دروغ سیزده ۱۴۰۱ و شوخی های خودرویی اش!

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ دروغ سیزده ۱۴۰۱ و شوخی های خودرویی اش!

صنعت خودرو دارای فضای خشک و رسمی است و خودروسازان همیشه به دنبال میزان فروش بیشتر و سود بالاتر هستند و تلاش می‌کنند تا با طراحی و توسعه سیستم‌های جدید، خودروهایی بهتری بسازند.

البته اوضاع همیشه این گونه نیست و در بعضی از روزها، مثل اول آوریل که با ۱۲ و ۱۳ فروردین همزمان است، روابط عمومی کمپانی‌ها با انتشار اخبار عجیب و غریب و غیرواقعی تحت عنوان دروغ سیزده، فضای خشک صنعت خودرو را کمی تلطیف می‌کنند.

دروغ سیزده خودرویی معمولا در قالب آگهی یا بیانیه رسمی مثل عرضه یک خودرو جدید یا رونمایی از فناوری‌های عجیب ارائه می‌شود و خودروسازان تلاش می‌کنند تا این نوع آگهی‌ها و بیانیه‌ها و خبرها تا حد زیادی مخاطبان را به شک بیندازد که آیا واقعی هستند یا اینکه دروغ سیزده است.

امسال هم خودروسازان بیکار ننشسته‌اند و در کنار عرضه جدیدترین خودروهایشان، دروغ سیزده جالبی را نیز منتشر کرده‌اند.

ساندویچ کاترهام

کاترهام سونسس

رانندگی با ماشین هیجان‌انگیز کاترهام سون (Caterham Seven) می‌تواند اشتهای راننده را زیاد کند. به همین خاطر این خودروساز با عرضه ساندویچ‌های کاترهام سونسس (Cater-ham Sevenses) گرسنگی شما را رفع می‌کند.

طبق تحقیقات کاترهام، سوزاندن هر لیتر بنزین، ۳۵ مگاژول انرژی تولید می‌کند. بر اساس آزمایش‌هایی که این کمپانی انجام داده، هر بسته ۹۵ گرمی Cater-ham Sevenses، انرژی لازم برای فعالیت یک انسان در ۲۴ ساعت را فراهم می‌کند. ساندویچ کاترهام ترکیبی از نان، ژامبون و پنیر است.

برای اینکه این خوراکی از نظر ظاهری با دیگر خوراکی‌های بازار تفاوت داشته باشد، به شکل ماشین کاترهام طراحی شده. ساندویچ کاترهام فقط مخصوص مشتریان انگلیسی نیست و برای مردم هر کشوری با طعم و مزه خاصی تولید شده است.

ایسوزو دی-مکس شهری

ایسوزو دی مکس

با وجود اینکه وانت‌های بزرگ در ایالات متحده یکی از محبوب‌ترین خودروها هستند اما مردم بعضی کشورها به خاطر ابعاد و اندازه بزرگشان علاقه چندانی به آنها ندارد. به همین دلیل، ایسوزو، نسخه کوچک وانت معروفش را با نام ایسوزو دی مکس استریت تولید کرده است.

این خودرو با فاصله کوتاه بین محورهای جلو و عقب برای رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک طراحی شده و با زاویه چرخش مناسب، به راحتی در فضاهای کوچک قابل رانندگی و پارک کردن است. با نگاهی به تصاویر می‌توانیم این وانت خیلی کوچک را به چشم سبد خرید هم ببینیم.

ایسوزو دی مکس استریت با رنگ آبی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی، رکاب، دستگیره، آینه بغل و جلوپنجره کرومی عرضه می‌شود.

حیوان خانگی، شاگرد راننده

حیوان خانگی هوندا

حیوانات خانگی مثل سگ و گربه معمولا روی صندلی عقب می‌نشینند. اما هوندا فکری برای افرادی که حیوان خانگی دارند کرده و ابزار و صندلی مخصوصی ساخته که روی صندلی شاگرد نصب می‌شود و برای سگ، گربه، خرگوش، همستر، خوکچه و حتی ماهی قابل استفاده است.

این صندلی از مواد ضد خش و ضد آب ساخته شده و دارای ظرف آب و غذا است که حیوان خانگی شما می‌تواند با زدن یک دکمه روی داشبرد، غذای خود را دریافت کند.

تاکسی بهارانه لندن

تاکسی لندن

تاکسی سیاه لندن (Black Cab) یکی از مشهورترین نمادهای خودرویی بریتانیا است و البته به خاطر رنگ سیاهش، چندان چشم‌نواز و چشمگیر نیست. برای همین، شرکت LEVC، سازنده تاکسی‌های لندن تصمیم گرفته تا مدل‌های جدید آن را با رنگ‌های شاد عرضه کند و در فصل بهار رنگ را به پایتخت انگلستان بیاورد.

هر کدام از بخش‌های بدنه این تاکسی‌ها با رنگ‌های سبز، زرد، بنفش و صورتی رنگ‌آمیزی شده است.

پایان پروژه سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

شاید تکان‌دهنده‌ترین خبر سال، پایان پروژه سایبرتراک تسلا باشد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که پروژه سایبرتراک لغو شده است. دلیل این کار، افزایش مداوم هزینه‌های طراحی و توسعه این پروژه اعلام شده که از بودجه اولیه خیلی بیشتر است و بدین ترتیب، تولید وانت برقی از نظر تجاری به صرفه نیست.

طبق گفته ایلان ماسک، همه مبالغی که در طرح پیش‌فروش تسلا سایبرتراک از مشتریان گرفته شده بود، به آنها بازگردانده خواهد شد.

ابرخودرو برقی کونیگزگ و ریماک

کونیگزگ گمرا

کریستان فون کونیگزگ بمب خبری را ترکاند. خودروساز کوچکی مثل کونیگزگ در حال حاضر دو ابرخودرو جسکو و گمارا را تولید می‌کند و قصد دارد با همکاری خودروساز دیگری با نام ریماک، یک ابرخودرو برقی را به فهرست محصولاتش اضافه کند. مدیر این شرکت که قبلا علاقه‌های به ماشین‌های برقی نداشت، حالا با مشاهده بازار جذاب این نوع خودروها تصمیم گرفته، محصول جدیدی عرضه کند.

این ابرخودرو با نام «پروژه اسپوکه» شناخته می‌شود و هنوز هیچ اطلاعات دیگری از آن منتشر نشده است.

کراس اوور فولکس گلف

فولکس واگن گلف

همیشه وقتی صحبت از خودروهای هاچبک می‌شود، اولین ماشینی که به ذهن می‌آید، فولکس واگن گلف است. این هاچبک آلمانی از ابتدای دهه هفتاد میلادی روی خط تولید فولکس واگن قرار دارد و بعد از پنج دهه تولید، همچنان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ماشین‌های بازارهای جهانی است.

اما این روزها بیشتر رانندگان به دنبال خودروهای کراس‌اوور هستند و ماشین‌های سدان و هاچبک قافیه را به رقبای تازه‌وارد واگذار کرده‌اند. حالا فولکس واگن تصمیم گرفته برای اینکه از قافله عقب نماند، نسل بعدی گلف را در قالب کراس‌اوور طراحی و تولید کند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو