رولز رویس، محبوب دل خریداران جوان

۱۴ مهر ۱۴۰۰ رولز رویس، محبوب دل خریداران جوان

رولز-رویس یکی از آن خودروسازان لوکسی است که بین ثروتمندان محبوبیت زیادی دارد. شاید به عقیده برخی این برند جوان پسند نباشد، اما جالب است بدانید که درصد قابل توجهی از خریداران این برند در چین و آمریکا، جوانان‌اند.

بر خلاف تصور و باور عموم، رولز-رویس تنها بین ثروتمندان سن و سال‌دار و باتجربه محبوب نیست، بلکه این برند لاکچری میان جوانان نیز خواهان و طرفداران بی‌شماری دارد. تحقیقات و آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد بین برندهای گروه خودروسازی بی ام و که شامل مینی، رولز-رویس و بی ام و می‌شود، رولز-رویس از همه جوان پسندتر و محبوب‌تر است!

با اینکه این کمپانی نسبت به دیگر اعضای خانواده فعلی خود کم‌ کار محسوب می‌شود، اما با این حال شمار زیادی از مشتریان جوان بازار جهانی را مجذوب خود کرده است. لازم به ذکر است که اکثر این جوانان ثروتمند ملیتی چینی یا آمریکایی دارند.

مدیر عامل رولز-رویس می‌گوید که به لطف حضور جوانان در جامعه هدف و میان هواداران، میانگین سنی خریداران این محصولات شیک و گران قیمت به ۴۳ سال رسیده است. آنطور که به نظر می‌رسد او و تیمش از نتیجه این تحقیقات و اعداد و ارقام شگفت‌زده شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که پس از ورود اسپِکتِر الکتریکی (Spectre EV) که یکی از جدیدترین مدل‌های این برند به حساب می‌آید، جوانان بیشتری به سوی این خودروساز جذب شوند.

طی چند روز گذشته، پیش نمایش اسپکتر الکتریکی جدید در دل خبرگزاری‌های خودرویی غوغا کرد. این مدل جذاب و هیجان‌انگیز که سر تا سر بدنه‌اش با نوشته‌های مختلف پوشیده شده بود، تا حد بسیار زیادی تداعی‌گر برادر بزرگ خود، یعنی رِیث (Wraith) است. مدیر عامل این برند معتقد است که کوپه جدیدش یک خودرو بسیار تاثیرگذار است که می‌تواند پیام و هدف رولز-رویس را به خوبی و روشنی به دنیا و طرفدارانش منتقل کند. او به هیچ عنوان شباهت اسپکتر و ریث را تایید نمی‌کند و معتقد است که این دو محصول با یکدیگر تفاوت‌های واضح و فاحشی خواهند داشت.

رولز رویس اسپکتر الکتریکی

متاسفانه هنوز هیچ یک از مشخصات فنی، اطلاعات باتری و موتور الکتریکی اسپکتر جوان از سوی کمپانی سازنده فاش نشده است. با این حال به نظر می‌رسد که این عضو جدید نیز از معماری و زبان طراحی جدیدترین مدل‌های گوست (Ghost) و فانتوم (Phantom) بهره می‌برد. از قرار معلوم، اسپکتر زودتر از اواخر سال ۲۰۲۳، یعنی تا دو سال دیگر، وارد فاز تولید و سپس روانه بازار نخواهد شد. تا پیش از ورود این خودرو به بازار بین‌المللی، رولز-رویس قصد دارد برای تست و سنجش اسپکتر، مسافتی ۲.۵ میلیون کیلومتری را بپیماید.

این برند یکی از خودروسازانی است که با اعلام برائت از موتورهای درون سوز و آلوده، تصمیم خود را برای از رده خارج کردن این محصولات تا سال ۲۰۳۰، اعلام کرد. بنابراین تا کمتر از یک دهه دیگر، این برند نیز با خودروهای آلوده و غیرالکتریکی خداحافظی می‌کند. اسپکتر و دیگر محصولاتی که پس از سال ۲۰۲۳ تولید می‌شوند، خط تولید ناوگان محصولات تمام الکتریکی رولز-رویس را تشکیل می‌دهند. پیش بینی می‌شود که تا سه سال آینده، یعنی سال ۲۰۲۴، یک کراس‌اوور لوکس و شیک تمام الکتریکی نیز به جمع این محصولات پاک، بدون آلایندگی و تازه نفس بپیوندد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: پرستو مهدی قلیخان