خودروهای ۶۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

۲ آبان ۱۴۰۲ خودروهای ۶۰۰ میلیون تومانی بازار (۱۴۰۳)

بازار خودرو در روزهای پایانی سال گذشته به ثبات رسید و قیمت‌ها کاهش نسبی پیدا کردند. با این حال، قیمت خودرو در بازار از روزهای ابتدایی سال سیر صعودی داشت تا خریداران و فروشندگان شرایطی مشابه دی ماه ۱۴۰۱ را تجربه کنند، به طوری که خودروهای ایرانی در هفته سوم فروردین ماه، ۷.۵ درصد گران شدند و شاهد افزایش ۶ تا ۷۶ میلیون تومانی تولیدات ایران خودرو و سایپا بودیم. خودروهای مونتاژی چینی هم در مدت زمان مشابه، ۴ درصد افزایش قیمت داشتند. البته دلیل اصلی گرانی‌های اخیر، قیمت‌های جدیدی بود که شورای رقابت برای سال جدید اعلام کرده بود.

 

پژو ۲۰۶

تیپ ۲ – مدل ۱۴۰۰ – ۶۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو هم در بازار ایران و هم در بازارهای جهانی است. هاچبک فرانسوی در سال ۱۳۸۰ برای اولین بار راهی خیابان‌های کشور شد و در آن زمان به دلیل فاصله کم بین عرضه در ایران و فروش در بازارهای جهانی، خودروی مدرنی به حساب می‌آمد. پژو ۲۰۶ در ۶ تیپ تولید می‌شد که از نظر پیشرانه، گیربکس و آپشن با هم متفاوت بودند. در حال حاضر فقط تیپ ۵ و ۲ روی خط تولید باقی مانده‌اند، اما ایران خودرو جدیدترین مدل هاچبکش را با نام پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما معرفی کرده است. مصرف سوخت این هاچبک کوچک ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است.

پژو ۴۰۵

تیپ SLX – مدل ۱۴۰۰ – ۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۴۰۵ قدیمی‌ترین خودروی ساخت داخل است که سه دهه روی خط تولید قرار داشت و آخرین مدل آن در سال ۱۳۹۹ به دست مشتریان رسید. این خودرو در سال ۷۲ و با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری به مشتریان ایرانی معرفی شد و از سال ۸۱ موتور ۱.۸ لیتری XU7 به ۴۰۵ قدرت داد. صندوق عقب ماشین دوگانه‌سوز به دلیل نصب باک گاز CNG، گنجایش کمتری از مدل بنزینی دارد. پژو ۴۰۵ SLX آخرین تیپی این سدان است که همچنان تولید می‌شود و در ظاهر تفاوت‌هایی با GLX دارد و از پیشرانه TU5 پژو ۲۰۶ استفاده می‌کند.

پژو پارس

موتور XU7 – مدل ۱۴۰۱ – ۶۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور XU7 – مدل ۱۴۰۰ – ۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور XU7P – مدل ۱۴۰۰ – ۶۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو پارس که در ابتدا با نام پرشیا شناخته می‌شد، در سال ۱۳۷۹ به دست خریداران ایرانی رسید. این خودرو شبیه به ۴۰۵ اما با چهره‌ای جدیدتر، با الهام از پژو ۴۰۶ مخصوص بازار ایران طراحی و تولید شده و به نوعی فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود. این خودرو در چهار مدل LX، اتوماتیک، دوگانه‌سوز و ساده در بازار خودرو خرید و فروش می‌شود. موتور پارس همان موتور ۱.۸ لیتری است که روی ۴۰۵ GLX قرار دارد. LX یکی از مدل‌های پژو پارس یا پرشیا است که از سال ۱۳۹۰ و با موتور TU5 روانه بازار شده است. پژو پارس LX از امکانات بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های پارس برخوردار است. ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، پژو پارس ساده را با پیشرانه XU7P تولید و عرضه می‌کند.

رانا پلاس

مدل ۱۴۰۰ – ۶۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رانا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که سال ۱۴۰۰ از طریق طرح‌های فروش ایران خودرو عرضه شد. این خودرو هم مثل دیگر محصولات سری پلاس، تلاشی برای اعمال بهبود بر رانا LX است، طراحی و امکانات بهتری نسبت به مدل معمولی دارد. آلایندگی موتور کاهش یافته، فرمان خودرو برقی استفاده شده، گرافیک چراغ‌ها تغییر کرده، آینه بغل به راهنما مجهز شده و در کابین هم از تجهیزات پژو ۲۰۷ استفاده شده است. رانا پلاس در ابتدا با جعبه دنده دستی ۵ سرعته به فروش می‌رسید، اما سری‌های جدیدتر آن به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز شده‌اند.

سمند LX

موتور EF7 – مدل ۱۴۰۱ – ۶۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور EF7 – مدل ۱۴۰۰ – ۵۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور EF7 – دوگانه‌سوز – مدل ۱۴۰۰ – ۶۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور XU7 – مدل ۱۴۰۱ – ۵۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

موتور XU7 – مدل ۱۴۰۰ – ۵۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سمند LX یکی از تیپ‌های خودروی ملی است که در سال ۱۳۸۳ و با هدف رفع کاستی‌ها و نواقص تیپ‌های قبلی و هم‌زمان با تیپ SE به بازار آمد. در سال ۱۳۸۸، مدل دوگانه‌سوز این خودرو عرضه شد و دو سال بعد موتور بنزینی EF7 روی سمند LX قرار گرفت. این خودرو یکی از جادارترین ماشین‌های تولید داخل است و البته جزو کم‌آپشن‌ترین‌ها هم به حساب می‌آید. سمند LX ساده با موتور XU7 به فروش می‌رسد که روی پژو ۴۰۵ و پارس هم استفاده شده و قدرت کمتر و مصرف بیشتری از سمند LX با موتور EF7 دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو