رونمایی رسمی از رنو مگان الکتریک E-Tech Electric

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ رونمایی رسمی از رنو مگان الکتریک E-Tech Electric

رنو مگان E-Tech Electric محصولی جذاب و جدید از خاندان بزرگ و چندین و چند ساله فرانسوی رنو است و به زودی در کنار دیگر اعضای خانواده‌ خود خواهد درخشید. مدل مفهومی این خودرو الکتریکی که دریچه‌ای جدید از طراحی، فناوری و نوآوری را به سوی آینده این صنعت باز می‌کند، سال میلادی گذشته با عنوان Megane evision Concept رونمایی شد.

خط تولید کارخانه‌های Renault تا سال ۲۰۲۲ به یک محصول الکتریکی جدیدی مزین خواهد شد. این تازه وارد که عضو یکی از محبوب‌ترین خانواده‌های کمپانی رنو به حساب می‌آید، با نام Megane E-Tech Electric وارد خیابان‌ها و بازار جهانی می‌شود.

دقیقا اکتبر سال 2020 بود که جوانی با استعداد و خوش سلیقه با انتشار تصویری از مدل مفهومی مگان جدید، خلاقیت و تصور خود را از این محصول به رخ کشید. با اینکه این مدل هنوز به شکل رسمی رونمایی نشده است، اما تصاویر پیش نمایش از شباهت مدل تولیدی و نهایی با مدل مفهومی حکایت دارد.

آخرین اخبار رونمایی مگان الکتریکی

کمپانی مشهور و محبوب رنو از جدیدترین محصول خود که مگان الکتریکی E-Tech نام دارد، در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این برند فرانسوی پیش‌تر وعده فرا رسیدن محصولی را داده بود که مدل مفهومی‌اش به یک طراح جوان و خوش ذوق تعلق داشت. همان طور که از نام این خودرو پرطرفدار پیداست، هیچ نوع آلایندگی و آلودگی تولید نمی‌کند.

طراحی مگان جدید بسیار چشمگیر و تا حد قابل توجهی به مدل مفهومی (مگان eVision) و آنچه چندی پیش به عنوان پیش نمایش رونمایی شد، شبیه است. یکی از نکات بسیار جالبی که در طراحی بدنه این خودرو تمام الکتریکی خودنمایی می‌کند، دستگیره‌های پنهان درب‌های پشتی آن است.

طراحی فضای کابین با آنچه پیش‌تر در دیگر اعضای خانواده رنو مگان به چشم می‌خورد، متفاوت است. فضای داخلی کاملا به یک خودرو تمام الکتریک تعلق دارد و زیبایی آن قابل انکار است. صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به گونه‌ خاصی تعبیه شده است که در هیج خودرو دیگری ندیده‌ایم. همچنین روکش صندلی‌ها از مواد اولیه بازیافتی تهیه شده که خود به تنهایی در نجات و کمک به بهبود محیط زیست کمک بسزایی می‌کند.

برای مدل پایه و مدل‌های پیشرفته‌تر، به ترتیب دو پیشرانه الکتریکی ۱۳۰ اسب بخاری (با ۲۵۰ نیوتن.متر گشتاور) و ۲۱۸ اسب بخاری (با ۳۰۰ نیوتن.متر گشتاور) در نظر گرفته شده است که می‌توانند شتاب را در ۷.۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانند. این موتورهای الکتریکی نیروی مورد نیاز خود را از پک‌های باتری ۴۰ یا ۶۰ کیلووات-ساعتی تامین می‌کنند.

پیش بینی می‌شود که مگان E-Tech محبوب فوریه سال میلادی آینده، یعنی ۲۰۲۲، وارد مرحله پیش خرید و سپس بازار شود.

متاسفانه این تصاویر منتشر شده تنها نمایی از بخش پشتی، فضایی محدود از داخل کابین و صفحه اطلاعات/ سرگرمی مگان جدید را به نمایش می‌گذارد و هنوز تصویری از کناره‌ها و نمای جلویی آن در دسترس نیست.
تصویر پیش نمایش نشان می‌دهد که بخش پشتی عینا شبیه آنچه در مدل مفهومی دیدیم، طراحی شده است. خط باریکی که چراغ‌های پشتی را به یک دیگر متصل می‌کند به زیبایی و ظرافت المان‌های طراحی می‌افزاید و نماد جدید برند رنو در بخش میانی آن می‌درخشد.
پیش‌تر Luca De Meo، مدیر عامل این برند و تیم طراحی خوش ذوقش عنوان کرده بودند که مدل نهایی و آنچه به عنوان مدل‌ مفهومی منتشر شد، حدودا 95 درصد به هم دیگر شباهت خواهند داشت.

تصاویری که فضای داخلی و طراحی کابین را نشان می‌دهند نیز گواه همین مسئله و شباهت هستند. فضای گرم و دوست داشتنی کابین مگان E-Tech Electric طراحی ساده و مینیمالی دارد و صفحات مختلفی روی داشبورد آن خودنمایی می‌کند. صفحه نمایش/ سرگرمی اصلی که به نظر می‌رسد به تعدادی دکمه لمسی مجهز است، بالای صفی از سوئیچ‌ها و دکمه‌های مختلف دیگر نشسته است. در این صف محل کوچکی برای قرار دادن تلفن همراه راننده نیز به چشم می‌خورد. درست در بخش زیرین صفحه اطلاعات/ سرگرمی یا همان بخش میانی کنسول وسط، فضای نسبتا زیادی برای قرار دادن وسایل مختلف تعبیه شده است. یکی از مواردی که زیبایی فضای کابین را چند برابر می‌کند، کنتراست و تضاد ایجاد شده به لطف هم نشینی رنگ سیاه صندلی‌ها و رنگ طلایی تودوزی‌های آنهاست.

مطالب مرتبط:

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این کراس اوور در دسترس نیست، اما می‌دانیم که احتمالا مگان جوان سوار پلتفرم CMF-EV خواهد بود. پیش‌تر این پلتفرم با همکاری رنو و نیسان آسیایی ساخته شد و نتیجه همکاری مشترک Renault-Nissan-Mitsubishi است.

فروش فوری خودرو

منبع: motor1
نویسنده و مترجم: پرستو مهدی قلیخان