغ‌های عقب تفاوت دارد و همچنین در کابین شاهد اهرم دنده الکترونیکی، کیلومترشمار دیجیتال و تریم دو رنگ هستیم.

فونیکس تیگو ۷ پرو

اکسلنت – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۶۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اکسلنت – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۵۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فونیکس تیگو ۷ پرو اولین خودرویی است که در آذر ماه ۱۴۰۰ با برند فونیکس به مشتریان ایرانی معرفی شد تا جای چری تیگو ۷ را پر کند. تیگو ۷ پرو ماشین کاملا جدیدی نیست و در اصل، فیس‌لیفت تیگو ۷ محسوب می‌شود و از نظر ظاهری همان المان‌های ام وی ام X22 پرو را دارد که شامل جلوپنجره طرح کهکشانی و چراغ‌های کشیده جلو می‌شود. چهره رده بالاترین محصولات فونیکس مدیران خودرو، یعنی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو تقریبا یکسان است و تنها از نظر ابعاد و اندازه و همین طور بعضی آپشن‌ها با هم تفاوت دارند. فونیکس تیگو ۷ پرو هم در زمان عرضه شرایطی مثل تیگو ۸ پرو داشت و به دلیل اعتراضات خریداران، مدتی فروش و حتی اعلام قیمت آن متوقف شده بود.

فیدلیتی پرایم

۷ نفره – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۷ نفره – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۴۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۷ نفره – مدل ۱۴۰۰ – ۱،۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۵ نفره – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۴۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۵ نفره – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۴۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۵ نفره – مدل ۱۴۰۰ – ۱،۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فیدلیتی پرایم بعد از دیگنیتی پرایم دومین خودرویی است که بهمن موتور در تابستان ۱۴۰۰ به بازار ایران معرفی کرد. این خودرو در چین و سایر کشورها با نام جتور X70S فروخته می‌شود و از آنجا که یکی از محصولات گروه خودروسازی چری است، از مشخصات فنی یکسانی با خودروهای آریزو و تیگو بهره می‌برد. یکی از معایب سری اول این خودرو گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته خشک آن بود که در سال ۱۴۰۱ با گیربکس DCT تَر تعویض شد، تا رانندگان سواری راحت‌تری و کم‌دردسرتری را تجربه کنند. فیدلیتی پرایم در دو مدل ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود.

کی ام سی J7

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۳۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کی ام سی J7 سدان لوکس و اسپرتی است که کرمان موتور در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد. این خودرو در قالب سدان فست بک به بازار ایران آمده است و شمایل اسپرت و جوان‌پسندی را پیش روی خریدار قرار می‌دهد. کابین این خودرو نیز طرحی مدرن دارد، به طوری که یک نمایشگر لمسی عمودی میانه داشبورد را پوشانده است. اگرچه KMC J7 مثل همه چینی‌های بازار ایران از پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد، اما این موتور قدرت بیشتری معادل ۱۷۲ اسب بخار از طریق یک گیربکس ۶ سرعته DCT به چرخ‌های جلو می‌فرستد. اسپرت بودن فقط در ظاهر کی ام سی J7 خلاصه نمی‌شود، بلکه شتاب ۶.۷ ثانیه‌ای این خودرو را جزو سریع‌ترین ماشین‌های موجود در بازار ایران قرار می‌دهد.

کی ام سی K7

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۷۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۶۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کی ام سی K7 که در چین با نام جک X7 شناخته می‌شود، کراس اوور محصول کرمان موتور است. جلوپنجره خاص، دی‌لایت‌های کشیده جلو و سراگزوزهای دوبل مربعی عقب ظاهری خشن و اسپرت به K7 داده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو ۱۷۱ اسب بخار قدرت دارد و از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو متصل است. فهرست آپشن‌های کی ام سی K7 تقریبا کامل است و از این نظر یکی از فول‌آپشن‌ترین محصولات مونتاژی به حساب می‌آید.

کی ام سی T8

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۳۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۳۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۱،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کی ام سی T8 یکی دیگر از محصولات شرکت جک موتورز چین است که توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ می‌شود. جک T8 یکی از وانت‌های دوکابینه مونتاژی بازار خودرو کشور است که به دلیل تجهیز به سیستم دو دیفرانسیل سه حالته توانسته نظر آفرودبازها را به خود جلب کند. حداکثر قدرت موتور ۲ لیتری توربو این پیکاپ ۱۷۴ اسب بخار است و از یک گیربکس دستی ۶ سرعته بهره می‌برد.

لاماری ایما

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

لاماری ایما اولین محصول مونتاژی آرین پارس موتور است که سال ۱۴۰۰ معرفی شد و به دلیل طراحی ظاهری جذاب توانست از همان ورود به بازار ایران مشتریان پر و پا قرصی جذب کند. از نظر فنی هم لاماری ایما به عنوان یک محصول چینی مونتاژی مشخصات فنی چشمگیری شامل موتور ۱.۵ لیتری ۱۹۵ اسب بخاری، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تَر و شتاب ۹.۵ ثانیه‌ای دارد. البته در فهرست امکانات این خودرو سنسور جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار تصادف جلو، صندلی برقی و در برقی صندوق دیده نمی‌شود. این امکانات در نسخه فول‌آپشن این خودرو که با نام لاماری ایما X معرفی شده، در دسترس رانندگان قرار می‌گیرد.

مکث تیارا

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۴۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۳۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مکث تیارا بعد از کلوت، دومین محصول مکث موتور است که تحویل مشتریان ایرانی شد. تیارا مکث موتور با گنجایش ۷ سرنشین یک کراس اوور خانوادگی محسوب می‌شود که به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۱۵۵ اسب بخار مجهز است. البته وزن ۱.۶ تنی این خودرو موجب شده تا تناسب خوبی بین قدرت و وزن برقرار نباشد. اما تیارا برای اینکه ایمنی لازم را برای خانواده‌ها فراهم کند به آپشن‌هایی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، اتوپارک، کنترل پایداری، سنسور جلو، رادار نقطه کور و ترمز کمکی مجهز شده است.

مکث کلوت

اتوماتیک – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۱ – ۱،۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۰ – ۱،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کلوت اولین خودرویی است که مکث موتور، زیرمجموعه گروه ماموت به ایرانی‌ها معرفی کرده است. این وانت در اصل دایون V5 نام دارد که برای عرضه در بازار ایران، نامی فارسی به آن داده‌اند. هم‌زمان با وانت کلوت، مدل کراس‌اوور آن نیز با نام دایون Y5 توسط ایلیا موتور به بازار داخلی رسیده است. وانت دو دیفرانسیل و بزرگ کلوت از یک موتور ۲.۴ لیتری میتسوبیشی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار استفاده می‌کند و با این مشخصات و آپشن‌هایی شامل کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل مکانیکی می‌تواند جزو گزینه‌های علاقمندان آفرود قرار بگیرد.

هایما 8S

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۷۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هایما 8S سومین مدل HAIMA است که در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ از سوی ایران خودرو معرفی شد. این خودرو ظاهر اسپرت و به‌روزی دارد و رانندگان جوان را به سمت خود جلب خواهد کرد. پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو این کراس اوور می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید کند و گیربکس اتومات ۶ سرعته این قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. با این مشخصات، هایما 8S برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. فهرست آپشن‌های هایما 8S برای رفاه و ایمنی سرنشینان مناسب است.

هایما S7 پلاس

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۳۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۱،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هایما S7 پلاس برادر بزرگ‌تر هایما S5 و مدل جدیدتر S7 است. مونتاژ این شاسی‌بلند چینی، ۵ سال بعد از مدل معمولی و از سال ۹۹ توسط ایران‌خودرو شروع شد و سال ۱۴۰۰ به دست مشتریان رسید. هایما S7 پلاس از همان پیشرانه و گیربکسی استفاده می‌کند که از سال ۱۳۹۶ روی هایما S7 معمولی نصب شده است. پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ این خودرو حداکثر ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و از جعبه دنده‌های ۶ سرعته دستی و اتومات استفاده می‌کند. از تغییرات ظاهری مدل پلاس نسبت به مدل معمولی می‌توان به تغییر رنگ لچکی‌های عقب، آینه بغل جدید، گل پخش‌کن‌های جلو، کیلومترشمار جدید و پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو