تغییر نام دایملر به مرسدس بنز

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ تغییر نام دایملر به مرسدس بنز

اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی (مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی)، دایملر AG در بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از یک قرن تغییرات و تحولاتی را اعمال خواهد کرد. در مجمع کمپانی، سهامداران به تغییر نام شرکت به Mercedes Benz Group AG (شرکت سهامی گروه مرسدس بنز) با چهار برند مجزای «مرسدس بنز»، «مرسدس AMG»، «مرسدس میباخ» و «مرسدس EQ» رای دادند.

دلیل این کار، افزایش ارزش شرکت و سرمایه سهامداران شرکت اعلام شده است. عملیات تغییر نام و ریبرندینگ دایملر از سه‌شنبه، ۱ فوریه (۱۲ بهمن) آغاز خواهد شد.

افزایش ارزش با نام مرسدس بنز

شرکت دایملر مرسدس بنز

طبق اظهارات اوله کاله‌نیوس، مدیرعامل خودروساز آلمانی، تغییر نام از دایملر به مرسدس بنز، فرصت عالی را برای افزایش ارزش شرکت فراهم می‌کند.

اگرچه در صحبت‌های کاله‌نیوس اشاره‌ای به ارزش هدف مرسدس بنز نشده، اما این شرکت در حال حاضر ۸۵.۷ میلیارد دلار ارزش دارد. از هفته آینده و بعد از آغاز اجرای برنامه ریبرندیگ و تغییر نام، می‌توانیم میزان افزایش یا کاهش ارزش مرسدس بنز را مشاهده کنیم و ببینیم که افزایش ارزش چقدر و چه مدت خواهد بود.

بعد از اینکه دایملر تراک AG (تولیدکننده کامیون و اتوبوس) از شرکت‌های گروه خودروسازی دایملر خارج شد و کار خود را به عنوان یک کمپانی مستقل در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) شروع کرد، ارزش سهام آن رشد داشت که نشانه مثبتی برای آینده است. همچنین در نوامبر سال قبل (آبان ماه ۱۴۰۰) ارزش سهام مرسدس بنز به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ رسید.

با این پیش‌زمینه، گروه مرسدس بنز قصد دارد تا مثل تسلا و لوسید به یکی از شرکت‌های موردعلاقه سهامداران در بازار بورس تبدیل شود، با این حال تحلیلگران و کارشناسان نسبت به این اتفاق تردید دارند.

مرسدس بنز EQS

شک و تردید تحلیلگران از آنجا ناشی می‌شود که تسلا و لوسید از همان ابتدا، فقط خودروهای برقی تولید و عرضه کرده‌اند، در حالی که مرسدس بنز همچنان در حال گذار از اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی به ماشین‌های برقی است.

خودروهای الکتریکی جدید شرکت آلمانی مثل مرسدس بنز EQS و مرسدس بنز EQE نقطه شروع خوبی هستند، اما هنوز راه زیادی تا هدف پیش‌بینی‌شده فاصله است. به همین خاطر، ممکن است نتوان پیش‌بینی بلندپروازانه‌ای درباره ارزش مرسدس بنز در آینده ارائه کرد.

عامل دیگری که می‌تواند جلوی جاه‌طلبی‌های بنز را بگیرد، حالت تدافعی است. برندهای سنتی بازار خودروهای لوکس، مثل مرسدس بنز و بی ام و حالت تدافعی به خود گرفته‌اند تا از سهمشان در برابر تازه‌ واردانی مثل تسلا و لوسید محافظت کنند.

شکی وجود ندارد که مرسدس بنز در مسیر درستی به سوی آینده پیش می‌رود، اما محصولات آتی این شرکت می‌تواند سهم آن را در برابر رقبای جدید و تازه‌نفس تعیین کند. خودروهای برقی مرسدس بنز EQ که تابه‌حال عرضه شده‌اند، نقطه استارت خوبی به شمار می‌آیند. با این حال کمپانی آلمانی باید ماشین‌های جدیدتر و جذاب‌تری را روانه بازار کند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو