خودروهای ۷۵۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۲)

۱ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۷۵۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۲)

فروشندگان و خریدارانی که تابستان امسال برای خرید خودرو و فروش ماشین وارد بازار شده‌اند، شاهد افت قیمت‌ها نسبت به ماه‌های قبل بوده‌اند. قیمت خودرو در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به اوج خود رسید، به طوری که پژو ۲۰۷ به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات بازار ایران با قیمت بیشتر از یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد، اما از اواسط اردیبهشت ماه روند نزولی قیمت‌ها شروع شد و حالا ۲۰۷ ایران خودرو ۲۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر معامله می‌شود.

افت نرخ دلار و تحویل خودروهای سامانه یکپارچه به متقاضیان دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ایران است. البته در این بین شورای رقابت دو بار فهرست قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرد که در هر دو بار با انتقادهایی روبه‌رو شد.

اگرچه خودروهای مونتاژی و تولید داخل کم و بیش به طور منظم به دست متقاضیان می‌رسد، اما هنوز خبری از خودروهای وارداتی نیست. اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، آیین‌نامه واردات خودرو تصویب شد و قرار بود تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود. این اتفاق رخ نداد و ۲۴۰ هزار نفری هم که در سامانه ماشین‌های وارداتی ثبت نام کرده بودند، هنوز موفق به دریافت خودرو نشده‌اند.

برای پیش‌بینی قیمت خودرو در روزها و هفته‌های آتی باید منتظر اخبار واردات خودرو، به‌خصوص خودروهای کارکرده و همین طور نرخ ارز بود. البته همه این‌ها بستگی به این دارد که روابط ایران با دیگر کشورها چطور پیش می‌رود.

ام وی ام X22

دنده‌ای – اسپرت لاکچری – مدل ۱۴۰۲ – ۷۳۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ام وی ام X22 مدل کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ است که در پایان سال ۹۵ و با مونتاژ در کارخانه مدیران خودرو به بازار آمد. تیپ اسپرت اکسلنت ترکیبی از دو تیپ اسپرت و اکسلنت شامل سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت، گارد و رکاب اسپرت است و بعد از اضافه شدن امکانات جدیدی مثل حسگر فشار باد تایر، کنترل کشش، کمکی در حرکت سربالایی، کنترل پایداری و ترمز کمکی، نامش به اکسلنت اسپرت تغییر پیدا کرد. ام وی ام X22 با دو گیربکس اتومات و دستی در بازار موجود است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

پژو ۲۰۷

دو رنگ MC – مدل ۱۴۰۲ – ۷۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اتوماتیک – مدل ۱۴۰۱ – ۷۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اتوماتیک – مدل ۱۴۰۰ – ۷۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پانوراما – اتوماتیک – مدل ۱۴۰۰ – ۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است که با امکانات بیشتر از مدل قبلی، یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. این خودرو در سال ۹۵ زیر پای مشتریان قرار گرفت و نسخه مجهز به سقف پانوراما نیز در سال ۹۹ به بازار آمد. چراغ‌های جلو، آینه و جلوپنجره از نو طراحی و بالای داشبرد هم یک نمایشگر لمسی استفاده شده است.

جک J4

مدل ۱۴۰۲ – ۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۷۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

جک J4 در سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۳۹۲ خورشیدی) به مشتریان چینی معرفی شد و سال ۱۳۹۷ به بازار ایران رسید. این خودرو سدان ارزان‌ترین محصول جک است و شباهت‌هایی به مدل جک  J3 دارد. این خودرو به گیربکس CVT مجهز شده و با مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر، جزو کم‌مصرف‌های بازار است. کرمان موتور سری جدید جک جی۴ را در تابستان ۱۴۰۱ با آپشن‌های جدیدی شامل سیستم کنترل پایداری، ترمز عقب دیسکی، چراغ روز و نشانگر دنده روانه بازار کرد.

دنا پلاس

اتوماتیک توربو – مدل ۱۴۰۰ – ۷۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنا پلاس دو سال بعد از عرضه دنا، در سال ۹۶ به بازار آمد. این خودرو مدل اسپرت دنا است که تغییراتی در طراحی ظاهری، مشخصات فنی و آپشن‌ها داشته. دنا پلاس توربو در سال ۹۷ به دست مشتریان رسید و تفاوتش با مدل ساده دنده‌ای، فقط افزوده شدن توربو به پیشرانه بود و البته ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرد. دنا پلاس در ابتدا امکانات و آپشن‌های متنوعی داشت، اما از سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها مثل سانروف، کیسه هوا جانبی و نویگیشن حذف شد. ایران خودرو برای افزایش عملکرد دنا پلاس، سری جدید محصولش را با گیربکس دستی ۶ سرعته به بازار فرستاده و آپشن‌هایی را که در دنا پلاس ۵ دنده حذف کرده بود، دوباره به فهرست امکانات مدل جدید اضافه کرده است.

زامیاد کارون

مدل ۱۴۰۲ – ۷۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۱ – ۷۴۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

زامیاد کارون جدیدترین محصول زیرمجموعه سایپا است که تابستان ۱۴۰۱ معرفی و روانه بازار شد. کارون نسخه مونتاژی دوکابینه فودای لایون F16 چینی است و مدل تک کابینه این وانت، قبلا با اسم پادرا پلاس توسط زامیاد به بازار آمده است. پیشرانه‌ای که برای کارون در نظر گرفته شده، همان موتور ۲.۴ لیتری است که در وانت نیسان و همین طور دیگر وانت‌های زامیاد به کار رفته است و ۹۴ اسب بخار قدرت دارد. لیست آپشن‌های زامیاد کارون هم نسبت به محصولات قبلی این خودروساز تغییر چندانی نداشته و به‌روزترین آپشن موجود در این وانت، سنسور عقب است.

 

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو